ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در هنگ کنگ

رشته چشم پزشکی در هنگ کنگ

رشته چشم پزشکی در هنگ کنگ همان هزینه های تحصیل در آمریکا، انگلیس، استرالیا و غیره را دارد و بسیار پرهزینه محسوب می شود به همین دلیل معمولا فقط مورد علاقه خود چینی ها، کره ای ها و بعضا ژاپنی های علاقمند به فرهنگ چینی می باشد. لازم به ذکر است هنگ کنگ کشور مستقلی از چین نیست اما سال ها پیش طی قراردادی برای مدتی به انگلستان واگذار شده بود و در آینده این قرارداد اعتبارش به پایان می رسد. هنگ کنگ همیشه یک سیاست باز مهاجرت را اتخاذ کرده است. اتباع حدود 170 کشور و منطقه مجاز به بازدید بدون ویزا از هنگ کنگ برای دوره های بین 7 تا 180 روز هستند. از حرفه ای ها و کارآفرینان برای کار و سرمایه گذاری در هنگ کنگ استقبال می شود و هنگ کنگ یک مقصد مهاجرتی دیدنی برای مهاجران خارج از کشور است.

داوطلبانی که دارای صلاحیت و تجربه کاری دقیق هستند، می توانند بر اساس شغل خود برای برنامه ویزای هنگ کنگ اقدام کنند؛ شما می توانید اگر تابعیت آمریکا، چین و یکسری دیگر از کشورها را دارید، بدون هیچ پیشنهاد قبلی استخدام محلی به آنجا مهاجرت کنید. هنگامی که یک خارجی حق اقامت (مقیم دائم) در هنگ کنگ را دریافت می کند، می تواند به عنوان یک شهروند چینی درخواست تابعیت کند تا بتواند پاسپورت HKSAR و کارت بازگشت به خانه چین را داشته باشد. با این حال، فرد باید ملیت و پاسپورت اصلی خود را رها کند چرا هنگ کنگ مطابق رویه چین، تک تابعیتی می باشد. در این مقاله برای علاقمندان مهاجرت به هنگ کنگ به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد چشم پزشکان در هنگ کنگ چقدر می باشد؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در هنگ کنگ چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های هنگ کنگ برای رشته چشم پزشکی کدام اند؟

درآمد چشم پزشکان در هنگ کنگ

مرزهای هنگ کنگ برای دانشجویان بین المللی جدید و فعلی با ویزای دانشجویی معتبر و همچنین سایر افرادی که دارای مدارک معتبر و ویزای ورودی هستند، باز است. کار در هنگ کنگ فراوان است اما به دست آوردن آن برای شهروندان برخی کشورها از جمله ایران، آذربایجان و غیره، دشوار می باشد. البته در سال 2022 کار پس از تحصیل در هنگ کنگ برای دانشجویان بین المللی آسان تر شده است زیرا چندین نقش شغلی وجود دارد که در آن افراد ماهر تقاضای زیادی دارند. اگر دانش ‌آموزی مجموعه مهارت‌ های لازم را داشته باشد، می‌ تواند برای مشاغل زیر درخواست دهد، زیرا این شغل‌ها پرطرفدارترین مشاغل در هنگ کنگ هستند:

  • چشم پزشکی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • مهندسی معماری
  • مهندسی عمران
  • کامپیوتر و غیره

برای جذب و حفظ استعدادها برای تقویت رقابت پذیری و توسعه بلندمدت هنگ کنگ، آنها سیاستی برای دانشجویان بین المللی دارند که به مدت 12 ماه پس از فارغ التحصیلی در هنگ کنگ بدون هیچ گونه محدودیتی برای جستجوی شغل بمانند. چشم پزشکان موقعیت های کاری زیادی در هنگ کنگ دارند و سطح درآمدشان به شرح ذیل است:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در هنگ کنگ

کار دانشجویان رشته چشم شناسی در هنگ کنگ

به طور کلی، دانشجویان غیر محلی که در هنگ کنگ تحصیل می کنند، نباید هیچ شغلی، چه با حقوق و چه بدون حقوق، استخدام کنند. با این حال، محدودیت در مورد کارآموزی و اشتغال پاره وقت برای دانشجویان غیر بومی کاهش یافته است و در 2022 ویزای تحصیلی صادر شده برای تحصیل در سطح تمام وقت به شما امکان می دهد حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم کار کنید. این حداکثر 20 ساعت در مجموع در هر هفته است، از جمله کار با حقوق یا بدون مزد و برای یک یا چند سازمان. لازم به ذکر است که دریافت ویزای کار در هنگ کنگ برای شرکت ها بسیار دشوار است، زیرا این کشور معمولاً جای خالی را با متخصصان محلی پر می کند.

تحصیل رشته چشم پزشکی در هنگ کنگ

به منظور تحصیل در هنگ کنگ ابتدا باید از دانشگاهی در این کشور پذیرش گرفت و سپس به دنبال ویزای تحصیلی هنگ کنگ در سال 2022 بود. همه افراد غیر شهروند برای تحصیل در هنگ کنگ برای برنامه های تحصیلی بیش از 90 روز به ویزای دانشجویی نیاز دارند و دانشجویانی که برنامه تحصیلی آنها بیش از 90 روز باشد باید از طریق دانشگاه میزبان خود برای ویزای دانشجویی اقدام کنند.

تحصیل رشته چشم پزشکی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در هنگ کنگ

در شرایط پذیرش دانشکده پزشکی HKU آمده است که داوطلبانی که برای این برنامه اقدام می کنند باید دانش کاری کانتونی داشته باشند؛ البته هنگ کنگ مقصد محبوبی برای MBBS با دانشجویان هندی نیست. هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ 42100$ (دلار هنگ کنگ) در سال خواهد بود. HKU تخمین می زند که هزینه اقامت در هنگ کنگ در سال حدود 14000$ تا 28000$ (دلار هنگ کنگ) است و هزینه های زندگی در مجموع 40000$ (دلار هنگ کنگ) است.

هنگ کنگ دارای هشت دانشگاه دولتی و دو دانشکده پزشکی جامع در این شهر است که طیف وسیعی از دوره های پزشکی (مانند پرستاری و دندانپزشکی) و همچنین برنامه های شش ساله پزشکی را ارائه می دهند: دانشکده پزشکی لی کا شینگ، دانشگاه هنگ کنگ و دانشکده پزشکی دانشگاه چین هنگ. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در هنگ کنگ و شهریه تحصیل در این رشته طی سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *