ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در نروژ

رشته چشم پزشکی در نروژ

دانشجویان رشته چشم پزشکی در نروژ می توانند در حین تحصیل در این کشور کار کنند و بخشی از هزینه های خود را تامین نمایند. از آن جایی که نروژ کشور گرانی است، بسیاری از دانشجویان تصمیم می گیرند که در حین تحصیل در این کشور اسکاندیناویایی شغلی پاره وقت داشته باشند. برای یافتن کار در نروژ نیازی به دانستن زبان نروژی نیست. اکثر نروژی ها انگلیسی صحبت می کنند. اما یافتن کار در خارج از اسلو – پایتخت نروژ – و برگن بدون حداقل دانش در مورد زبان نروژی می تواند دشوار باشد. همچنین باید خاطر نشان ساخت که نروژ دارای یک سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی عالی است. مراقبت های بهداشتی-درمانی در این کشور جهانی و در نقطه دسترسی رایگان یا تقریبا رایگان است. اجازه اقامت دانشجویان به آن ها امکان دسترسی به مراقبت های بهداشتی-درمانی را برای بیش تر موارد می دهد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته چشم پزشکی در نروژ تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در نروژ کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در نروژ چه رقمی است؟
  • وضعیت حقوق چشم پزشکان در نروژ چگونه است؟

همچنین در بخش پایانی مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی زبان و فرهنگ نروژ به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در نروژ

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای چشم پزشکی در نروژ را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در نروژرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه اسلو نروژاسلو172225
دانشگاه برگنبرگن273226
دانشگاه علم و فناوری نروژتروندهایم3129407
دانشگاه قطب شمال UiT نروژترومسو4254798

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در نروژ

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در نروژ

اسکاندیناوی گران است و این یک حقیقت انکارناپذیر است. به این ترتیب، نروژ هم که یکی از کشورهای اسکاندیناوی است از این قاعده مستثنی نیست. دانشجویان باید بودجه کافی برای تامین هزینه زندگی خود در نروژ دارا باشند. دانشجویان بین المللی می توانند خود را در سراسر نروژ در حال تحصیل بیابند، اما از آن جایی که اسلو پایتخت این کشور است، در زیر برخی از هزینه های زندگی در این شهر را ارائه می کنیم:

عنوانبر حسب کرون نروژبر حسب دلار آمریکا
اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه)13100NOK1550$
خدمات رفاهی (متوسط ماهانه)1200NOK140$
کارت حمل و نقل عمومی ماهانه770NOK90$
غذا (رستوران ارزان)180NOK20$
آب (1.5 لیتر)20NOK2.40$

اجاره در نروژ می تواند گران باشد. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان نروژی و بین المللی زندگی در خوابگاه ها را انتخاب می کنند. این خوابگاه ها مانند خوابگاه ها در ایالات متحده هستند. همچنین، دانشجویان می توانند آب لوله کشی را در نروژ بنوشند، بنابراین مجبور نخواهند بود در هزینه های روزانه خود خرید آب را لحاظ کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که کرون نروژ به شدت به قیمت نفت وابسته است، بنابراین می تواند نوسانات زیادی داشته باشد. این بدین معناست که تبدیل ها می توانند تغییر کنند.

میانگین هزینه زندگی برای یک نفر در اسلو حدود 10700NOK (کرون نروژ) معادل 1280$ (دلار آمریکا) در ماه است. این رقم شامل اجاره نمی شود. مانند بسیاری از کشورها، اجاره بها در نروژ به عنوان یک هزینه جداگانه در نظر گرفته می شود. همچنین باید خاطر نشان ساخت در نروژ بیش تر کارها با کارت انجام می گیرد. در واقع، برخی از مکان ها، به ویژه در شهرها، حتی پول نقد هم قبول نمی کنند.

حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در نروژ

فردی که به عنوان چشم پزشک (ophthalmologist) در نروژ کار می کند معمولاً 103000NOK (کرون نروژ) در ماه حقوق می گیرد. حقوق چشم پزشکان در این کشور اروپایی بین 47500NOK (کم ترین) تا 164000NOK (بیش ترین) (کرون نروژ) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه چشم پزشکان در نروژ را نشان می دهد:

حقوق سالانه چشم پزشکان در نروژ

مطابق نمودار فوق، حقوق چشم پزشکان در نروژ از 570000NOK (کرون نروژ) در سال (حداقل حقوق) تا 1970000NOK (کرون نروژ) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

شرایط زندگی دانشجویان چشم پزشکی در نروژ

آبدره های نروژی به خاطر صخره های تیز، کوه های فراگیر و آب های آبی کریستالی معروف هستند. آن‌ها از برگن تا مرز روسیه امتداد دارند، به این معنی که دانشجویان احتمالاً هرگز از آبدره‌ ها خیلی دور نخواهند بود. دور از ساحل، نروژ پوشیده از جنگل‌ های انبوه کاج و صنوبر است. زمستان های نروژ همراه با باران، برف و یخ شدید می تواند سخت باشد. سوالبارد و بخش هایی از سرزمین اصلی نروژ روزها و شب های قطبی دارند. این بدان معناست که در ماه ژوئن می توان از آفتاب نیمه شب لذت برد، اما در ماه دسامبر نمی توان نور روز را دید. در مورد جرم و جنایت باید گفت میزان آن در نروژ پایین است، اگرچه جیب بری می تواند در منطقه Grünerløkka در اسلو رخ دهد. خطر تروریسم نیز در نروژ کم است و این بر امنیت آن می افزاید.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته چشم پزشکی در نروژ هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت بعد از تحصیل در نروژ از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *