ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در لیتوانی

رشته چشم پزشکی در لیتوانی

رشته چشم پزشکی در لیتوانی گزینه خوبی است؛ به شرطی که به زبان رسمی این کشور تسلط داشته باشید و برای اخذ ویزا اقدام نمایید. چرا که هم تحصیل در رشته پزشکی و گرایش های تخصص آن مثل چشم پزشکی معمولا به زبان انگلیسی تدریس نمیشود، هم کاریابی پس از فارغ التحصیلی در لیتوانی تنها با تسلط به زبان انگلیسی ممکن نمی باشد. لیتوانی کشوری در سطح جهانی در شمال شرق اروپا است که آموزش پزشکی خوبی را ارائه میدهد که توسط سازمان بهداشت جهانی WHO تایید شده است. دانشجویان پزشکی پس از تحصیل MBBS در لیتوانی واجد شرایط درخواست برای امتحانات USMLE یا PLAB برای تمرین MBBS در خارج از کشور می شوند. دوره های آموزشی در لیتوانی چقدر است؟ دوره های پزشکی و دامپزشکی 6 سال طول می کشد و بعد از آن نوبت به شرکت در دوره های تخصصی می رسد که مستلزم قبولی آزمون است.

دانشکده پزشکی در لیتوانی یک برنامه کارشناسی ارشد 6 ساله است که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد علوم بهداشت) می شود. در صورتیکه دانش آموزان قبل از ثبت نام دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند، واجد شرایط ثبت نام هستند؛ دانش آموزان باید نمرات خوبی در علوم طبیعی (زیست شناسی و شیمی) داشته باشند. بهداشت و درمان لیتوانی با تعداد پزشکان به ازای هر 1000 نفر بیشتر از اکثر جوامع غربی است؛ بیمارستان ها برای انجام حتی سخت ترین جراحی ها نیز مجهز هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهاجرت به لیتوانی برای چشم پزشکان چگونه می باشد؟
  • حداقل و حداکثر درآمد چشم پزشکان در لیتوانی چه میزان است؟
  • هزینه تحصیل در لیتوانی در رشته مزبور چقدر است؟

درآمد رشته چشم پزشکی در لیتوانی

کار در لیتوانی به طور مستقیم برای کسی که مدرک خود را از دانشگاه های مورد تایید لیتوانی نگرفته ممکن نیست. پس کسی که مدرک خود را از دانشگاه های ایران مثل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخذ نموده است، ابتدا برای کار در لیتوانی در رشته چشم پزشکی باید مدرکش را معادل سازی نماید. این فرآیند مستلزم قبولی در آزمون و گذراندن یکسری دوره های معادل سازی می باشد. دشواری این روند باعث شده است که غالبا افراد ترجیح دهند که از همان ابتدا برای اخذ مدرک تحصیلی به کشور لیتوانی بروند و MBBS در لیتوانی توسط MCI، NMC، PMDC و BMDC معتبر و تایید شده است. دومین دانشگاه بزرگ لیتوانی، دانشگاه لیتوانی در کاوناس است که دوره های پزشکی در پزشکی بهداشت، دندانپزشکی و فارماکولوژی ارائه می دهد؛ برای دانشجویان ایرانی که انتظار شغلی در رشته پزشکی را دارند بهترین گزینه است.

دانشجویی که می خواهد پس از فارغ التحصیلی از تحصیلات کارشناسی/ کارشناسی ارشد/ دکترا در لیتوانی بماند، می تواند برای اقامت موقت برای جستجوی کار درخواست دهد. این مجوز به دانشجو اجازه می دهد تا یک سال پس از فارغ التحصیلی در لیتوانی بماند و بلافاصله پس از یافتن کار شروع به کار کند؛ با پیدا کردن کار در این کشور نوبت به اخذ ویزای کار لیتوانی می رسد. خوشبختانه رشته چشم پزشکی از آن دسته رشته هایی است که مورد نیاز بازار کار این کشور می باشد و موقعیت های کاری زیاد و درآمد خوبی دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد چشم پزشکان در لیتوانی سال 2022 بیان می شود:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در لیتوانی

تحصیل رشته چشم پزشکی در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی رایگان نیست اما نسبت به سایر کشورهای غیر رایگان اتحادیه اروپا، لیتوانی جزو گزینه های ارزان قیمت محسوب می شود. لیتوانی سرزمین زیبایی خام و همچنین خانه بسیاری از دانشگاه‌ ها است که دانشجویان بین ‌المللی می ‌توانند بدون کمک هزینه تحصیلی با برخی از ارزان‌ ترین قیمت ‌ها برای تحصیل در خارج از کشور تحصیل کنند. آرامش و زیبایی باشکوه آن هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند؛ لیتوانی موسسات آکادمیک عالی، امکانات نوآورانه و بیش از 350 برنامه تحصیلی انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

این کشور برای آموزش ارزش قائل است زیرا سواد در میان جوانان لیتوانیایی بالای 15 سال 100% است و در لیتوانی می توانید به صورت تمام وقت یا پاره وقت به زبان انگلیسی تحصیل کنید. در 2022 رشته چشم پزشکی نیز در دانشگاه های لیتوانی تدریس می شود و در هر دانشگاهی شهریه متفاوتی دارو. اما عمدتا برای این رشته دانشجویان باید سالانه بین 4000€ تا 9000€ (یورو) شهریه پرداخت نمایند. هزینه زندگی در لیتوانی نیز باید مد نظر قرار گیرد که معمولا ماهی 500€ (یورو) می باشد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در لیتوانی

بهترین دانشگاه های پزشکی لیتوانی

برای تحصیل رشته پزشکی و تخصص های آن از جمله چشم پزشکی، قلب و عروق و غیره، بهتر است افراد به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه های ممتاز کشور مورد نظر خود باشند. در لیتوانی بهترین دانشگاه ها برای چشم پزشکی عبارت هستند از: Vilnius University و Lithuanian University of Health Sciences. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر نوبت به اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی می رسد که دشوار نیست. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در لیتوانی توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *