ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در گرجستان

رشته چشم پزشکی در گرجستان

رشته چشم پزشکی در گرجستان همانند ترکیه، ارمنستان و آذربایجان، جزو گزینه های ارزان قیمت تحصیلی برای علاقه مندان می باشد. البته توجه شود از بین کشورهای گفته شده، ترکیه هم ارزان تر است هم دانشگاه های بهتری دارد؛ در ضمن دانشگاه های گرجستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. در حالی که کسانی که فارغ التحصیل رشته چشم پزشکی در تعدادی از دانشگاه های ترکیه هستند امکان کار با مدرک تحصیلی خود در ایران را خواهند داشت.

با این وجود بسیاری افراد ممکن است به هر دلیلی از جمله علاقه به فرهنگ گرجستان، داشتن اقوام در این کشور و غیره، آن را به سایر انتخاب ها ترجیح دهند. گرجستان یکی از کشورهایی است که سریع‌ترین رشد را در جهان دارد و سیستم آموزشی آن در سطح بالا باقی مانده است؛ دانشگاه های پزشکی از رتبه جهانی بسیار بالایی برخوردار هستند، حتی بالاتر از اکثر دانشگاه های پزشکی اوکراین و روسیه.

گرجستان امروزه یکی از بهترین مقاصد تحصیل پزشکی در جهان است؛ البته برای کسی که توانایی پذیرش گرفتن از دانشگاه های کشورهای دیگر را به دلیل رزومه ضعیف یا تمکن مالی کم ندارد. کالج پزشکی این کشور به شدت از متقاضیان حمایت می کنند، این را در هنگام تنظیم لیست دانشکده های خود در نظر داشته باشید. امکان کار ضمن تحصیل در گرجستان نیز فراهم است و این را می توان نکته مثبت دیگری دانست. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به گرجستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد چشم پزشکان در گرجستان چه میزان می باشد؟
  • شهریه رشته چشم پزشکی در گرجستان در سال تحصیلی 2023-2022 چه میزان می باشد؟
  • شرایط کار ضمن تحصیل در گرجستان چقدر است؟

درآمد چشم پزشکان در گرجستان

کار در گرجستان خیلی کم است؛ درواقع نرخ بیکاری رسمی در این کشور بالای 18% می باشد اما حدودا 50% مردم گرجستان خود را به نوعی بیکار می دانند. اما پزشکی و تخصص های آن از جمله چشم پزشکی جزو رشته هایی است که برای کار در گرجستان به مشکل برنخواهد خورد. البته لازمه کار در این کشور برای تمامی مشاغل فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های ممتاز گرجستان و تسلط به حداقل یکی از دو زبان گرجی یا روسی می باشد. این به این معنی است که اگر گرجی یا روسی عالی صحبت نکنید، برای یافتن کار مشکل خواهید داشت. با این حال، هنگامی که اجازه اقامت موقت خود را در دست دارید، می توانید در گرجستان کار کنید و این مجوز باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

اخذ اقامت موقت کاری در گرجستان مستلزم این است که فارغ التحصیلان بلافاصله بعد از اتمام دوره تحصیلی خود با کارفرمایی قرارداد منعقد کرده و درخواست ویزای کاری دهند. لازم به ذکر است امکان کار چشم پزشکان در گرجستان در بیمارستان ها و کلینیک های این کشور وجود دارد. سطح درآمد چشم پزشکان در گرجستان نسبت به کشورهایی مثل روسیه، اوکراین، مجارستان و غیره به مراتب کم تر است. اما در مقایسه با مشاغل غیر پزشکی در گرجستان، چشم پزشکان سطح درآمد خوبی دارند. حقوق ماهیانه کار در گرجستان برای چشم پزشکان در سال 2022 به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در گرجستان

تحصیل رشته چشم پزشکی در گرجستان

به منظور تحصیل رشته چشم پزشکی در گرجستان فرد باید ابتدائا مدرک پزشکی عمومی خود را از این کشور اخذ کرده باشد. سپس نوبت به قبولی در آزمون تخصص و شرکت در دوره های چشم پزشکی می رسد که هزینه آن با توجه به نوع دانشگاه بین 3000$ تا 7000$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در گرجستان نیز ماهانه حدود 350$ (دلار آمریکا) می باشد که تنها بخشی از آن را می توان با کار ضمن تحصیل در گرجستان تامین نمود. البته همانطور که پیش تر اشاره شد کار در گرجستان کم است و موقعیت های شغلی زیادی در این کشور وجود ندارد؛ چرا که خود گرجی ها نیز با مشکل بیکاری مواجه هستند.

بهترین دانشگاه های گرجستان برای تحصیل رشته چشم پزشکی در سال تحصیلی 2023-2022 عبارت هستند از:

  • Ivana Javakhishvili Tbilisi State University, TBILISI
  • AkakiTsereteli State University, AKAKI
  • Batumi Shota Rustaveli State University, BATUMI
  • David Tvildiani Medical University, TBILISI
  • European University
  • New Vision University, Georgia
  • University of Georgia
  • Caucasus International University

تحصیل رشته چشم پزشکی در گرجستان

ویزای تحصیلی گرجستان برای دانشجویان چشم پزشکی

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر نوبت به ویزای تحصیلی گرجستان می رسد که اخذ آن دشوار نیست. هزینه سفارت گرجستان برای ویزای تحصیلی این کشور در سال 2022 حدودا 130$ (دلار آمریکا) می باشد. اما عمده ترین هزینه ها پرداخت شهریه سال اول دانشگاه به علاوه تمکن مالی بانکی مبنی بر توانایی پرداخت هزینه زندگی در گرجستان به مدت یک سال است. گرجستان یک گزینه تحصیلی خوب برای دانشجویانی است که علاقه مند به یک تجربه فرهنگی غنی و ماجراجویی کاوش در یک کشور جالب هستند که همچنان روابط خود را بین روسیه و اتحادیه اروپا متعادل می کند.

تصمیم برای صدور ویزا در محدوده زمانی زیر پس از ارسال درخواست ویزا اتخاذ می شود: ویزای کوتاه مدت – 10 روز تقویمی و ویزای کوتاه مدت در صورت ارسال درخواست ویزا از طریق E-VISA PORTAL حدود 5 روز کاری. مجوز اقامت گرجستان به یک خارجی اجازه ورود و اقامت در گرجستان را برای مدت اعتبار سند می دهد و همچنین به آنها اجازه می دهد یک خارجی دیگر را به این کشور دعوت کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در گرجستان توضیحاتی ارائه می گردد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *