ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در کلمبیا

رشته چشم پزشکی در کلمبیا

رشته چشم پزشکی در کلمبیا را بیشتر خود کلمبیایی ها انتخاب میکنند، چون کلمبیا شهرتی بخاطر قتل و قاچاق مواد مخدر دارد. آموزش پزشکی در کلمبیا در طول زمان و با پیروی از روندهای بین المللی تکامل یافته است. علاوه بر 61 رشته پزشکی در مقطع کارشناسی، 529 رشته بالینی در مقطع کارشناسی ارشد، 30 رشته دکترا و 131 برنامه کارشناسی ارشد در علوم بهداشتی در کلمبیا وجود دارد. به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین برنامه در نوع خود، برنامه Postbac Premed دانشگاه کلمبیا به دلیل رویکرد سختگیرانه خود برای آماده سازی دانشکده پزشکی در بین دانشکده های پزشکی برتر مورد توجه قرار گرفته است؛ شما از راهنمایی مشاوران پیش پزشکی و همچنین دسترسی به برنامه های پشتیبانی گسترده با پشتوانه تحقیقاتی برخوردار خواهید بود.

با دریافت اولین مدرک پزشکی حرفه ای از دانشکده پزشکی معتبر توسط کمیته رابط در آموزش پزشکی؛ یک دوره رزیدنتی یا تحصیلات تکمیلی پزشکی را تکمیل کنید. سپس می توانید به عنوان پزشک عمومی در کلمبیا مشغول به کار شوید ولی کار در کلمبیا به عنوان متخصص چشم پزشکی مستلزم گذراندن دوره های تخصصی این رشته می باشد. دانش‌آموزان می‌توانند هنگام تحصیل در این کشور پر جنب و جوش از طبیعت، زندگی شبانه و فرهنگ لذت ببرند و تجربه کنند؛ کلمبیا برای دانش آموزانی است که در اوقات فراغت خود در سایر نقاط آمریکای لاتین کاوش کنند. 3 دانشگاه کلمبیایی در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2022 وجود دارد. در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به مهاجرت به کلمبیا به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • درآمد رشته چشم پزشکی در کلمبیا چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در کلمبیا چه میزان می باشد؟
  • کار در کلمبیا برای پزشکان به چه صورت می باشد؟

درآمد رشته چشم پزشکی در کلمبیا

کار در کلمبیا برای پزشکانی که به زبان اسپانیایی مسلط باشند فراوان است و با درآمد خوبی هم روبرو است. البته کسانی می توانند بالاترین سطح درآمد در کلمبیا را به عنوان یک پزشک داشته باشند که مدرک تخصص خود را نیز اخذ نموده باشند و پزشکان عمومی جزو پردرآمدترین ها نیستند. در سال 2022 بیشترین میزان حقوق و درآمد در کلمبیا به گروه های ذیل تعلق دارد:

  • جراحان/ پزشکان متخصص
  • قضات
  • وکلا
  • مدیران بانک ها
  • افسران اجرایی سران
  • مدیران ارشد مالی
  • متخصصین ارتودنسی
  • اساتید کالج

الزام کار در کلمبیا این است که فرد بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه کلمبیایی به دنبال شغل باشد. با کاریابی در کلمبیا فرد می تواند مدارکی از جمله قرارداد کاری، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، تمکن مالی بانکی، مدرکی دال بر داشتن محل اقامتی در کلمبیا مثل اجاره نامه و غیره را به وزارت کار این کشور ارائه دهد. به این ترتیب می توان ویزای کار کلمبیا را به دست آورد و قانونا در این کشور زیبا اما ناامن به عنوان پزشک مشغول به کار شد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد چشم پزشکان در کلمبیای سال 2022 بیان می شود:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در کلمبیا

تحصیل رشته چشم پزشکی در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا رایگان نیست و با توجه به سال تحصیل و دانشگاه مورد نظر شهریه متفاوتی برای دانشجویان به دنبال خواهد داشت. به طور کلی با توجه به عوامل گفته شده، هزینه تحصیل در کلمبیا برای دانشجویان رشته چشک پزشکی ترمی 1100$ تا 14000$ (دلار آمریکا) می باشد. با توجه به این که دانشگاه های کلمبیا در هر سال تحصیلی دارای 2 ترم هستند، رقم گفته شده را باید 2 برابر کرد تا به هزینه سالانه تحصیل در کلمبیا دست پیدا کرد. هزینه زندگی در کلمبیا نیز بهتر است مدنظر قرار گیرد که با توجه به سبک زندگی افراد بین 600$ تا 800$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد.

منتهی توجه شود تحصیل در کلمبیا در رشته چشم پزشکی مستلزم اتمام دوره پزشک عمومی است و همین دوره نیز لازمه هایی دارد. مهم ترین آن ها گذراندن دوره پیش پزشکی یا Pre-Med می باشد که زمینه های قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های کلمبیا را فراهم می آورد. در کشور کلمبیا در سال 2022 Pre Med یک برنامه درسی طاقت فرسا و رقابتی است؛ سطح تلاش مورد نیاز برای برتری در دوره های شما بسیار بسیار بیشتر از چیزی است که تا به امروز با آن مواجه شده اید و برای حفظ حداقل معدل 3.5 به عادات مطالعه بسیار منظم و مهارت های مدیریت زمان نیاز دارید.

تحصیل رشته چشم پزشکی در کلمبیا

بهترین دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل چشم پزشکی

به منظور کار پس از فارغ التحصیلی در کلمبیا، تحصیل در دانشگاه های ممتاز این کشور اهمیت زیادی دارد و نتیجتا رقابتی تر است. بهترین دانشگاه های کلمبیا در سال 2022 برای رشته چشم پزشکی عبارت هستند از: Universidad Nacional de Colombia، Pontificia Universidad Javeriana، Universidad de Antioquia و Universidad del Valle. کالج پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا VP&S با این اصل هدایت می شود که آموزش پزشکی آموزش دانشگاهی است؛ یکی از تحقیقات فشرده ترین دانشکده های پزشکی کشور، VP&S است که به طور مداوم در بین بهترین دانشکده های پزشکی در کشور رتبه بندی می شود. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در کلمبیا، درآمد چشم پزشکان در کلمبیا و غیره توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *