ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در لهستان

رشته چشم پزشکی در لهستان

رشته چشم پزشکی در لهستان بسیار ارزان تر از کشورهایی مثل آمریکا می باشد؛ اما توجه شود مستلزم تسلط فرد به زبان لهستانی می باشد. چه برای تحصیلی و چه برای کار پس از فارغ التحصیلی، چشم پزشکان ضرورتا باید هم به زبان لهستانی و هم به زبان انگلیسی مسلط باشند. طول دوره آموزشی در چشم پزشکی باید حداقل 36 ماه تقویمی باشد، شامل دوره های کوتاه مناسب برای تعطیلات، وظایف خاص یا شرایط فردی استثنایی که توسط مدیر برنامه تایید شده است. دکترای پزشکی بالاترین مدرک تحصیلی در رشته چشم پزشکی است که امکان دست یافتن به آن در دانشگاه های لهستان وجود دارد؛ فلوشیپ عمومی چشم پزشکی (مدت مدت – 36 ماه) اهدافی دارد: تبدیل شدن به یک چشم پزشک توانمند که قادر به مدیریت پزشکی اختلالات چشمی از طریق آموزش در زمینه چشم پزشکی؛ از جمله توانایی انجام کراتومتری، لنزومتری و بیومتری باشد.

چشم پزشکی تعادل خوبی بین عمل جراحی و پزشکی است و بسیاری می توانند تصمیم بگیرند که روی کدام جنبه تمرکز کنند. کسانی که علاقه مند به جراحی هستند، برای تطبیق با این رشته جراحی میکروسکوپی زمان می برند، البته با آموزش صحیح؛ همه می توانند با هماهنگی اولیه دست و چشم بر آن مسلط شوند. چشم پزشکی یکی از چالش برانگیزترین حوزه های پزشکی است و شما برای برتری در این زمینه به دانش قوی در مورد تمام سیستم های اندام بدن و پزشکی بالینی نیاز دارید. در این مقاله راجع به مهاجرت به لهستان از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی ارائه شده است:

  • درآمد چشم پزشکان در لهستان طی سال 2022 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل در رشته چشم پزشکی کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان کدام اند؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در لهستان چقدر می باشد؟

درآمد رشته چشم پزشکی در لهستان

کار در لهستان فراوان است اما برای کسانی که به زبان لهستانی مسلط باشند و در رشته خوبی تحصیل کرده باشند. چشم پزشکان دقیقا در همین گروه قرار می گیرند و برای کاریابی در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی لهستان به ویزای کاری، دشواری خاصی ندارد. خصوصا آن دسته از پزشکان و چشم پزشکانی که فارغ التحصیل دانشگاه های برتر لهستان باشند. لازم به ذکر است که لهستانی ها قدرت خرید بالایی ندارند و سطح درآمدشان نسبت به کشورهای اروپای غربی مثل آلمان پایین تر است. اما در عوض هزینه زندگی در لهستان نیز تقریبا نصف هزینه زندگی در آلمان می باشد.

به عنوان فارغ التحصیل برنامه تمام وقت یک موسسه آموزش عالی لهستان، برای کار در اینجا نیازی به مجوز ندارید. فقط مطمئن شوید که مجوز اقامت شما مرتب است. تا زمانی که بتوانید ثابت کنید که می توانید از نظر مالی خود را بدون اینکه به دنبال منافع دولتی باشید، حمایت کنید، می توانید 2 تا 3 سال دیگر در آنجا بمانید. علیرغم هزینه زندگی کم، درآمد چشم پزشکان در لهستان نسبتا بالا می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده این موضوع با توجه به اطلاعات سال 2022 بیان شده است:

درآمد رشته چشم پزشکی در لهستان

کار ضمن تحصیل رشته چشم پزشکی در لهستان

در حین تحصیل می توانید به صورت پاره وقت کار کنید. دانشجویان بین المللی تا زمانی که در یک موسسه ثبت نام کرده باشند، حق کار در حین تحصیل در لهستان را دارند. دانشجویانی که تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز باید دارای مجوز اقامت معتبر باشند؛ فقط مطمئن شوید که مجوز اقامت شما قبل از مشغول کار شدن تهیه شده است. دانشجویان بین المللی می توانند بدون نیاز به مجوز کار در لهستان کار کنند، البته به شرط داشتن مجوز اقامت معتبر. اگرچه امکان داشتن یک شغل تمام وقت در حین تحصیل در لهستان وجود دارد، اما باید مطمئن شوید که کار بر تحصیل شما تأثیر نمی گذارد.

کار ضمن تحصیل در لهستان علاوه بر پرداخت بخشی از هزینه زندگی در این کشور، زمینه را برای کاریابی در این کشور پس از فارغ التحصیلی نیز مهیا می کند؛ لهستان سرزمینی است که در آن غرب و شرق به هم می رسند. دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا /EEA و سوئیس ممکن است پس از فارغ التحصیلی بدون محدودیت در لهستان کار کنند. فقط باید مطمئن شوید که مجوز اقامت شما درست است؛ شما باید ثابت کنید که از نظر مالی قادر به زندگی در کشور بدون کمک دولت هستید.

کار ضمن تحصیل رشته چشم پزشکی در لهستان

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در لهستان

تحصیل در لهستان رایگان نیست اما در مقایسه با شهریه بالای رشته پزشکی و چشم پزشکی در کشورهایی مثل آمریکا، لهستان کشوری مناسب است. با توجه به نوع دانشگاه، شهریه تحصیل رشته چشم پزشکی در لهستان سالانه به شرح ذیل است:

نام دانشگاهشهریه سالانه رشته چشم پزشکی (دلار آمریکا)
Poznan University of Medical Sciences$14967
The Medical University of Lodz$13523
Medical University of Warsaw$15930
Pomeranian Medical University, Szczecin$13875

در لهستان تحصیل تمام وقت در مؤسسات آموزش عالی دولتی برای شهروندان لهستانی رایگان است. همچنین برای خارجیانی که تحصیلات خود را در HEI ایالتی با شرایطی که برای شهروندان لهستانی قابل اجرا است شروع می کنند رایگان است. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در لهستان، نوبت به پرداخت شهریه سال اول و اقدام برای ویزای تحصیلی لهستان می رسد. از جمله مدارک مورد نظر می توان به نامه پذیرش قطعی از دانشگاه و پاسپورت معتبر اشاره نمود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در لهستان توضیحاتی ارائه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *