ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در فیلیپین

رشته چشم پزشکی در فیلیپین

رشته چشم پزشکی در فیلیپین جزو بهترین گزینه ها نیست که به علاقمندان مهاجرت پیشنهاد شود؛ با این حال مزایایی هم دارد. البته تعداد مزایایی که می توان برای تحصیل و زندگی در فیلیپین پیدا کرد خیلی کم تر از معایب آن است. فیلیپین کشوری در حال توسعه می باشد که مردم آن قدرت خرید بالایی ندارند. به علاوه هرچند امکان تحصیل در فیلیپین به زبان انگلیسی هم در برخی دانشگاه های معدود این کشور ممکن است اما نهایتا برای کار در فیلیپین تسلط به زبان فیلیپینی اجباری می باشد. به علاوه فیلیپین نه کشور فوق العاده است و قوانین مهاجرپذیرانه ای دارد. یعنی تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری آن دشوار است و امکان اخذ پاسپورت فیلیپین نیز تقریبا غیر ممکن می باشد. به علاوه دانشگاه های فیلیپین برای رشته چشم پزشکی و سایر رشته های تحصیلی اصلا ممتاز نیستند و جایگاه بین المللی خوبی ندارند.

با این حال شاید بتوان تعدادی مزیت نیز برای فیلیپین پیدا کرد که انتخاب این کشور را برای برخی افراد توجیه نماید. فیلیپین کشور خوبی با سیستم آموزشی خوب است؛ سیستم آموزشی فیلیپین آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهد و به دانش آموزان برنامه های علمی رقابتی در سطح جهانی، اساتید بسیار ماهر و همچنین امکانات مدرنی که مطمئناً آنها را دوست دارند، اطمینان می دهد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مهاجرت به فیلیپین توضیحاتی ارائه می شود. در ادامه به سوالاتی از جمله موارد ذیل پاسخ داده می شود:

  • بهترین دانشگاه های فیلیپین برای تحصیل رشته چشم پزشکی کدام اند؟
  • بالاترین حقوقی که چشم پزشکان در فیلیپین به دست می آورند چقدر می باشد؟
  • شهریه دانشگاه های فیلیپین به طور کلی برای رشته چشم پزشکی چقدر است؟

درآمد رشته چشم پزشکی در فیلیپین

کار در فیلیپین به اندازه کافی نیست و حقوق خوبی هم ندارد. یکی از مهم ترین لازمه هایی که برای کاریابی در این کشور نیز وجود دارد تسلط به زبان فیلیپینی می باشد. این لازمه برای فارغ التحصیلان رشته هایی مثل چشم پزشکی به مراتب پررنگ تر نیز می باشد. برای تبدیل شدن به یک چشم پزشک عمومی در فیلیپین، داوطلب باید مدرک دکتری پزشکی یا معادل آن به عنوان مثال MBBS را گذرانده باشد، یک دوره کارآموزی را در پزشکی گذرانده باشد، امتحان مجوز پزشک را گذرانده باشد، و دوره رزیدنتی را در یک بیمارستان معتبر توسط فیلیپین طی کند.

دکترای بینایی سنجی یک برنامه 6 ساله است که شامل 2 سال اول دوره های آموزش عمومی، 2 سال میانی علوم بهداشتی و پزشکی، زیست شناسی چشمی/ بصری، علوم بینایی، اپتیک، نظریه ها و اصول در بینایی سنجی است. پس از فارغ التحصیلی چشم پزشکان با تسلط به هر دو زبان انگلیسی و فیلیپینی شانسی برای کار در فیلیپین خواهند داشت؛ با کاریابی در این کشور نیز می توان درخواست داد تا ویزای کار فیلیپین برای فرد صادر شود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد چشم پزشکان در فیلیپین سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در فیلیپین

تحصیل رشته چشم پزشکی در فیلیپین

تحصیل در فیلیپین رایگان نیست اما در مقایسه با آمریکا، فنلاند، کانادا، استرالیا، نیوزلند و غیره به مراتب ارزان قیمت تر می شود. شاید مهم ترین دلیلی که برخی افراد برای انتخاب این کشور نام می برند نیز همین باشد. ما واقعیت این است که به هزینه تحصیل چشم پزشکی در فیلیپین و حتی کم تر از آن، امکان تحصیل در کشورهای توسعه یافته دنیا نیز وجود دارد. مثلا دانشگاه های دولتی آلمان در صورت تسلط به زبان آلمانی، شهریه اخذ نمی کنند و با هزینه ثبت نام حدودا 200€ (یورو) در هر ترم، افراد امکان تحصیل رشته چشم پزشکی را خواهند داشت. در فیلیپین شهریه هر دانشگاهی متفاوت می باشد اما برای رشته چشم پزشکی حدودا سالی 4000€ تا 12000€ (یورو) می باشد. برای دانشجویان هزینه زندگی در شهرهای بزرگ فیلیپین نیز ماهانه 500€ (یورو) است.

فیلیپین کشوری امن و مکانی دوست داشتنی برای بازدید است، اما زمانی که به هر نقطه از جهان سفر می کنید، باید از محیط اطراف خود آگاه باشید؛ شما نمی توانید گذرنامه و شناسنامه و کارت اعتباری خود را همیشه همراه داشته باشید. با این حال اگر مصر به انتخاب کار در فیلیپین هستید، مدرک دکترای پزشکی را دریافت کنید، پزشک دارای مجوز باشد، دوره 3 ساله رزیدنتی را که توسط آکادمی چشم پزشکان فیلیپین تایید شده است، گذرانده و در آزمون کتبی و عملی نهاد اعتباربخش مذکور شرکت کنید.

تحصیل رشته چشم پزشکی در فیلیپین

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فیلیپین

دانشگاه های فیلیپین جایگاه ممتازی در سطح بین المللی ندارند و بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در کشورهایی مثل آلمان، سوئیس، آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند، اتریش، مجارستان، نروژ و غیره قرار دارند. با این حال در سطح ملی می توان بهترین دانشگاه های فیلیپین برای رشته مزبور را University of the East Ramon Magsaysay Memorial Medical Center، University of Santo Tomas، Far Eastern University، University of the Philippines و Cebu Institute of Medicine دانست. از دیگر دانشگاه های فیلیپین می توان به De La Salle University و Ateneo de Manila University اشاره کرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در فیلیپین توضیحاتی ارائه شده است. شما می توانید در حین تحصیل کار کنید. شما میتوانید برای کارآموزی و سایر مشاغل پاره وقت در حین تحصیل درخواست دهید، اما این بستگی به نحوه برنامه کلاسی شما دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *