ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در کرواسی

رشته چشم پزشکی در کرواسی

رشته چشم پزشکی در کرواسی بین ایرانی ها شناخته شده نیست و از بین سایر دانشجویان بین المللی نیز نسبت به کشورهایی مثل آلمان، طرفداران کمتری دارد. اما کرواسی کشوری توسعه یافته است که اقتصاد نسبت قدرتمندی دارد و مردم آن نیز قدرت خرید خوبی را دارا می باشند. دانشکده پزشکی در کرواسی یک برنامه 6 ساله در مقطع کارشناسی است که منجر به دریافت مدرک M.D می شود؛ در صورتی که دانش آموزان قبل از ثبت نام دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند یا خواهند داشت، واجد شرایط ثبت نام هستند. پزشکان باید مدرک یکی از دانشکده های پزشکی کرواسی را دریافت کنند، دوره آموزشی را که شامل یک برنامه 5 ماهه از پیش تعیین شده است، به پایان برسانند و پس از اتمام آن (همانطور که در دفترچه ثبت نام کامل نشان داده شده است) مجاز به شرکت در آزمون دولتی خواهند بود.

این آزمون شرط لازم برای دریافت مجوز معتبر فعالیت به عنوان پزشک در کرواسی است؛ در زمانی که جهان از حملات تروریستی هراس دارد، کرواسی یکی از واحه های صلح است. شهروندان خارجی که برای زندگی به کرواسی می آیند اغلب به امنیت به عنوان یکی از چیزهایی که در آن کشور ارزش بیشتری دارند اشاره می کنند. همچنین، در 2022 کرواسی ثبات اقتصادی و سیاسی را ارائه می دهد که آن را به مکانی ایده آل برای تحصیل تبدیل می کند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به مهاجرت به کرواسی تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در این کشور توضیحاتی بیان می شود. در ادامه پاسخ سوالات رایج در خصوص تحصیل در کرواسی داده می شود از جمله:

  • تحصیل رشته چشم پزشکی در کرواسی چند سال طول میکشد؟
  • شهریه رشته چشم پزشکی در کرواسی چه میزان می باشد؟
  • کار دانشجویان در کرواسی به چه صورت است؟

درآمد چشم پزشکان در کرواسی

کار در کرواسی برای ایرانیان در مشاغل پزشکان و چشم پزشکان فراوان می باشد. در واقع دولت کرواسی به دنبال گسترش ظرفیت بیمارستان های خود می باشد و از همین رو نسبت به استخدام فارغ التحصیلان رشته پزشکی و گرایش های تخصص آن دید خوبی دارد. حتی در حالی که فرد تابعیت کرواسی را نداشته باشد در صورت فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های ممتاز پزشکی کرواسی شانس کاریابی خوبی دارد. همچنین توجه شود برای پزشکان عملا تنها راه مهاجرت تحصیل می باشد؛ چون کسی که مدرکش را از دانشگاه های ایران اخذ کرده نمی تواند مستقیما مشغول پزشکی در کرواسی شود و باید دوره های طولانی معادل سازی را بگذراند.

پزشکان در کرواسی از پیش پرداخت نقدی انتظار دارند و کارت های اعتباری را می پذیرند؛ آنها تقریباً 30$ (دلار آمریکا) برای هزینه مشاوره دریافت می کنند و خارجی های بازدید کننده حق دریافت کمک های اولیه اولیه اورژانسی را دارند. کرواتی گونه استاندارد شده زبان چندمرکزی صربی-کرواسی است که در 2022 توسط کروات ها، عمدتاً در کرواسی، بوسنی و هرزگوین، استان صربستان وویودینا و سایر کشورهای همسایه استفاده می شود. موقعیت های کاری خوبی برای چشم پزشکان در کرواسی وجود دارد؛ اما توجه شود پزشکان، چشم پزشکان، متخصصین مغز و اعصاب و غیره نیز همگی برای کار در کرواسی ناچار به تسلط به این زبان هستند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمدی که چشم پزشکان در کرواسی طی سال 2022 به دست می آورند نشان داده شده است:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در کرواسی

تحصیل رشته چشم پزشکی در کرواسی

تحصیل در کرواسی رایگان نیست اما بسیار کم هزینه می باشد، خصوصا برای کسانی که موفق به قبولی در دانشگاه های دولتی این کشور شوند. شهریه برای دوره های کارشناسی در رشته های علوم انسانی و اجتماعی می تواند از 6000HRK (کونا) یعنی تقریباً 800€ (یورو) تا 16500HRK (کونا) یعنی تقریباً 2200€ (یورو) در سال باشد، شهریه برای رشته های علوم فنی تقریباً 22000HRK (کونا) یعنی تقریباً 3،000€ (یورو) در سال است. شهریه رشته های علوم پزشکی اما به مراتب بالاتر می باشد و در دانشگاه های دولتی کرواسی سالانه حدود 8000€ (یورو) تا 11000€ (یورو) و در دانشگاه های خصوصی این کشور تا 21000€ (یورو) در سال می باشد. هزینه زندگی در کرواسی را نیز باید مدنظر قرار داد که به سبک زندگی بستگی دارد اما حدودا 650€ (یورو) در ماه می باشد.

کرواسی به یک مقصد محبوب در بین دانشجویان بین المللی در جهان تبدیل شده است؛ با 128 موسسه آموزش عالی واقع در سراسر کشور، بزرگترین دانشگاه کرواسی، دانشگاه زاگرب است که بیش از 75000 دانشجو ثبت نام کرده اند، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه در جنوب شرقی اروپا است. دانشجویان احتمالی که برای برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی به عنوان دانشجویان جویای مدرک درخواست می کنند و حداقل 4 سال تحصیلات متوسطه را در خارج از کرواسی گذرانده اند، می توانند با استفاده از سیستم درخواست مرکزی برای موسسات آموزش عالی در کرواسی درخواست دهند.

تحصیل رشته چشم پزشکی در کرواسی

ویزای تحصیلی کرواسی برای دانشجویان چشم پزشکی

ابتدائا فرد باید از یکی از دانشگاه های کرواسی پذیرش بگیرد که برای رشته پزشکی و تخصص های آن مثل چشم پزشکی مستلزم قبولی در آزمون ورودی و تسلط کامل به زبان کرواتی می باشد. بهترین دانشگاه کرواسی برای رشته چشم پزشکی University of Zagreb School of Medicine است. بعد از اخذ پذیرش از آن فرد باید با نامه پذیرش قطعی، پاسپورت و نامه تمکن مالی معتبر، برای اخذ ویزای تحصیلی کرواسی اقدام نماید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در کرواسی توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *