ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در مالتا

رشته چشم پزشکی در مالتا

رشته چشم پزشکی در مالتا گزینه خوبی به شمار میرود چرا که دومین زبان رسمی مالتا انگلیسی است و بیش از 90% مردم این کشور به این زبان مسلط هستند. البته فراموش نشود که مالتا جزیره ای کوچک در جنوب ایتالیا است که بیشتر کشوری توریستی می باشد نه دانشجویی. بنابراین هم جمعیت کم تر و هم دانشگاه ها و موقعیت های کاری کم تری در مالتا نسبت به کشورهای انگلیسی زبانی مثل اسکاتلند، کانادا، آمریکا، انگلیس و غیره وجود دارد. اما شهریه دانشگاه ملی مالتا که دانشگاهی دولتی به حساب می آید و معدود مرکز آموزشی برای ارائه دروس چشم پزشکی می باشد، نسبت به کشورهای انگلیسی زبان گفته شده در بالا، به مراتب پایین تر می باشد و همین مسئله را می توان نقطه قوت مهمی دانست.

از دیگر نقاط مثبت انتخاب مالتا به عنوان مقصد تحصیلی می توان به عدم ضرورت ارائه مدرک زبان اشاره نمود. در واقع مالتا در سال 2022 مالتا در کنار، فرانسه، مجارستان و ترکیه جزو معدود کشورهایی می باشند که به ایرانی ها نیز بدون مدرک زبان و صرفا برای تحصیل در دوره های کالج زبان، ویزا می دهند. اما فراموش نشود که قوانین مالتا صریحا صدور ویزا برای ایرانی ها، افغان ها و کره شمالی ها را مجاز ندانسته است؛ پس کسی که از تحصیل در کشوری خارجی به دنبال اخذ تابعیت آن کشور می باشد، مالتا را نباید بین گزینه های خود قرار دهد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهاجرت به مالتا برای چشم پزشکان به چه صورت می باشد؟
  • آیا چشم پزشکان در مالتا سطح درآمد خوبی دارند؟
  • هزینه تحصیل در مالتا در رشته چشم پزشکی طی سال تحصیلی 2023-2022 چه میزان می باشد؟

تحصیل رشته چشم پزشکی در مالتا

درآمد چشم پزشکان در مالتا

کار در مالتا کم نیست اما با توجه به جمعیت کم این کشور، نسبت به کشورهایی مثل آلمان، اتریش، هلند، دانمارک، فنلاند، آمریکا و غیره، کم تر می باشد. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا اتباع کشور ثالث – TCN اکنون می توانند برای مجوز اشتغال و کار در حین تحصیل در مالتا اقدام کنند؛ دانشجویان اتباع کشور ثالث TCN که بیش از 90 روز در مالتا تحصیل می کنند، می توانند برای مجوز اشتغال که به آنها اجازه می دهد در مالتا کار کنند، درخواست دهند. در صورتی که دانش آموز زیر سن قانونی باشد، سرپرست قانونی وی می تواند با تأیید اینکه درآمد ثابت و منظمی دارد، برای همراهی وی درخواست اجازه اقامت بدهد. اتباع اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس و اعضای خانواده آنها می توانند پس از اتمام دوره 5 ساله مستمر زندگی قانونی در مالتا برای اقامت دائم درخواست دهند.

چگونه یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا اقامت دائم مالت را دریافت می کند؟ دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز می توانند از طریق اخذ مجوز اقامت دائم شهروند مالتی شوند؛ البته هنگامی که دانشجوی بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور به مالتا می رسد، در درجه اول برای اجازه اقامت موقت اقدام می کند و این مجوز هر سال نیاز به تمدید دارد. این تمدید نیز به واسطه کار در مالتا پس از فارغ التحصیلی امکان پذیر است؛ پس اهمیت دارد که فرد با اتمام تحصیلاتش به دنبال کاریابی و اخذ ویزای کاری مالتا باشد. لازم به ذکر است برای چشم پزشکان در مالتا هم موقعیت های کاری نسبتا خوب است و هم سطح درآمد بالایی به آن ها پیشنهاد می شود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد چشم پزشکان در این کشور مشخص شده است:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در مالتا

تحصیل رشته چشم پزشکی در مالتا

با توجه به برنامه های شناخته شده در سراسر جهان و مدارک معتبر و پذیرفته شده در همان کشورهای بزرگ مانند دانشکده های پزشکی ایالات متحده و بریتانیا، جای تعجب نیست که مالتا یک گزینه برتر برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل پزشکی هستند. تحصیل در مالتا رایگان نیست و ممکن است در هر ترم تحصیلی متغیر باشد. برای رشته چشم پزشکی در مالتا گزینه های زیادی وجود ندارد که به این موضوع در مقدمه هم اشاره شد. شهریه رشته مزبور در مالتا سالانه بین 4000€ تا 11000€ (یورو) می باشد که به آن باید هزینه زندگی در مالتا را نیز اضافه نمود. در مالتا هزینه زندگی دانشجویان با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی افراد بین 900€ تا 1400€ (یورو) می باشد که بخشی از آن را می توان با کار دانشجویی تامین نمود.

در سال 2023-2022 تنها دانشگاه های موجود برای تحصیل رشته چشم پزشکی عبارت هستند از:

  • Kathmandu Medical College
  • Patan Academy of Health Science
  • Tribhuvan University
  • Manipal College of Medical Sciences
  • P. Koirala Institute of Health Sciences

پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در مالتا، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. مهم ترین مدارکی که به این منظور باید تهیه گردد عبارت هستند از پاسپورت معتبر، 2 قطعه عکس پاسپورتی 2*2، نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در مالتا، نامه تمکن مالی بانک و غیره. لازم به ذکر است نهایتا فرد باید فرمی به منظور درخواست ویزای تحصیلی در مالتا نیز تکمیل نموده و امضا کند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته چشم پزشکی در مالتا، کانادا، آلمان، فرانسه و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *