ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در سوئیس

رشته چشم پزشکی در سوئیس

شرایط تحصیل در رشته چشم پزشکی در سوئیس به گونه ای است که بسیاری از دانشجویان ایرانی با وجود تمایل به تحصیل، آن را انتخاب نمی کنند. افرادی که سوئیس را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، بدون تردید کیفیت بسیار بالایی از آموزش را تجربه خواهند کرد و این در حالی است که هزینه های بسیار اندکی را در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی پرداخت می کنند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که سوئیس محدودیت های زیادی را برای تحصیل دانشجویان غیر اروپایی در رشته های پزشکی اعمال کرده است و این می تواند شرایط تحصیل در این کشور را بسیار دشوار سازد.

دانشگاه های سوئیس در رشته های مختلف تحصیلی دارای اعتبار بسیار زیادی هستند و به همین دلیل است که از سراسر جهان تلاش می شود تا پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های این کشور را به دست اورد. در رشته چشم پزشکی، سوئیس در دسته کشورهای تراز اول جهان قرار نمی گیرد چرا که تنها 3 دانشگاه این کشور توانسته اند رتبه های ممتاز جهان را به دست آورند و این چالشی جدی است که می تواند امکان تحصیل در این کشور را محدود کند. برای درک بهتر از این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئیس خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در رشته چشم پزشکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور چقدر است؟
  • فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور در رشته چشم پزشکی چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در سوئیس به کار در این کشور مشغول شد؟
  • شرایط کار چشم پزشکان در سوئد چگونه است؟

معرفی دانشگاه های برتر رشته چشم پزشکی در سوئیس

افرادی که سوئیس را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند اطمینان داشته باشند که در بسیاری از دانشگاه های این کشور، مدرکی معتبر به آن ها ارائه می شود و این موضوعی قابل توجه به حساب می آید. دانشگاه های سوئیس در رشته چشم پزشکی رتبه های نسبتا مناسبی را به دست آورده اند اما تنها 3 دانشگاه این کشور دارای رتبه های تراز اول جهان هستند.

معرفی دانشگاه های برتر رشته چشم پزشکی در سوئیس

سایر دانشگاه های این کشور در رتبه های ضعیف تر از 250 قرار گرفته اند و این نکته ای قابل تامل است. با همه این تفاسیر تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور برای افرادی که مدرک تحصیل پزشکی در سوئیس را دریافت کرده اند بسیار ساده تر است چراکه مدرک آن ها قطعا مورد تایید محاسبه می شود و می توان به کمک آن به راحتی دوره تحصیل چشم پزشکی را آغاز کرد. در این صورت فرد نیازی به معادلسازی مدرک پزشکی خود نخواهد داشت و در همین راستا از ارائه مدرک زبان به عنوان یکی از مهم ترین چالش های تحصیل در خارج از کشور نیز معاف خواهد بود.

تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئیس

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئیس

انتخاب سوئیس به عنوان مقصد تحصیلی، به دانشجویان کمک می کند تا هزینه های کمی برای تحصیل خود اختصاص دهند و این نکته ای بسیار ارزشمند از نظر مالی برای تحصیل به حساب می آید. شهریه تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 1800€ تا 5100€ (یورو) در سال است و در کمتر کشوری می توان چنین فرصت ارزشمندی را به دست آورد. با این وجود نمی توان در سوئیس انتظار دریافت بورسیه یا کمک هزینه های مالی زیادی را داشت.

هزینه زندگی در سوئیس اما برای بسیاری از افراد سنگین است به طوری که دانشجویان در ماه ممکن است به بیش از هزینه های تحصیل سالیانه خود نیاز داشته باشند. هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس به طور متوسط در حدود 1500€ (یورو) در ماه است و دانشجویان در برخی از موارد به حدود 2000€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت. به طور کلی می توان هزینه های زندگی در سوئیس برای یک سال تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور را به شرح زیر بیان داشت.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئیس

در چنین شرایطی می توان گفت که سوئیس یکی از کشورهای ارزان اروپا برای تحصیل است.

شرایط کار چشم پزشکان در سوئیس

کار در سوئیس برای ایرانیان از دیرباز بسیار ارزشمند بوده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشجویان پس از تحصیل خود این کشور را ترک نکرده و از فرصت کار پس از تحصیل در این کشور به صورت قانونی استفاده کنند. یک چشم پزشک در این کشور به طور متوسط 20300CHF (فرانک سوئیس) درآمد کسب می کند و کاملا مشخص است که می تواند درامد بسیار بالایی داشته باشد. جراحان چشم پزشک درآمد به مراتب بیشتری در این حرفه به دست می آورند.

افرادی که در سوئیس کار می کنند، به راحتی می توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورده و پس از آن به پاسپورت معتبر این کشور نیز دست پیدا کنند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی برای آینده خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *