ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در کانادا

رشته چشم پزشکی در کانادا

رشته چشم پزشکی در کانادا علاقمندان زیادی دارد؛ البته نیازمند داشتن تمکن مالی زیادی می باشد که به آن می پردازیم. متوسط ​​حقوق چشم پزشک در کانادا CA$ 262000 (دلار کانادا) در سال یا CA$ 125 (دلار کانادا) در ساعت است. در کانادا موقعیت های اولیه از 48146$ (دلار کانادا) در سال شروع می شود، در حالی که اکثر کارگران با تجربه تا 360000$ دلار در سال درآمد دارند. پس چشم پزشکان می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن چندین برابر هزینه ای که برای تحصیل در کانادا صرف کرده اند را درآمد کسب نمایند. برای تحصیل در کانادا، باید مجوز تحصیل کانادا را دریافت کنید، که به عنوان ویزای دانشجویی کانادا در طول مدت اقامت شما عمل می کند؛ اگر دوره یا برنامه شما 6 ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به مجوز تحصیل کانادا ندارید. آیا تحصیل رایگان در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ جواب کوتاه، نه است.

دانشگاه های بدون شهریه حتی برای دانشجویان کانادایی وجود ندارد؛ با این حال، شما می توانید بدون پرداخت شهریه با دریافت بورسیه تحصیلی کامل یا حتی بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل تحصیل کنید. اگر ترجیح می‌ دهید در مؤسسه‌ ای تحصیل کنید که مأموریت آن کاملاً مستقل است و تحت تأثیر بودجه عمومی نیست، یا می‌خواهید دانشگاهی با رتبه بالا (به کال‌ تک، کالج دارتموث فکر کنید) با کمتر از 5000$ (دلار کانادا) ثبت‌ نام، کانادا انتخاب ایده‌ آل شما نیست. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالاتی پاسخ داده شده است.

نحوه پذیرش دانشجوی رشته چشم پزشکی در کانادا

چشم پزشکی یا Ophtalmology یکی از رشته های تخصصی بسیار معروف و از شاخه های علوم پزشکی در کشور کانادا به شمار می رود. رشته ای که در آن رزیدنت ها به مطالعه، تحقیق و بررسی چشم، آناتومی چشم، بیماری های چشم، پیشگیری و درمان این بیماری ها می پردازند و کلا هم 5 سال به طول می انجامد. در واقع رشته چشم پزشکی متشکل از مباحث عملی و کلینیکی است و از همین رو رزیدنت های چشم پزشکی در کانادا بایستی در بیمارستان های آمورشی تحت نظر یک پزشک راهنما آموزش ببینند.

فرآیند درخواست رزیدنسی چشم پزشکی در کانادا نیز معمولا شامل تحویل درخواست از طریق سرویس معادلسازی رزیدنت کانادا (CaRMS) و بوسیله شرکت در فرآیند معادلسازی و ارزیابی به شرح زیر می باشد:

مراحل قبولی در برنامه تخصص رشته چشم پزشکی در کانادا
مرحله Aاخذ مدرک پزشکی از دانشگاه معتبر
مرحله Bقبولی در آزمون معادلسازی مدرک پزشکی MCCEE
مرحله Cقبولی در آزمون ارزیابی مهارت های کلینیکی MCCQE

نکته آخر اینکه متقاضیان برای پذیرش از دانشگاه علوم پزشکی کانادا حتما بایستی یکسری مدارک را از قبل به صورت زیر آماده بکنند:

  • مدرک معتبر پزشکی از یک دانشگاه علوم پزشکی معتبر
  • ریزنمرات تحصیلی با 70% نمرات
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • انگیزه نامه
  • رزومه یا CV
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS بالای 7.0
  • مدارک ضروری دیگر همانند پاسپورت ملی معتبر، عکس پاسپورتی، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت، وضعیت اقامتی، مدرک تمکن مالی و غیره

درآمد رشته چشم پزشکی در کانادا

چشم پزشکان متخصص در مراقبت های پزشکی و جراحی جامع چشم و بینایی هستند؛ شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک چشم پزشک در ایالات متحده، گذراندن 4 سال کالج، 4 سال دوره دانشکده پزشکی و 4 تا 5 سال آموزش تخصصی اضافی است. اپتومتریست ها در تمام 11 استان و منطقه کانادا تقاضای زیادی دارند و به عنوان یک متخصص بسیار ماهر، می توانید انتظار داشته باشید که بین 126000 تا CA$ 412000 (دلار کانادا) در سال درآمد داشته باشید.

چشم پزشکی به دلایل زیادی از جمله تعادل بین کار و زندگی، توانایی کمک به دیگران و فرصت‌های رشد، انتخاب شغلی عالی است. 4 سال رزیدنتی مورد تایید کالج سلطنتی در چشم پزشکی، شامل تجربه کافی برای دستیابی به صلاحیت در انجام روش هایی مانند: بی حسی موضعی و منطقه ای (چشم و ساختارهای دور چشم)؛ لیزر درمانی؛ جراحی (برای آب مروارید، انوکلئوناسیون، پلک، گلوکوم و غیره)؛ مدیریت جراحی و غیره.

کار در کانادا فراوان است و هیچ رشته ای، حتی رشته فیزیک، هنر، شیمی و غیره، برای کاریابی در این کشور مشکلی نخواهند داشت. پس از اتمام تحصیل در کانادا، فارغ التحصیلان رشته چشم پزشکی به راحتی می توانند در این کشور شغلی پیدا کنند. البته همانطور که گفته شد به طور کلی کانادا کشوری وسیع و پرجمعیت است که در غالب شهرهای آن برای تمامی مشاغل موقعیت های شغلی زیادی وجود دارد. اما رشته پزشکی و تخصص های مختلف آن جزو مشاغل مورد نیاز کانادا هستند و فرصت های شغلی بیشتری دارند. مزیت دیگر فارغ التحصیل شدن از رشته چشم پزشکی سطح بالای درآمد است که در مقدمه اشاره کوتاهی به آن شد.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حداقل و حداکثر درآمد چشم پزشکان که حاصل از کار در کانادا می باشد نشان داده شده است:

حداقل و حداکثر درآمد چشم پزشکان که حاصل از کار در کانادا

هزینه رشته چشم پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا نه تنها رایگان نیست بلکه جزو پرهزینه ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد. در این میان رشته هایی مثل پزشکی و تخصص های مربوط به آن، از جمله چشم پزشکی، نیازمند پرداخت شهریه نیست جرا که کل تخصص های پزشکی در کانادا فول- فاند هستند. در ضمن دولت کانادا با در اختیار گذاشتن وام های دانشجویی به این امر یارانه می دهد. همچنین می‌توانید برای سایر وام‌های خصوصی منبع بگیرید یا می‌توانید در هر یک از مدارسی که مرتبط با بینایی‌سنجی ارائه می‌دهند، بورس تحصیلی بگیرید. هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا نزدیک به 100000$ دلار کانادا است که ممکن است توسط وام های دانشجویی کانادا و/یا وام های بانکی شخصی تامین شود. هزینه های تحصیل در مدارس در ایالات متحده به طور قابل توجهی بالاتر است و نزدیک به 250000$ دلار کانادا است.

در کانادا، فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی باید یک دوره رزیدنتی چشم پزشکی را بگذرانند تا چشم پزشک شوند. اقامت حداقل 5 سال پس از مدرک MD ادامه دارد. تجربه گسترده جراحی در 24 ماه گذشته آموزش برای تبدیل شدن به یک چشم پزشک گنجانده شده است. مطالعه ما داده های تطابق اقامت را برای برنامه های دستیاری چشم پزشکی کانادا ارزیابی کرد؛ ما دریافتیم که سطح رقابت برای موقعیت‌های چشم پزشکی با میانگین 2.0 متقاضی به ازای هر موقعیت CMG انگلیسی زبان، 2.6 متقاضی برای هر موقعیت CMG فرانسوی و 32.5 متقاضی در هر موقعیت IMG بالا بود.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در کانادا

دانشگاه های معتبر برای تحصیل رشته چشم پزشکی در کانادا

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته چشم پزشکی در کانادا وجود دانشگاه های معتبر برای متقاضیان این رشته تحصیلی می باشد. علاوه بر این، دانشگاه های رایگان کانادا نیز نقش بسیار مهمی را برای جذب دانشجویان بین المللی ایفا کرده اند. برخی از مهمترین دانشگاه های کانادا در رشته چشم پزشکی در جدول زیر ارائه شده اند:

اسامی دانشگاه های معتبر کانادا برای تحصیل رشته چشم پزشکیخصوصیات
دانشگاه آلبرتادانشگاه آلبرتا به دلیل داشتن یک محیط آموزش و یادگیری پر جنب و جوش همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.
دانشگاه بریتیش کلمبیادانشگاه بریتیش کلمبیا یک مرکز عالی برای تمامی سطوح مراقبت های چشمی است.
دانشگاه ساسکاچواندانشگاه ساسکاچوان یک برنامه آموزشی 5 ساله جامع در چشم پزشکی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
دانشگاه کلگریچشم پزشکان در دانشگاه کلگری از تمام فوق تخصص های اصلی در دسترس خواهند بود.
دانشگاه مانیتوبادانشگاه مانیتوبا به دلیل بورسیه های دانشجویی متعددی که ارائه می دهد بسیار مشهور است.

تعریف جامع از رشته چشم پزشکی در کانادا

رشته چشم پزشکی در کانادا شاخه ای از پزشکی است،که به آناتومی، فیزیولوژی و بیماری های چشم در سطوح مختلف می پردازد. به طور کلی، تمام ارزیابی هایی که به دنبال تشخیص بیماری چشم هستند، باید توسط پزشک انجام شوند. چشم پزشک در کانادا دکترای پزشکی است که علاوه بر تشخیص بیماری سیستمیک، که در علائم یا نشانه های چشمی ظاهر می شوند، در تشخیص و درمان اختلالات چشمی نیز تخصص دارند. همچنین از آنجایی که، چشم پزشکان جراحی چشم را انجام می دهند، هم متخصص جراحی و هم متخصص پزشکی محسوب می شوند. اما به طور کلی تحصیل در کانادا به ویژه در رشته چشم پزشکی گزینه مطلوبی برای دانشجویان بین المللی خواهد بود.

ویزای تحصیلی کانادا برای متقاضیان رشته چشم پزشکی

پس از اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه مورد نظر در کانادا، نوبت به ویزای تحصیلی کانادا می رسد که اخذ آن به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله مهم ترین آن ها می توان به سن مناسب با مقطع تحصیلی، عدم گپ تحصیلی، تمکن مالی لازم، مدرک زبان، پذیرش دانشگاه و عدم سوء سابقه کیفری اشاره نمود. در حالی که بسیاری از دانشجویان فکر می کنند دریافت نامه پذیرش سخت ترین بخش فرآیند پیش از تحصیل در خارج از کشور است، دریافت ویزای دانشجویی می تواند حتی دشوارتر باشد.

با این حال، محبوبیت کانادا به دلیل حجم بالای متقاضیان، گرفتن ویزا را به میزان قابل توجهی سخت می کند. لازم به ذکر است تمکن مالی لازم برای تحصیل در کانادا، علاوه بر لزوم پرداخت شهریه سال اول دانشگاه، داشتن حداقل 10000$ (دلار کانادا) به ازای خود دانشگاه، 4000$ (دلار کانادا) به ازای همراه اول و 3000$ (دلار کانادا) به ازای هر همراه دیگری می باشد. علاقمندان تحصیل رشته چشم پزشکی در کانادا می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته چشم پزشکی در کانادا

در بخش موخره مقاله پیشرو به سوالات مهم شما پاسخ داده خواهد شد:

  • ویزای تحصیلی کانادا برای متقاضیان رشته چشم پزشکی به چه مدارکی نیاز دارد؟ پس از اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه مورد نظر در کانادا، نوبت به ویزای تحصیلی کانادا می رسد که اخذ آن به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله مهم ترین آن ها می توان به سن مناسب با مقطع تحصیلی، عدم گپ تحصیلی، تمکن مالی لازم، مدرک زبان، پذیرش دانشگاه و عدم سوء سابقه کیفری اشاره نمود. در حالی که بسیاری از دانشجویان فکر می کنند دریافت نامه پذیرش سخت ترین بخش فرآیند پیش از تحصیل در خارج از کشور است، دریافت ویزای دانشجویی می تواند حتی دشوارتر باشد.
  • هزینه رشته چشم پزشکی در کانادا چه قدر خواهد بود؟ تحصیل در کانادا نه تنها رایگان نیست بلکه جزو پرهزینه ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد. در این میان رشته هایی مثل پزشکی و تخصص های آن، از جمله چشم پزشکی، نیازمند پرداخت شهریه نیست چرا که رشته های تخصص پزشکی در کانادا فول- فاند می باشد و در ضمن دولت کانادا با در اختیار گذاشتن وام های دانشجویی به این امر یارانه می دهد. همچنین می‌توانید برای سایر وام‌های خصوصی منبع بگیرید یا می‌توانید در هر یک از مدارسی که مرتبط با بینایی‌سنجی ارائه می‌دهند، بورس تحصیلی بگیرید. هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا نزدیک به 100000$ دلار کانادا است که ممکن است توسط وام های دانشجویی کانادا و/یا وام های بانکی شخصی تامین شود. هزینه های تحصیل در مدارس در ایالات متحده به طور قابل توجهی بالاتر است و نزدیک به 250000$ دلار کانادا است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *