ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در لیختن اشتاین

رشته چشم پزشکی در لیختن اشتاین

رشته چشم پزشکی در لیختن اشتاین مستلزم قبولی در آزمون ورودی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور زیبا اما کوچک می باشد. در واقع کشورهایی مثل موناکو، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ در اروپا و لسوتو در آفریقا جزو کشورهای ذره بینی کره زمین هستند که طبیعتا جمعیت کم تر و به تبع آن موقعیت های کاری کمی دارند. با این حال به هر دلیلی ممکن است تحصیل در لیختن اشتاین طرفداران خاص خودش را نیز داشته باشد پس توجه شود به این منظور باید مدارکی تقدیم سفارت لیختن اشتاین گردد که مهم ترین آنها در سال 2022 به این ترتیب می باشد: ویزای دانشجویی نیاز به مدرک ثبت نام در یک موسسه لیختن اشتاین، مدرک تحصیلی پیشین و دعوت نامه دارد.

اتباع خارجی که مایل به زندگی در لیختن اشتاین هستند نیاز به مجوز اقامت دارند؛ در مجموع 89 مجوز اقامت سالانه توسط دولت به شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و اتباع سوئیس اعطا می شود. در موارد خاص مجوز اقامت می تواند به شهروندان کشورهای دیگر اعطا شود؛ اما اخذ تابعیت لیختن اشتاین خیلی دشوار است؛ در واقع پس از 30 سال اقامت در لیختن اشتاین، می توانید برای اخذ تابعیت اقدام کنید. سالهای سپری شده در لیختن اشتاین برای زیر 20 ساله ها به عنوان 2 سال محاسبه می شود. شما باید حداقل 5 سال قبل از درخواست یک مقیم عادی دائمی بوده باشید؛ همچنین باید تابعیت اصلی خود را رها کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مهاجرت به لیختن اشتاین به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد چشم پزشکان در لیختن اشتاین چقدر است؟
  • هزینه تحصیل در لیختن اشتاین برای رشته چشم پزشکی چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های لیختن اشتاین برای تحصیل رشته مزبور کدام اند؟

درآمد چشم پزشکان در لیختن اشتاین

کار در لیختن اشتاین برای کسی که مدرک تحصیلی خود را خارج از اتحادیه اروپا اخذ کرده است تقریبا امکان پذیر نمی باشد. این موضوع برای رشته هایی مثل پزشکی و تخصص های آن به مراتب اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. متقاضیان تنها زمانی می توانند در لیختن اشتاین شروع به کار کنند که مجوز رفت و آمد برون مرزی به آنها داده شود. شهروندان سایر کشورها که در لیختن اشتاین کار می کنند نیز در لیختن اشتاین مشمول مالیات خواهند شد؛ کسانی که در لیختن اشتاین زندگی می کنند به طور کلی بدون توجه به ملیت خود به هیچ نوع مجوزی نیاز ندارند؛ به شرطی که قبلا رمز ورود خود را تحصیل قرار داده باشند.

فارغ التحصیلان رشته چشم پزشکی در لیختن اشتاین برای کار در این کشور نیازمند تسلط به زبان آلمانی هستند. در این صورت هم موقیت های زیادی برای کار در لیختن اشتاین دارند هم سطح درآمد بالایی به آن ها پیشنهاد می شود. حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین برای چشم پزشکان طی سال 2022 به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در لیختن اشتاین

کار ضمن تحصیل رشته چشم پزشکی در لیختن اشتاین

دانشجویانی که با اجازه اقامت کوتاه مدت در لیختن اشتاین زندگی می کنند، اجازه دارند تا 35% در طول ترم و 100% در تعطیلات ترم کار کنند؛ ولی ما به همه دانشجویان بین المللی در لیختن اشتاین توصیه می کنیم که بیش از 35% زمانشان را در کنار تحصیل خود کار نکنند. اتباع EEA هنوز هم می توانند به راحتی به بازار کار در لیختن اشتاین دسترسی داشته باشند؛ مجوز کار برای اتباع کشورهای ثالث بسیار دشوار است و این کشور مجوزهای اقامت دارای سهمیه سختگیرانه ای است، حتی برای شهروندان منطقه اقتصادی اروپا.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین رایگان نیست و تنها کشورهای معدودی هستند که برای غیر اروپایی ها تحصیل رایگان یا تقریبا رایگان را فراهم می کنند. از آن جمله می توان به نروژ، آلمان، فرانسه، ایتالیا، آرژانتین و غیره اشاره نمود؛ البته دانشگاه دولتی لوکزامبورگ نیز در هر ترم حدود 400€ (یورو) شهریه اخذ می نماید. شهریه رشته چشم پزشکی در لیختن اشتاین ترمی 2000€ تا 8000€ (یورو) می باشد. به این رقم باید هزینه زندگی در لیختن اشتاین را نیز افزود که ماهانه حدود 1200€ (یورو) می باشد.

بهترین دانشگاه لیختن اشتاین برای تحصیل رشته چشم پزشکی هم عبارت است از: Liechtenstein University. از زمانی که قانون حاکم بر آموزش عالی در سال 1992 اجرایی شد، لیختن اشتاین دارای بخش آموزش عالی محدودی است؛ علاوه بر این، لیختن اشتاین با سوئیس، اتریش و بادن-وورتمبرگ (توبینگن) قراردادهایی دارد که به دانشجویان اجازه ورود رایگان به دانشگاه های این کشورها را می دهد.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در لیختن اشتاین

مهاجرت چشم پزشکان به لیختن اشتاین

از آن جایی که مهاجرت به لیختن اشتاین دشوار می باشد، پیشنهاد می شود حتی اگر فردی مدرک C1 یا C2 زبان آلمانی را نیز دارد، به فکرمهاجرت به دیگر کشورهای آلمانی زبان مثل آلمان، اتریش یا سوئیس باشد. لیختن اشتاین دارای دو دانشگاه بزرگ و موسسات آموزشی دیگر است. این دو دانشگاه برنامه های تحصیلی متفاوتی را برای دانشجویان داخل کشور و دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در آنجا هستند ارائه می دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به رشته چشم پزشکی در لیختن اشتاین توضیحاتی ارائه می گردد. دانشگاه لیختن اشتاین به مرکزی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است و پردیس، واقع در کارخانه سابق Spoerry، یک محیط ایده آل برای یادگیری، تحقیق و کار پروژه ای را به حدود 700 دانشجو از سراسر جهان ارائه می دهد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *