ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در هند

رشته چشم پزشکی در هند

رشته چشم پزشکی در هند یعنی کشوری که زبان رسمی دوم آن انگلیسی است، در سال های اخیر طرفداران خاص خودش را دارد. اگرچه خود هندی ها به دنبال اخذ اقامت کشورهای دیگری مثل آمریکا، انگلیس و غیره هستند، دانشجویان برخی کشورهای در حال توسعه که نه تمکن مالی لازم برای تحصیل در کشورهایی مثل هلند، آمریکا و غیره را دارند و نه رزومه درخشانی دارند که بتوانند پذیرش دانشگاه های مطرح دنیا را اخذ نمایند، به سراغ کشورهایی مثل ترکیه، هند، آذربایجان و غیره می روند.

طول دوره آموزشی در چشم پزشکی باید حداقل 36 ماه تقویمی باشد، شامل دوره های کوتاه مناسب برای تعطیلات، وظایف خاص یا شرایط فردی استثنایی که توسط مدیر برنامه تایید شده است. در نهایت پس از فارغ التحصیلی نیز مسئولیت اصلی چشم پزشکان ارائه مراقبت از چشم با کیفیت است و تمام طیف مراقبت های جامع، انکساری، پزشکی و جراحی چشم به آنها سپرده شده است. برای تحصیل در هند افراد باید ابتدائا از دانشگاهی پذیرش بگیرند و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی هند اقدام نمایند؛ لازم به ذکر است که مطابق قوانین این کشور تمامی اتباع خارجی که وارد هند میشوند ملزم به داشتن یک سند مسافرتی بین المللی معتبر به شکل گذرنامه ملی با ویزای معتبر هستند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالاتی پاسخ می دهد:

  • اگر کسی تمایل مهاجرت به هند با تحصیل رشته چشم پزشکی داشته باشد درآمدش چقدر است؟
  • هزینه تحصیل در هند چه میزان است؟

درآمد چشم پزشکان در هند

کار در هند تنها با تسلط به زبان انگلیسی امکان پذیر است و شاید بتوان این کشور را یکی از ارزان ترین کشورهای انگلیسی زبان برای تحصیل دانست. فارغ التحصیلان رشته هایی مثل چشم پزشکی، قلب و عروق، اورولوژی و غیره، همانند سایر رشته ها، این امکان را دارند که پس از اتمام دوره تحصیل در هند، با پیدا کردن کار اقامتشان را تمدید نمایند. در واقع بعد از کاریابی در هند نوبت به تبدیل ویزای تحصیلی این کشور به ویزای کاری می رسد که برای چشم پزشکان اصلا دشوار نمی باشد. رشته مزبور علاوه بر داشتن موقعیت های کاری نسبتا زیاد در هند، سطح درآمد خوبی هم دارد.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حداکثر و حداقل درآمد حاصل از کار در هند برای چشم پزشکان نشان داده می شود:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در هند

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در هند

تحصیل در هند رایگان نیست اما حتی در رشته چشم پزشکی هم تقریبا کم هزینه می باشد. برای تبدیل شدن به چشم پزشک ابتدا باید دوره MBBS لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی را بگذرانید و سپس برای مقطع کارشناسی ارشد در چشم پزشکی مانندMS کارشناسی ارشد جراحی، MD دکتر پزشکی و غیره بروید. به دانش‌آموزان ثبت‌نام شده، آموزش و یادگیری عالی در شیوه‌های مختلف از انجام جراحی مهم چشم تا تجویز عینک و لنزهای تماسی ارائه می‌شود. این دوره به خوبی برای پزشکان برای حل انواع مشکلات چشمی تجربه شده در بدن انسان طراحی شده است و شهریه این دوره ها نیز با توجه به نوع دانشگاه معمولا سالانه بین 3000$ تا 9500$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در هند نیز ماهانه حدودا 600$ (دلار آمریکا) می باشد؛ پس کشور گران قیمتی نمی باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در هند

به منظور تحصیل رشته چشم پزشکی در هند بهترین دانشگاه ها عبارت هستند از:

  • Christian Medical College and Hospital – Vellore
  • Postgraduate Institute of Medical Education and Research (PGIMER)—Chandigarh
  • Sanjay Gandhi Postgraduate Institute of Medical Sciences
  • Banaras Hindu University
  • Manipal University
  • University of Delhi
  • King George’s Medical University

این دوره شامل مبانی چشم پزشکی و موضوعات پیشرفته ای مانند بیماری های Uvea و Vitreoretinal و سیستم عصبی نوری است. به پزشکان آموزش داده می شود که بر اساس تجزیه و تحلیل های به دست آمده از طریق استفاده از دارو، جراحی، رژیم غذایی و سایر درمان ها، درمان چشم را ارائه دهند؛ این برنامه آموزشی برای آماده سازی پزشکان ثبت نام شده در مراقبت کامل از چشم، از جمله خدمات بینایی، معاینه چشم، عمل های پزشکی و جراحی چشم، تشخیص و درمان بیماری های چشم و سایر عوارض بینایی طراحی شده است.

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در هند

چالش های اساسی تحصیل رشته چشم پزشکی در هند

تحصیل رشته چشم پزشکی در هند نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی در کنار مزیت های بی شمار، دارای چالش های متعددی نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین متقاضیان تحصیل رشته چشم پزشکی در هند، باید قبل از ورود به این کشور در کنار بررسی مزیت های هند چالش های موجود در این کشور را نیز به طور دقیق مطالعه کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت و تحصیل در هند مواجه خواهند شد.

در تصویر زیر می توانید مهم ترین چالش های تحصیل رشته چشم پزشکی در هند را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید:

مهم ترین چالش های تحصیل رشته چشم پزشکی در هند

آینده شغلی رشته چشم پزشکی در هند

مسئولیت های چشم پزشک به طور گسترده شامل پیشگیری از بیماری های چشمی، خدمات انکساری و اپتیکال، تشخیص و مدیریت بیماری های چشم و خدمات پزشکی، جراحی و توانبخشی می شود. فارغ التحصیلان موفق این دوره در سمت هایی مانند چشم پزشک، سرپرست بیمارستان، کاردان تحقیقاتی بالینی، مشاور، استاد و غیره استخدام می شوند. مسئولیت اصلی چشم پزشکان ارائه مراقبت از چشم به صورت کاملا با کیفیت است و تمام طیف مراقبت های جامع، انکساری، پزشکی و جراحی چشم به آنها سپرده شده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در هند، درآمد چشم پزشکان، هزینه تحصیل در هند و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته چشم پزشکی در هند

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص رشته چشم پزشکی در هند، در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته چشم پزشکی در هند انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ تحصیل رشته چشم پزشکی در هند، به دلیل وجود موسسات آموزشی پیشرفته در این رشته تحصیلی بهترین انتخاب برای دانشجویان مستعد بین المللی می باشد.
  • چشم انداز شغلی رشته چشم پزشکی در هند چگونه است؟ یکی از مهمترین دلایل دانشجویان برای تحصیل رشته چشم پزشکی در هند، چشم انداز شغلی مناسب این کشور برای دانشجویان فارغ التحصیل می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *