ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در عمان

رشته چشم پزشکی در عمان

معمولا تحصیل در رشته چشم پزشکی در عمان یا سایر کشورهای عربی به دلایلی که در طول مقاله شرح می دهیم، توصیه نمی شود. با وجود مقاصد خوبی که در اروپا و آمریکا وجود دارد، به نظر می رسد تحصیل در رشته های پزشکی در کشورهای عربی ایده خوبی نباشد. با این حال نباید از مزایای تحصیل در عمان که یک کشور ثروتمند و همسایه ایران است غافل شد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته چشم پزشکی در عمان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه های پزشکی در عمان کدامند؟
  • وضعیت حقوق چشم پزشکان در عمان چگونه است؟
  • برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در عمان چه ویزایی مورد نیاز است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در عمان چه رقمی است؟

در پایان نیز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی کشور عمان به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه های پزشکی در عمان

در جدول زیر بهترین دانشگاه های پزشکی در عمان را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در عمانرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
دانشگاه سلطان قابوسمسقط1221793
دانشگاه نیزوانیزوا211783164
کالج پزشکی عمانمسقط314823836

حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در عمان

فردی که به عنوان چشم پزشک در عمان کار می کند معمولاً حدود 3510OMR (ریال عمان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق چشم پزشکان در این کشور ثروتمند آسیایی بین 1650OMR (کم ترین) تا 5540OMR (بیش ترین) (ریال عمان) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه چشم پزشکان در عمان را نشان می دهد:

حقوق سالانه چشم پزشکان در عمان

بنابراین، حقوق چشم پزشکان در عمان از 19800OMR (ریال عمان) در سال (حداقل حقوق) تا 66500OMR (ریال عمان) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر نیز مقایسه حقوق چشم پزشکان بر اساس سابقه کار در عمان را نشان می دهد:

حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در عمان بر اساس تجربه کار

نمودار فوق به وضوح نشان می دهد که سابقه کاری تاثیر زیادی بر میزان حقوق چشم پزشکان در عمان دارد و در واقع مهم ترین عامل در تعیین حقوق نیز می باشد. به عنوان مثال، یک چشم پزشک با کم تر از دو سال سابقه کاری تقریبا 22800OMR (ریال عمان) در سال درآمد کسب می کند در صورتی که انتظار می رود چشم پزشکی با دو تا پنج سال تجربه 31500OMR (ریال عمان) در سال درآمد داشته باشد، یعنی 38% بیش تر از اولی. نمودار زیر نیز تاثیر جنسیت بر میزان حقوق چشم پزشکان در این کشور عربی را نمایش می دهد:

تاثیر جنسیت بر میزان حقوق چشم پزشکان در عمان

مطابق نمودار فوق، چشم پزشکان مرد در عمان به طور متوسط 14% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند!

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در عمان

هر فرد خارجی که می خواهد در عمان تحصیل کند باید ویزای دانشجویی یا تحصیلی عمان را دریافت کند. با این ویزا دانشجویان می توانند یک تا دو سال از زمان ورود به این کشور عربی در آن جا بمانند. اسناد و مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی عمان عبارتند از:

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی عمان

همچنین، در صورت نیاز دانشجویان می توانند برای مدت فوق الذکر ویزای دانشجویی خود را تمدید کنند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در عمان

بررسی هزینه زندگی در عمان نشان می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر 491.33£ (پوند انگلیس) بدون اجاره است. به این ترتیب در می یابیم که هزینه زندگی در عمان به طور متوسط 34.95% بیش تر از ایران می باشد. همچنین، بررسی اجاره بها در این کشور ثروتمند عربی نشان می دهد اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 418.22£ (پوند انگلیس) و خارج از مرکز شهر 287.69£ (پوند انگلیس) است. به این ترتیب، اجاره بها در عمان به طور متوسط 1.97% کم تر از ایران است! توزیع هزینه های زندگی در عمان نشان دهنده درصدهای زیر است:

  • حمل و نقل: 10.4%
  • پوشاک و کفش: 2.9%
  • ورزش و سرگرمی: 8.9%
  • خرید از بازار: 33.9%
  • خدمات رفاهی (ماهانه): 7.1%
  • اجاره ماهانه: 22.9%
  • صرف غذا در رستوران: 14%

قیمت برخی کالاها در این کشور عربی عبارت است از:

عنوانقیمت بر حسب پوند انگلیس
یک کیلوگرم سیب1.68£
یک کیلوگرم پرتقال1.30£
یک کیلوگرم فیله مرغ4.03£
یک کیلوگرم گوشت گاو6.48£
یک کیلوگرم سیب زمینی0.71£
یک کیلوگرم پیاز0.64£
یک کیلوگرم گوجه فرنگی0.71£

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در عمان

معرفی کشور عمان به دانشجویان چشم پزشکی

عمان نه تنها به عنوان یک مرکز تجاری رو به رشد، بلکه به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب نیز ظاهر شده است. عمان یک کشور اسلامی است و ریال عمان واحد پول آن است. علاوه بر این، در حالی که انگلیسی زبانان به راحتی در این کشور یافت می شوند، محبوب ترین زبان عربی است در حالی که بلوچی و اردو نیز صحبت می شود.

عمان زیستگاه بسیاری از گونه های در معرض خطر از جمله نه پستاندار و حداقل پنج پرنده بومی است. عمان با داشتن حیواناتی که به ندرت یافت می شوند مانند پلنگ، کفتار و بزکوهی و پرندگانی مانند کرکس، شاهین، کبک عربی و پرندگان آفتابی، یک گنجینه به شمار می رود. این کشور همچنین یک نقطه داغ برای گردشگرانی است که به تماشای نهنگ ‌ها علاقه دارند.

بزرگ ترین شهرهای عمان مسقط، سیب، صلاله، باوشار، صحار، سویق، عبری، صحم، برکاء و رستاق هستند. ساکنان محلی مرد در عمان ترجیح می دهند لباس ملی، یعنی دیشداشا را بپوشند. مردان عمان در جشن ها خنجری را با خود حمل می کنند، که این خنجر، خنجر ملی عمان است. در مورد زنان هم باید گفت که در برخی جاها برقع می پوشند، برخی حجاب دارند و برخی عبا می پوشند. این بستگی به ترجیحات آن ها دارد. مردم عمان طرفدار غذاهای غیر گیاهی هستند، آن ها به سختی غذاهای گیاهی می خورند، اما حلوا عمانی نماد مهمان نوازی عمانی ها به حساب می آید.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در عمان در رشته چشم پزشکی هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *