ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در ژاپن

رشته چشم پزشکی در ژاپن

تحصیل در رشته چشم پزشکی در ژاپن را می توان به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی دانست که قصد تحصیل در شرق آسیا را دارند. در حدود 90 دانشگاه دارای رتبه علمی در میان 1100 دانشگاه برتر جهان در رشته چشم پزشکی در این کشور قرار گرفته اند و همین مسئله به خوبی نشان از آن دارد که ژاپن یکی از بهترین کشورهای جهان در این رشته است. چند دانشگاه این کشور نیز موفق شده اند رتبه ای 2 رقمی در رتبه بندی های جهانی به خود اختصاص دهند و این خود نشان از اعتبار بسیار بالای دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی دارد.

شرایط زندگی در ژاپن به نسبت بسیاری از کشورهای جهان متفاوت است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که سخت کوشی اولین ویژگی است که یک دانشجوی خارجی در ژاپن باید به آن دست پیدا کند. افرادی که در ژاپن رشته های پزشکی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا باید زبان رسمی این کشور را بیاموزد و به همین دلیل است که تحصیل در رشته چشم پزشکی برای دانشجویان می تواند یک چالش جدی به حساب آید. در راستای توجه به اهمیت تحصیل در این کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل چشم پزشکی در ژاپن پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در رشته چشم پزشکی کدامند؟
  • آیا می توان ژاپن را کشوری مناسب برای تحصیل در رشته چشم پزشکی دانست؟
  • اعتبار دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی در رشته چشم پزشکی چگونه است؟
  • فرایند تحصیل چشم پزشکی در ژاپن چه هزینه هایی را به همراه دارد؟
  • شرایط کار یک چشم پزشک در این کشور چگونه است؟

معرفی دانشگاه های برتر رشته چشم پزشکی در ژاپن

برای انتخاب ژاپن به عنوان مقصد تحصیل در رشته چشم پزشکی، نیازی به بررسی های زیادی نیست چراکه دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های برتر جهانی در این رشته را به خود اختصاص دهند. برخی از مهم ترین دانشگاه های ژاپن در رشته چشم پزشکی در لیست زیر ارائه شده اند.

مهم ترین دانشگاه های ژاپن در رشته چشم پزشکی

حضور 9 دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان در رشته چشم پزشکی به خوبی نشان دهند اعتبار بسیار بالایی است که تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد. به افرادی که برنامه ریزی بلند مدت برای تحصیل در رشته چشم پزشکی دارند، توصیه می شود تا تحصیل پزشکی در ژاپن را برای خود انتخاب کنند تا بتوانند مسیر رسیدن به خواسته های خود در این کشور را هموار سازند.

طول دوره تحصیل چشم پزشکی در این کشور 5 ساله است و افراد پس از آن به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند. در چنین شرایطی می توان گفت که ژاپن یکی از کشورهایی است که طولانی ترین بازه زمانی را برای تحصیل در این رشته مشخص کرده است اما به دلیل اعتبار بسیار بالایی که دانشگاه های این کشور به همراه دارند، بسیاری از افراد سختی مسیر چشم پزشک شدن در این کشور را طی می کنند.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در ژاپن

برای تبدیل شدن به یک چشم پزشک در ژاپن، دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کنند که می تواند شامل هزینه های مالی و زمانی باشد. همانطور که گفته شد تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور 5 ساله است و به همین دلیل دانشجویان باید یک سال بیش از سایرین به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند.

هزینه تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور در حدود 9800$ تا 11200$ (دلار) در سال برای دانشگاه های دولتی است و هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور از 14800$ (دلار) در سال آغاز می شود. دانشجویان در ژاپن می توانند به بورسیه های تحصیلی دسترسی داشته باشند اما باید در نظر گرفت که این یک اتفاق قطعی در روند تحصیل آن ها نخواهد بود.

برای زندگی در این کشور نیز دانشجویان باید در حدود 12000$ تا 16800$ (دلار) در سال هزینه کرد که البته با توجه به فرصت 28 ساعته برای کار در این کشور، دانشجویان می توانند بخش عمده ای یا تمام هزینه های زندگی خود در این کشور را از همین طریق تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در ژاپن

شرایط کار یک چشم پزشک در ژاپن

افرادی که ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته چشم پزشکی انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که پس از تحصیل در این کشور، به عنوان چشم پزشک به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تمدید کرده و اقامت کاری آن را به دست آورند. متوسط درآمد یک چشم پزشک در این کشور 1150000JPY (ین ژاپن) در ماه است و به همین دلیل است که چشم پزشکان در این کشور از شرایط مالی بسیار خوبی برخوردار هستند.

شرایط کلی کار در ژاپن به گونه ای است که بسیاری از افراد توانایی 58 ساعت کار هفتگی را نخواهند داشت و به همین دلیل ژاپن را به مقصد سایر کشورهای جهان ترک می کنند تا در محیطی استانداردتر به کار مشغول شوند. در صورتی که در جستجوی بهترین مقاصد تحصیلی جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *