ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در سوئد

رشته چشم پزشکی در سوئد

تحصیل در رشته چشم پزشکی در سوئد می تواند یک امتیاز بسیار مناسب برای رزومه تحصیلی افراد به منظور ورود به بهترین بازارهای کار جهانی باشد. رشته چشم پزشکی یکی از مهم ترین رشته های مربتط با گروه پزشکی است که متقاضیان بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که رقابت برای ورود به این رشته بسیار سنگین است. افرادی که سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود در این رشته انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور بیشتر به زبان سوئدی انجام می شود و این یکی از مهم ترین و البته بزرگ ترین چالش هایی است که دانشجویان در این مسیر با آن روبرو خواهند شد.

دانشگاه های سوئد با این حال از نظر کیفیت در شرایط بسیار مناسبی قرار داشته و به همین دلیل است که بسیاری از افراد شرایط سخت ورود به دانشگاه های این کشور را می پذیرند و سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. هزینه های تحصیل در سوئد برای دانشجویان خارجی در سطح متوسط قرار دارد و راهکارهایی برای کاهش آن وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. روند بسیار مناسبی که زندگی در سوئد به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور بپردازند.

  • طول دوره تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور چند ساله است؟
  • دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های سوئد در این رشته باید چه پروسه ای را طی کنند؟
  • بهترین دانشگاه های سوئد در رشته چشم پزشکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در سوئد در این کشور کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئد

افرادی که سوئد را برای تحصیل خود در رشته چشم پزشکی انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که با توجه به رزومه تحصیلی خود، یک دانشگاه معتبر را انتخاب کرده و دوره آموزشی خود را آغاز کنند. در صورتی که در ابتدای مسیر تحصیل در رشته پزشکی هستید یا هنوز وارد دانشگاه نشده اید، بهتر است تحصیل پزشکی در سوئد را در دستور کار خود قرار دهید. در چنین شرایطی فرصت کافی در اختیار دانشجویان خواهد بود تا زبان سوئدی را بیاموزند و روند ورود خود به رشته چشم پزشکی را تسهیل کنند.

دانشگاه های مطرح زیادی در سوئد وجود دارد که امکان تحصیل در رشته چشم پزشکی را برای دانشجویان فراهم می کند و برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه کارولینسکا1275
دانشگاه لوند22104
دانشگاه اومئا44155
دانشگاه آپسالا45157
دانشگاه گوتنبرگ62190
دانشگاه مالمو86258
دانشگاه لینکوپینگ101300
 دانشگاه کشاورزی سوئدی202614
دانشگاه اوربرو221685
دانشگاه لینائوس294945

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که هر فرد با هر رزومه ای می تواند این رشته را برای تحصیل خود انتخاب کند.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئد

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئد

افرادی که تحصیل در سوئد را برای خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که هزینه های زندگی در سوئد برای آن ها می تواند زیاد باشد اما قابل جبران است. به دانشجویان و همراهان آن ها در سوئد به شرط داشتن 18 سال سن اجازه داده خواهد شد تا به صورت تمام وقت به کار مشغول شوند و این امتیازی است که در کمتر کشوری می توان به آن دست پیدا کرد. افرادی که در سوئد تحصیل می کنند، این فرصت را خواهند داشت که امکان تحصیل رایگان را برای همسر یا یکی از همراهان خود نیز فراهم کنند و این یکی دیگر از امتیازاتی است که تحصیل در سوئد می تواند به همراه داشته باشد.

هزینه های تحصیل در رشته چشم پزشکی به مانند اکثر کشورهای جهان در سوئد نیز بیشتر از نرخ متوسط تحصیل است اما باید در نظر داشت افرادی که در این کشور کار کرده و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل می کنند، از سال دوم تحصیل خود، نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت. طول دوره تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور 4 ساله است و افراد برای ورود به این کشور باید برنامه ریزی مالی دقیقی داشته باشند. نمودار زیر، متوسط هزینه های سالیانه تحصیل در این کشور در رشته چشم پزشکی را نشان می دهد.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئد

شرایط کار چشم پزشکان در سوئد

کار در سوئد یکی از مهم ترین خواسته های افرادی است که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. دانشجویان در سوئد بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، امکان کاریابی را نخواهند داشت و باید پیش از اتمام دوره تحصیلی خود در این کشور، شغل مورد نظر خود را یافته و فعالیت های قانونی تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری این کشور را پیگیری کرده باشند. با توجه به نیاز شدید سوئد به پزشکان متخصص، این کشور می تواند مقصد مناسبی برای اقامت نیروی کار متخصص در این زمینه باشد. یک چشم پزشک در این کشور به طور متوسط 88700SEK (کرون سوئد) در ماه در آمد کسب می کند و کیفیت مناسبی از زندگی را در اختیار خواهد داشت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با مهاجرت، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *