ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در مالزی

رشته چشم پزشکی در مالزی

دانشگاه ملی مالزی بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در مالزی است که هر ساله دانشجویان بسیاری را به خود جذب می نماید. این دانشگاه با نام مالایی Universiti Kebangsaan Malaysia (با نام اختصاری UKM) یک دانشگاه دولتی است که در حال حاضر سومین دانشگاه برتر مالزی به شمار می آید. هم اکنون این دانشگاه در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 601، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 501، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 144 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 653 می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته چشم پزشکی در مالزی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در مالزی کدامند؟
  • برنامه کارشناسی ارشد چشم پزشکی (MOphthal) دانشگاه مالایای مالزی چه ویژگی هایی دارد؟
  • وضعیت حقوق چشم پزشکان در مالزی چگونه است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته چشم پزشکی در مالزی کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در مالزی چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در مالزی

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای چشم پزشکی در مالزی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه چشم پزشکی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در مالزیرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
دانشگاه ملی مالزیBangi1104348
دانشگاه مالایاKuala Lumpur2111364
دانشگاه علوم مالزیGeorgetown3135425
دانشگاه پتروناس مالزیTronoh4255753
دانشگاه بین المللی اسلامی مالزیKuala Lumpur5261771
دانشگاه فناوری MARAShah Alam6298845

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در مالزی

کارشناسی ارشد رشته چشم پزشکی (MOphthal) در دانشگاه مالایای مالزی

برنامه کارشناسی ارشد چشم پزشکی (MOphthal) ارائه شده توسط دانشگاه مالایا به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 48 ماه به طول می انجامد. نزدیک ترین زمان آغاز این برنامه و مهلت ارسال درخواست برای اخذ پذیرش در این برنامه به صورت زیر می باشد:

آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
اکتبر 2022قبل از ژوئن 2022

زبان آموزشی این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان مورد قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان مورد قبول برای ورود به رشته چشم پزشکی در دانشگاه مالایای مالزی

تحصیل در این برنامه در پردیس دانشگاه انجام می شود. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 13075EUR (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در کوالالامپور – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل – که دانشگاه مالایا در آن واقع است نیز 470-811EUR (یورو) در ماه می باشد. چشم پزشکی بالینی پیشرفته یکی از دروس ارائه شده در این برنامه است. دانشجویان این برنامه ملزم به انجام یک پروژه تحقیقاتی برای تکمیل برنامه کارشناسی ارشد چشم پزشکی (MOphthal) خود در دانشگاه مالایا هستند. هدف کلی این برنامه تربیت چشم پزشکان شایسته ای است که بتوانند به طور ایمن و موثر کار کنند.

حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در مالزی

شخصی که به عنوان چشم پزشک (ophthalmologist) در مالزی کار می کند معمولاً 13900MYR (رینگیت مالزی) در ماه حقوق می گیرد. حقوق چشم پزشکان در این کشور آسیایی بین 6940MYR (کم ترین) تا 21500MYR (بیش ترین) (رینگیت مالزی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه چشم پزشکان در مالزی را نشان می دهد:

حقوق سالانه چشم پزشکان در مالزی

نمودار فوق نشان می دهد که حقوق چشم پزشکان در مالزی از 83300MYR (رینگیت مالزی) در سال (حداقل حقوق) تا 258000MYR (رینگیت مالزی) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

نمودار زیر تغییر میانگین حقوق چشم پزشکان در مالزی بر اساس تجربه کاری آن ها را نشان می دهد:

تغییر میانگین حقوق چشم پزشکان در مالزی بر اساس تجربه کاری

نمودار بالا به وضوح نشان می دهد که تجربه تاثیر شگرفی بر میزان حقوق چشم پزشکان در مالزی دارد. به عنوان مثال، یک چشم پزشک در این کشور با دو تا پنج سال تجربه تقریبا 132000MYR (رینگیت مالزی) در سال درآمد دارد، در صورتی که چشم پزشکی با پنج تا ده سال تجربه در حدود 177000MYR (رینگیت مالزی) درآمد کسب می کند، یعنی 34% بیش تر از اولی.

نمودار زیر نیز تاثیر جنسیت بر میزان درآمد چشم پزشکان در مالزی را نمایش می دهد:

تاثیر جنسیت بر میزان درآمد چشم پزشکان در مالزی

همان طور که نمودار بالا به وضوح نشان می دهد چشم پزشکان مرد در مالزی به طور متوسط 5% بیش تر از چشم پزشکان زن حقوق می گیرند.

چرا تحصیل در رشته چشم پزشکی در مالزی؟

دولت مالزی در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی را در بخش آموزش عالی مالزی انجام داده است و این کشور رفته رفته به عنوان یک مقصد تحصیلی بین المللی محبوب شناخته می شود. مالزی کشوری در آسیای جنوب شرقی است که با تایلند، سنگاپور، ویتنام، اندونزی، برونئی و فیلیپین هم مرز است (مرز زمینی و دریایی یا فقط دریایی). کوالالامپور پایتخت، بزرگ ترین شهر و مقر قوه مقننه دولت فدرال مالزی است. پایتخت برنامه ریزی شده نزدیک پوتراجایا پایتخت اداری مالزی است که مقر قوه مجریه (کابینه، وزارتخانه ها و سازمان های فدرال) و قوه قضائیه دولت فدرال مالزی می باشد. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در مالزی عبارتند از:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • شهرت در حال افزایش در رتبه بندی جهانی آموزش عالی
  • دانشگاه های دارای رتبه در رنکینگ های دانشگاهی بین المللی
  • نبود مانع زبانی
  • هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه
  • آموزش باکیفیت
  • فرهنگ غنی و متنوع
  • آب و هوای بسیار خوب
  • زیبایی های طبیعت.

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در مالزی

هزینه های ماهانه یک نفر در مالزی بدون در نظر گرفتن اجاره 1914.16MYR (رینگیت مالزی) برآورد می شود. اگر مالزی را از این نظر با ایران مقایسه کنیم متوجه می شویم هزینه زندگی در مالزی به میزان بسیار اندکی (به طور متوسط 0.10%) کم تر از ایران است. اگر دانشجویی بخواهد در مالزی آپارتمان یک خوابه ای را اجاره کند در مرکز شهر با اجاره ماهانه 1404.89MYR (رینگیت مالزی) و در خارج از مرکز شهر 880.42MYR (رینگیت مالزی) رو به رو می شود.

اگر مالزی را از این حیث با ایران مقایسه کنیم در می یابیم که اجاره بها در آن جا به طور متوسط 42.56% کم تر از کشور ما می باشد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته چشم پزشکی در مالزی هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار ضمن تحصیل در مالزی از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *