ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در مکزیک

رشته چشم پزشکی در مکزیک

مکزیکو سیتی بهترین شهر برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در مکزیک است. مکزیکو سیتی پایتخت و بزرگ ترین شهر مکزیک می باشد. این شهر همچنین پرجمعیت ترین شهر در آمریکای شمالی است. مکزیکو سیتی یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی و مالی در جهان می باشد. مکزیکو سیتی قدیمی ترین پایتخت در قاره آمریکا است و هم یکی از دو پایتختی است که توسط مردم بومی تاسیس گردیده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته چشم پزشکی در مکزیک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در مکزیک کدامند؟
  • وضعیت حقوق چشم پزشکان در مکزیک چگونه است؟
  • برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در مکزیک دانشجویان به چه ویزایی نیاز دارند؟ اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در مکزیک چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در مکزیک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای چشم پزشکی در مکزیک را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد تحقیقاتی شان در زمینه چشم پزشکی رتبه بندی گردیده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در مکزیکرتبه در قاره آمریکای لاتینرتبه در جهان
دانشگاه مستقل ملی مکزیکMexico City110467
موسسه فناوری مونتریMonterrey216562
دانشگاه گوادالاخاراGuadalajara322704
دانشگاه خودمختار نووو لئونSan Nicolas de Los Garza423705
موسسه پلی تکنیک ملیMexico City524712

حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در مکزیک

فردی که به عنوان چشم پزشک (ophthalmologist) در مکزیک کار می کند معمولاً 71500MXN (پزوی مکزیک) در ماه حقوق می گیرد. حقوق چشم پزشکان در این کشور آمریکای لاتین بین 35700MXN (کم ترین) تا 111000MXN (بیش ترین) (پزوی مکزیک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه چشم پزشکان در مکزیک را نشان می دهد:

حقوق سالانه چشم پزشکان در مکزیک

مطابق نمودار بالا، حقوق چشم پزشکان در مکزیک از 429000MXN (پزوی مکزیک) در سال (حداقل حقوق) تا 1330000MXN (پزوی مکزیک) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر نیز تاثیر تجربه و سن بر میزان حقوق چشم پزشکان در مکزیک را نمایش می دهد:

تاثیر تجربه و سن بر میزان حقوق چشم پزشکان در مکزیک

از داده های این نمودار در می یابیم که تجربه تاثیر زیادی بر میزان حقوق چشم پزشکان دارد. به عنوان مثال، چشم پزشکی با کم تر از دو سال تجربه تقریبا 514000MXN (پزوی مکزیک) در سال درآمد دارد، در صورتی که یک چشم پزشک با دو تا پنج سال تجربه در حدود 681000MXN (پزوی مکزیک) در سال درآمد کسب می کند، یعنی 32% بیش تر از چشم پزشکی با کم تر از دو سال تجربه. نمودار زیر نیز تاثیر زن یا مرد بودن بر میزان درآمد چشم پزشکان در مکزیک را نشان می دهد:

تاثیر زن یا مرد بودن بر میزان درآمد چشم پزشکان در مکزیک

این نمودار نشان می دهد که چشم پزشکان مرد در این کشور آمریکای لاتین به طور متوسط 6% بیش تر از چشم پزشکان زن درآمد کسب می کنند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در مکزیک

خارجیانی که مایلند برای مدت بیش از 180 روز در مکزیک بمانند تا در یک موسسه آموزشی متعلق به سیستم آموزشی ملی مکزیک در دوره ای شرکت کنند، تحصیل کنند یا پروژه های تحقیقاتی انجام دهند، باید شخصا برای ویزای اقامت موقت دانشجویی در نزدیک ترین دفتر کنسولی این کشور به محل سکونت خود درخواست ارائه دهند. برخی از اسناد و مدارک لازم برای اخذ این ویزا عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا که به درستی تکمیل شده و امضا شده باشد.
  • گذرنامه یا سند معتبر مسافرتی و هویتی، اصل و فتوکپی از صفحه حاوی عکس و اطلاعات شخصی
  • اصل و فتوکپی مدرک مهاجرتی که اقامت قانونی متقاضی در کانادا را تایید می کند (فقط برای متقاضیانی که شهروند کانادا نیستند)
  • یک قطعه عکس به ابعاد 9 cm x 3.1 cm به صورت بدون پوشش، بدون عینک، با نمای جلو، رنگی و با زمینه سفید
  • پرداخت هزینه ها به صورت نقدی برای صدور ویزا
  • اصل و فتوکپی نامه پذیرش از موسسه ای مکزیکی که متقاضی قصد تحصیل در آن را دارد.
  • سند اثبات تمکن مالی به صورت اصل و فتوکپی (به عنوان مثال، صورتحساب بانکی)

ذکر این نکته حائز اهمیت است که صدور ویزا منوط به نتیجه مصاحبه است. در صورت وجود همه مدارک و برآورده شدن همه شرایط، ویزا صادر خواهد شد که برای یک بار ورود معتبر است.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در مکزیک

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در مکزیک

بررسی هزینه زندگی در مکزیک حاکی از آن است که هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر در مکزیک بدون اجاره 414.12€ (یورو) می باشد. اگر مکزیک و ایران را از نظر هزینه های زندگی مقایسه کنیم، در می یابیم که هزینه زندگی در مکزیک به طور متوسط 4.74% کم تر از ایران است. همچنین اگر این دو کشور را از نظر اجاره بها مقایسه کنیم، ملاحظه خواهیم کرد که اجاره بها در مکزیک به طور متوسط 26.21% کم تر از ایران می باشد. بررسی اجاره ماهانه در مکزیک نشان دهنده ارقام زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 334.97€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 228.12€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 670.45€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 498.73€ (یورو)

توزیع هزینه های زندگی در مکزیک به صورت زیر می باشد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی ماهانهاجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
11.6%3.6%6.1%35.2%4.8%24.1%14.7%

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته چشم پزشکی در مکزیک هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در مکزیک از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *