ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در نیوزلند

رشته چشم پزشکی در نیوزلند

رشته چشم پزشکی در نیوزلند علاقمندان زیادی دارد و توجه شود که بهترین راه مهاجرت به این کشور برای پزشکان و چشم پزشکان، تحصیل می باشد. اگر می دانید چگونه ویزای نیوزلند دریافت کنید، پاسخ ساده است؛ از شما انتظار می رود که یک پیشنهاد کاری داشته باشید، با این حال، روند دریافت این ویزا دشوار است. سهمیه های ویزا وجود دارد و محدودیت ها برای متقاضیان اکثر کشورها وجود دارد؛ شما می توانید به عنوان یک مقیم دائم در نیوزلند به طور نامحدود زندگی و کار کنید پس نیازی نیست که شهروند نیوزیلند شوید. به عنوان یک مقیم دائم، شما همچنین از بسیاری از حقوق یک شهروند نیوزلند برخوردار هستید؛ شما می توانید: خدمات عمومی با بودجه دولت، از جمله مراقبت های بهداشتی را دریافت کنید. نیوزلند یکی از کشورهای محبوب است، البته توجه شود در سال 2022 همانند گذشته معایبی هم وجود دارد.

همه چیز گران است، کمبود فرصت های شغلی، دور از همه جا از معایب هستند، همچنین خانه ها بسیار گران هستند و اجاره یک آپارتمان تقریباً تمام حقوق شما را می گیرد. به همان اندازه که ما می خواهیم شاهد افزایش جمعیت NZ باشیم، کمبود فرصت های شغلی برای افراد محلی و مهاجران جدید وجود دارد که اشکال اصلی آن است. اکثر افرادی که به دنبال مهاجرت طولانی مدت هستند به یک پیشنهاد شغلی NZ نیاز دارند؛ یعنی اکثر مهاجران ملزم به دریافت پیشنهاد کار ماهر در نیوزلند هستند؛ این موضوع همان طور که در ادامه توضیح داده می شود، برای چشم پزشکان دشوارتر است. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای پاسخ به سوالات ذیل تهیه شده است:

  • مهاجرت به نیوزلند برای چشم پزشکان چگونه است؟
  • درآمد چشم پزشکان در نیوزلند چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در نیوزلند چه میزان می باشد؟

کار برای چشم پزشکان در نیوزلند

کار در نیوزلند نسبت به کشورهایی مثل لهستان، اوکراین، روسیه و غیره به مراتب بیشتر است. با این حال کاریابی در نیوزلند برای خارجی ها ساده نیست و همان طور که در مقدمه ذکر شد فرآیند برای چشم پزشکان بسیار دشوارتر هم می باشد. چرا که پزشکانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های ایران اخذ نموده اند لازم است دوره های معادل سازی را نیز در نیوزلند بگذرانند که به دلیل دشواری زیاد باعث شده پزشکان یا تغییر رشته دهند و به طور کلی موضوع دیگری مثل رشته مدیریت را دنبال نمایند یا از همان ابتدا مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های نیوزلند اخذ نمایند.

درآمد رشته چشم پزشکی در نیوزلند

کار در نیوزلند با درآمد خوبی برای چشم پزشکان روبرو است و این گروه را می توان دارای قدرت خرید بالایی در نیوزلند دانست. کارآموزان چشم پزشک که برای یک هیئت بهداشت منطقه DHB کار می کنند معمولا بین 58000$ تا 195000$ (دلار نیوزلند) در سال درآمد دارند. چشم پزشکان باتجربه که تمام وقت برای DHB کار می کنند می توانند بین 152000$ تا 240000$ (دلار نیوزلند) در سال درآمد داشته باشند. اما به طورکلی می توان بازه درآمد چشم پزشکان در نیوزلند را با توجه به آمار سایت Salaryexplorer.com به شرح نمودار ذیل دانست:

درآمد سالانه چشم پزشکان در نیوزلند

چشم انداز شغلی رشته چشم پزشکی در نیوزلند

به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی، چشم انداز شغلی رشته چشم پزشکی در نیوزلند از سطح قابل قبولی برخوردار است. به طور کلی چشم پزشکی در لیست کمبود مهارت منطقه ای مهاجرت به نیوزلند ظاهر می شود. این امر به این معنی است که، دولت نیوزلند فعالانه چشم پزشکان ماهر را از خارج از کشور تشویق می کند تا در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین طبق گزارش به دست آمده در سال 2023 حدود 175 چشم پزشک بین المللی در نیوزلند مشغول به کار هستند. علاوه بر این، چشم پزشکی در نیوزلند یکی از 3 تخصص پزشکی است که بیشترین افزایش در تعداد نیروی کار بین سالهای 2021 و 2023 را داشته است.

در تصویر زیر می توانید برخی از محبوب ترین مشاغل چشم پزشکی در نیوزلند را مشاهده فرمایید:

برخی از محبوب ترین مشاغل چشم پزشکی در نیوزلند

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند نه تنها رایگان نیست بلکه برای دانشجویان بین المللی پرهزینه تر نیز می باشد؛ رشته چشم پزشکی نیز به مراتب پرهزینه تر می باشد. در سال ششم، دانش آموزان یک دوره انتخابی پزشکی 12 هفته ای را انجام می دهند؛ هزینه برای سال ورود رقابتی در سال 2022 حدودا 30960$ (دلار نیوزلند) است. هزینه های سال های پیش بالینی (2 و 3) در سال 2023 با توجه به نوع دانشگاه حدودا 70000$ (دلار نیوزلند) در سال و هزینه برای سال های بالینی (4، 5 و 6) حدود 80000$ (دلار نیوزلند) در سال است. در سال 2018، دولت نیوزیلند سیاستی را معرفی کرد که به دانشجویان واجد شرایطی که تازه وارد آموزش عالی می شوند، اجازه می دهد یک سال تحصیل بدون هزینه را داشته باشند. اگر برای اولین بار از 1 ژانویه 2023 تحصیلات عالی را شروع می کنید، ممکن است واجد شرایط تحصیل بدون هزینه باشید.

به مبالغ گفته شده باید هزینه زندگی در نیوزلند نیز افزوده گردد که نسبت به استرالیا 17% گران تر می باشد. هزینه زندگی در نیوزلند برای دانشجویان با توجه به شهری که در آن اقامت دارند، بین 1100$ تا 1500$ (دلار نیوزلند) در ماه می باشد. اما کسانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های ممتاز نیوزلند شوند، شانس خوبی هم برای اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی دارند. بهترین دانشگاه های نیوزلند در سال تحصیلی 2023-2022 برای تحصیل رشته چشم پزشکی عبارت هستند از:

  • University of Auckland – School of Medicine. Medical School Page
  • University of Otago Medical School. Medical School Page
  • Massey University – School of Health Sciences
  • Auckland University of Technology – Health Sciences
  • Victoria University of Wellington – Faculty of Health

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در نیوزلند

تحصیل رشته چشم پزشکی در نیوزلند

پذیرش رشته چشم پزشکی در نیوزلند ابتدا مستلزم این است که افراد یک سال دوره پیش پزشکی بگذرانند، در آزمون پزشکی قبول شوند، مدرک پزشک عمومی را اخذ نموده و دوره ها را بگذرانند، در آزمون دوره های تخصص چشم پزشکی قبول شوند و سپس این دوره را به پایان برسانند. در 2023 در صورتی که مدرک قابل قبولی داشته باشید، می توانید تا 3 سال پس از اتمام تحصیل خود برای کار در نیوزلند درخواست ویزا دهید.

همچنین پیش از فارغ التحصیلی لازم به ذکر است که ویزای دانشجویی نیوزلند معمولاً به دانشجویان تمام وقت اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و تا 40 ساعت در هفته در تعطیلات تابستانی کار کنند و این برای دانش‌آموزان دبیرستان و دبیرستان صدق می‌کند. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری پژوهشی 2023 می توانند 40 ساعت در هفته در تمام طول سال کار کنند. علاقمندان تحصیل رشته چشم پزشکی در نیوزلند، استرالیا، کانادا، انگلیس، مجارستان، ترکیه و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند. دانشگاه اوتاگو در سال 1869 تاسیس شد و بهترین دانشکده پزشکی در نیوزیلند است و این دانشگاه از ابتدا با تحقیقات انجام شده است و حتی امروزه در 2023 فرصت های شگفت انگیزی را برای دانشجویان در سراسر جهان ارائه می دهد.

متداول ترین سوالات در باب رشته چشم پزشکی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از متداول ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته چشم پزشکی در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • میانگین درآمد متخصصان رشته چشم پزشکی در نیوزلند چقدر است؟ میانگین درآمد متخصصان رشته چشم پزشکی در نیوزلند، بر اساس تخصص آنها در این رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود، اما به طور معمول بین 45000NZD تا 65000NZD (دلار نیوزلند) در ماه متفاوت خواهد بود.
  • آیا برای تحصیل رشته چشم پزشکی در نیوزلند به بیمه درمانی نیاز داریم؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته چشم پزشکی در نیوزلند هستند، قبل از ورود به این کشور باید بیمه درمانی معتبری را دریافت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *