ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در قبرس

رشته چشم پزشکی در قبرس

رشته چشم پزشکی در قبرس خصوصا قبرس جنوبی، طرفدارانی دارد؛ اما قبرس شمالی به لحاظ اقتصاد، سطح آموزش و غیره مثل ترکیه است فقط هزینه های آن از ترکیه بالاتر می باشد. قبرس جنوبی همچنین عضوی از اتحادیه اروپا و حوزه یورو می باشد و اخذ اقامت آن از طریق تحصیل می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. قبرس با برنامه درسی عملی، نرخ بالای فارغ التحصیلان، برنامه های تحصیلی در دسترس و استانداردهای بالای زندگی، قطعا گزینه خوبی برای تحصیل در خارج از کشور در سال جاری است. پس آن را جستجو کنید و هواپیمای خود را برای این جزیره آفتابی مدیترانه ای که هرگز فراموش نخواهید کرد رزرو کنید. با توجه به بخش بزرگ گردشگری این کشور، مشاغل فصلی و معمولی نسبتاً آسان است؛ کسانی که به دنبال کار تابستانی هستند می توانند فرصت هایی را در هتل ها، بارها، کافه ها و رستوران ها پیدا کنند.

کار به عنوان پزشک یا متخصص گرایش های مختلف مثل چشم پزشکی، قلب و عروق و غیره نیز در قبرس جایگاه نسبتا خوبی دارد. منتهی توجه شود به این منظور چشم پزشکان باید علاوه بر زبان انگلیسی به یونانی هم مسلط باشند. برای حفظ اقامت دائم، باید حداقل هر دو سال یک بار به این کشور سفر کنید؛ در غیر این صورت، مجوز شما ممکن است لغو شود. پس از 7 سال اقامت قانونی، ممکن است واجد شرایط شهروندی باشید. ممکن است از شما خواسته شود که برخی از روابط خود را با کشور ثابت کنید، مانند محل سکونت و اثبات پرداخت مالیات ماهانه به دولت قبرس. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مهاجرت به قبرس توضیحاتی ارائه می گردد:

  • آیا امکان تمدید اقامت پس از تحصیل در رشته چشم پزشکی در قبرس وجود دارد؟
  • بهترین دانشگاه های قبرس برای رشته مزبور کدام اند؟

کار ضمن تحصیل رشته چشم پزشکی در قبرس

کار در قبرس جنوبی شرایط به مراتب بهتری نسبت به قبرس شمالی دارد و حتی دانشگاه های آن نیز از قبرس شمالی بهتر است. پس از اتمام تحصیلات خود و می خواهید در قبرس بمانید و کار کنید، بسته به شرایط خود باید مجوز اقامت دریافت کنید و مطمئن شوید در قبرس به هنگام استخدام یا راه اندازی کسب و کار، شماره بیمه اجتماعی دارید. طبق قانون اخیر، که از دستورالعمل اتحادیه اروپا پیروی می کند، دانشجویانی که اتباع کشورهای ثالث هستند اکنون می توانند در قبرس، در فعالیت های اقتصادی با حقوق، تحت شرایط خاص و برای انواع خاصی کار کنند. اتباع خارجی در صورت داشتن ویزای کار می توانند در قبرس کار کنند؛ ویزای کار برای اتباع خارجی صادر می شود که در قبرس توسط نهادهای قبرسی شاغل هستند.

معمولاً به کارمندان حرفه ای و دفتری ویزا داده نمی شود مگر اینکه پرسنل محلی واجد شرایط مانند قبرس یا اتحادیه اروپا/EEA در دسترس نباشند. کار ضمن تحصیل در قبرس به کاریابی پس از فارغ التحصیلی نیز کمک می کند اما معمولا برای دانشجویان رشته چشم پزشکی، به دلیل دشواری دروسشان، ممکن نیست. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید ظرف 60 روز پس از اتمام برنامه تحصیلی خود در قبرس از قبرس خارج شوند. در طول تحصیل، شما اجازه دارید 20 ساعت در هفته کار پاره وقت داشته باشید و سپس می توانید برای مجوز کار در سفارت قبرس در کشور خود درخواست دهید و مدارک مورد نیاز را برای تایید ارائه دهید.

کار ضمن تحصیل رشته چشم پزشکی در قبرس

کار پس از تحصیل رشته چشم پزشکی در قبرس

همان طور که اشاره کوتاهی شد، پس از فارغ التحصیلی امکان کار در قبرس با رشته چشم پزشکی وجود دارد و فرد باید بعد از امضای قرارداد کاری دنبال ویزای کار قبرس باشد. در نهایت نیز امکان تبدیل این ویزا به اقامت دائم و پاسپورت قبرس وجود دارد؛ به علاوه علاقمندان می توانند با خرید ملک در قبرس اقامت و پاسپورت آن را به دست آورند و فرآیند اخذ تابعیت این کشور را کوتاه تر نمایند. لازم به ذکر است درآمد رشته چشم پزشکی در قبرس نسبت به بسیاری از مشاغل بالاتر است و چشم پزشکان در این کشور قدرت خرید خیلی خوبی دارند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد این رشته بیان می شود:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در قبرس

هزینه تحصیل دانشجویان چشم پزشکی در قبرس

تحصیل در قبرس رایگان نیست و هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی نسبت به رشته های علوم انسانی بالاتر نیز می باشد. میزان شهریه مورد نیاز برای تحصیل رشته مزبور بستگی به این دارد که فرد از کدام یکی از دانشگاه های قبرس پذیرش داشته باشد. اما معمولا با توجه به شرایط و قوانین سال 2022 حدود شهریه رشته چشم پزشکی در قبرس را می توان سالانه بین 7000€ تا 19000€ (یورو) دانست.

به این رقم باید هزینه زندگی در قبرس را نیز افزود که البته کم تر از یونان، آلمان، دانمارک و غیره است و ماهانه حدودا 600€ (یورو) می باشد. یکی از سوالات کلیدی در ذهن اکثر دانشجویان این است که آیا من می توانم در قبرس کار و درآمد داشته باشم و پاسخ آن مثبت است؛ بر اساس مقررات قبرس، انتظار می رود همه کارکنان دانش آموز در زمان حضور در مدرسه بیش از 20 ساعت در هفته و در تعطیلات مدرسه 36 ساعت در هفته کار کنند. علاقمندان تحصیل رشته چشم پزشکی در قبرس، ترکیه، مجارستان، کانادا، ایتالیا، فرانسه و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *