ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در آلمان

رشته ژنتیک در آلمان

تحصیل در رشته ژنتیک در آلمان بسیار ارزشمند است و چشم انداز شغلی بسیار خوبی دارد. این رشته در بهترین دانشگاه های آلمان ارائه می گردد. بررسی رشته ژنتیک در آلمان نشان می دهد که برنامه های این رشته در دانشگاه های مختلف آلمان که بسیاری از آنها شهرت زیادی دارند وجود دارد. دانشگاه های آلمان حداقل در طی دو قرن اخیر جذابیت زیادی برای دانشجویان سراسر اروپا و فراتر از آن داشته اند. در حال حاضر، آلمان تنها کشور غیرانگلیسی زبان در بین پنج مقصد اول تحصیل در خارج از کشور است. ترکیبی از برتری علمی و تجربه فرهنگی منحصر به فرد زندگی در آلمان دلیل اصلی انتخاب این کشور توسط جوانان سراسر جهان برای تحصیل است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته ژنتیک در آلمان 2021 تهیه نموده است.

تحصیل در رشته ژنتیک در آلمان

رشته ژنتیک بخشی از رشته اصلی زیست شناسی به شمار می آید. در این رشته دانشجویان درباره تشکیل DNA و نحوه تغییر آن، چگونگی فرآیند تکامل و چگونگی انتقال صفات از یک موجود زنده به موجود زنده دیگر می آموزند. تخصص در این رشته به متخصصان کمک می کند تا درک بهتری از علل بیماری های ژنتیکی و راه های تولید محصولات بهتر داشته باشند. از کاربردهای معروف ژنتیک می توان به تولید داروی بهتر، نوآوری کشاورزی و فارنزیک (پزشکی قانونی) جنایی اشاره کرد که به شناسایی مظنونان کمک می کند. ژنتیک همچنین در زمینه های بهداشت و پزشکی کاربرد دارد؛ متخصصان ژنتیک پزشکی روی شناسایی و درمان بیماری های ژنتیکی مانند هموفیلی یا انواع مختلف سرطان کار می کنند.

تحصیل در رشته ژنتیک تا حد زیادی به دانش رشته های عمومی مانند شیمی آلی، زیست شناسی و فیزیک متکی است. دانشجویان در کلاس هایی شرکت می کنند که بر موضوعاتی مانند زیست شناسی سلولی، ژنومیک، بیوانفورماتیک، ژنتیک و وراثت گیاهی، تکامل مولکولی یا مدل سازی ژنتیکی تمرکز دارند. تحصیل در رشته ژنتیک در آلمان یکی از بهترین گزینه ها برای علاقه مندان به تحصیل این رشته در خارج از کشور است. در حال حاضر، 66 دانشگاه آلمان جزو برترین دانشگاه های جهان هستند! و بسیاری از آن ها رشته ژنتیک را به علاقه مندان ارائه می دهند. همچنین تحصیل در این کشور مزایای زیادی دارد که در بخش بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در آلمان

تعداد فزاینده جوانانی که از سراسر جهان قصد تحصیل در آلمان را به عنوان مقصد نهایی خود برای دستیابی به اهداف آموزش عالی خود (به ویژه تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا) دارند جالب توجه است. تحصیل در آلمان واقعا یک فرصت عالی است. دانشجویان بین المللی، صرف نظر از تابعیت اتحادیه اروپا، می توانند در مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنند.

در طول تحصیل دانشجویان می توانند در این کشور کار کنند. بعد از پایان تحصیل نیز فرصت ها پایان نمی یابد. بلکه آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپا کاملا در موقعیتی قرار دارد که به دانشجویان در دستیابی به اهداف شغلی آن ها کمک می کند. از طرف دیگر، کیفیت زندگی در آلمان بسیار بالا است. در حال حاضر، در سال 2021، آلمان در رتبه هشتم جهان قرار دارد. نمودار زیر مقایسه کیفیت زندگی در بین چند کشور مطرح اروپا را نشان می دهد:

کیفیت زندگی در کشورهای مطرح اروپا

آلمان تقریبا در مرکز اروپا واقع شده است بنابراین دانشجویان می توانند در هر زمان به هر کشوری در اروپا سفر کنند و انجام آن نیز بسیار ارزان است. شهرهای آلمان با شهرهای بزرگ مختلف در سراسر اروپا به خوبی در ارتباط هستند و این باعث می شود که مسافرت به هر مکانی بسیار راحت انجام شود. به علاوه، بررسی وضعیت امنیت در آلمان نشان می دهد که کشوری امن برای تحصیل، کار و زندگی می باشد. تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان آلمانی، زیبایی های طبیعت، و رفاه اجتماعی از دیگر مزایای تحصیل در این کشور پیشرفته اروپایی می باشند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در آلمان

در جدول زیر، بر اساس رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی، بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه مونیخ58.675.5
دانشگاه فنی مونیخ57.372.4
دانشگاه هایدلبرگ56.874.7
دانشگاه هومبولت برلین51.571.5
دانشگاه بن47.968.4
دانشگاه آزاد برلین47.468.7
دانشگاه اولم47.157.4
دانشگاه فرایبورگ43.764.7
دانشگاه هامبورگ آلمان43.165.7
مدرسه پزشکی هانوفر42.753.2
دانشگاه فنی درسدن42.163.5
دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته فرانکفورت آم ماین41.561.5
دانشگاه لایپزیگ39.455.9
دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف38.654.6
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینتس34.261.8
دانشگاه RWTH آخن آلمان33.963.6
دانشگاه فردریش شیلر ینا33.854.1

دانشگاه های فوق شهرت فراوانی دارند و برخی از آن ها در رتبه بندی های مختلف دانشگاهی دارای رتبه های بالایی هستند. به عنوان مثال، براساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز 2021، دانشگاه فنی مونیخ دارای رتبه 41، دانشگاه هایدلبرگ رتبه 42 و دانشگاه توبینگن رتبه 78 جهان را دارند. این امر نشان می دهد که تحصیل در رشته ژنتیک در دانشگاه های برتر آلمان چقدر ارزشمند است.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در آلمان

زندگی دانشجویی در آلمان

در آلمان دانشجویان علاوه بر اینکه در معرض آموزشی در حد عالی قرار می گیرند، در فرهنگ این کشور نیز غوطه ور می شوند که این امر مطمئا طیف های فکری آنها را تعمیق می بخشد. لازم به ذکر است که در اکثر موسسات آلمان زبان تدریس انگلیسی است. همچنین دانشجویان بین المللی احتمالا با هیچ مشکل زبانی روبه رو نخواهند شد زیرا بیشتر آلمانی ها زبان انگلیسی را روان صحبت می کنند. شهرهای بزرگ آلمان بهترین فعالیت ها را در سراسر اروپا ارائه می دهند. این امر دارای طیفی از خرید، سرگرمی و چشم اندازها در کلاس جهانی است. در این کشور فعالیت های هیجان انگیزی برای دانشجویان در دسترس است، از جمله اسکی، گلف، ماهیگیری، فعالیت های دریاچه مانند قایق سواری و غیره. اگر بخواهیم در مورد غذاهای آلمان صحبت کنیم باید بگویم کاملا خوشمزه هستند و با چشیدن آنها می توان طعم های خوبی را تجربه کرد.

دانشجویانی که ورزش را دوست دارند در آلمان لذت خواهند برد زیرا بیش تر مردم این کشور فوتبال را دوست دارند. آلمان میزبان دانشگاه های عالی، مناظر طبیعی زیبا و صحنه های سرگرمی عالی برای دانشجویانی است که این کشور را به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند. دانشجویان بین المللی در این کشور عضو اتحادیه اروپا در واقع می توانند تجربه آموزشی عالی و فرصتی برای زندگی به روشی کاملا رضایت بخش را داشته باشند. زندگی دانشگاهی در دانشگاه های آلمان غنی، رنگارنگ و رضایت بخش است. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در آلمان 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در آلمان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

3/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “رشته ژنتیک در آلمان

  1. الینا شریفی مقدم گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۳ سالمه و کارشناسی زیست علوم گیاهی خوندم ،میخواستم بدونم که ایا من هم میتونم برای ارشد ژنتیک در دانشگاه المان اقدام کنم؟ چیکار باید بکنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لیست دانشگاه هایی که رشته مورد علاقه شما رو دارند بررسی کنید. در اون جا باید بررسی کنید که درس هایی که مورد نیاز هست پاس شده باشه رو پاس کردید یا خیر.

  2. مرتضی گفت:

    سلام رشته ی علوم تجربی مهندسی شیمی نیست تو المان اخه من تو این مقالتون پیدا نکردم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا در کشور آلمان امکان تحصیل در این رشته هم وجود داره. در حال آماده کردن مقالات مرتبط با این رشته پر مخاطب نیز هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *