ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در اتریش

رشته ژنتیک در اتریش

تحصیل در رشته ژنتیک در اتریش دارای مزایای بی شماری است. این کشور پیشرفته مکانی عالی برای تحصیل و زندگی متقاضیان بشمار می رود. یک چهارم جمعیت دانشجویی اتریش از کشورهای مختلف هستند. پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های این کشور شرایط کاملا ساده ای دارد. همچنین برای پذیرش هیچگونه آزمون ورودی لازم نیست.

تحصیلات عالی در دانشگاه های دولتی اتریش برای اتباع اتحادیه اروپا رایگان است و آن ها می توانند با پرداخت هزینه بسیار اندک یا بدون پرداخت هزینه در این کشور تحصیل کنند. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا شهریه می پردازند که بسیار مقرون به صرفه و واقع بینانه است. با این حال، بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقمند به تحصیل رشته ژنتیک در اتریش 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته ژنتیک در اتریش

اتریش جذابیت بی نظیری دارد و هر بازدیدکننده ای از زیبایی آن تعجب کند. دانشجویان در این کشور اروپایی نه فقط از زیبایی های بسیار این کشور لذت خواهند برد بلکه همچنین در یکی از دانشگاه هایی که گزینه های عالی تحصیلی ارائه می دهند تحصیل خواهند کرد. اتریش میزبان برخی از موسسات آموزش عالی مشهور در جهان است. جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های اتریش در رتبه بندی های بین المللی در سال های 2020 و 2021 را نشان می دهد. برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته ژنتیک در این کشور نیز در بین آن ها قرار دارند.

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)
دانشگاه وین164151150
دانشگاه پزشکی گراتس201401
دانشگاه پزشکی اینسبروک201501
دانشگاه پزشکی وین201201
دانشگاه کلاگن فورت301801511
دانشگاه اینسبروک351201265

اتریش دائما دانشجویان خارجی با استعداد را از سراسر جهان جذب می کند. آن ها با کمک سیستم دانشگاهی اتریش متعهد به دستیابی به موفقیت های بزرگ هستند. این سیستم نه تنها مهارت ها و توانایی های آن ها را مورد تشویق قرار می دهد بلکه همچنین این دانشجویان را به سطح جامعه بین المللی ارتقا می دهد. اتریش کشوری بسیار امن برای تحصیل، زندگی و کار است. نمودار زیر وضعیت امنیت در اتریش را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در اتریش

موقعیت اتریش در مرکز قاره اروپا بازدید از سایر مناطق اروپا را برای دانشجویان آسان می کند. از طریق قطار، هواپیما، یا قایق، سایر کشورهای اروپا از اتریش نزدیک تر و بسیار در دسترس هستند. اتریش کشوری زیبا و دارای بهترین مناظر قاره اروپا است. تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان آلمانی، آب و هوای خوب، و کار ضمن تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در اتریش است.

تاریخچه رشته ژنتیک در اتریش

ژنتیک مطالعه نحوه دریافت صفات مشترک موجودات زنده از نسل های گذشته است. این صفات توسط اطلاعات ژنتیکی حمل شده توسط یک مولکول به نام DNA توصیف می شود. دستورالعمل های ساخت و عملکرد یک ارگانسیم در DNA ارگانیسم موجود است. هر موجود زنده ای روی زمین DNA در سلول های خود دارد. ژن یک واحد ارثی متشکل از DNA است که نقطه ای از کروموزوم را اشتغال می کند و مشخصه ای را در ارگانیسم تعیین می نماید. ژن ها از والدین به فرزند منتقل می شوند و به اعتقاد بسیاری، قسمت مهمی از تصمیم گیری در مورد ظاهر و رفتار هستند. نظریه انتخاب طبیعی داروین زمینه را برای نظریه تکامل فراهم کرد. با این وجود، ظهور رشته ژنتیک- که توسط گریگور مندل (1884-1822) آغاز شد– بود که اطلاعات مفقود در مورد چگونگی عملکرد تکامل را در عمل فراهم کرد.

به این ترتیب، ژنتیک رشته ای از زیست شناسی است که وراثت و تنوع ژنتیکی را بررسی می کند. تنوع ژنتیکی شامل نحوه جهش ژن ها یا درگیر شدن آن ها در بیماری و پیری است. متخصص ژنتیک دانشمندی است که ژن ها را مطالعه می کند، از جمله نحوه وراثت، جهش، فعالیت و عدم فعالیت آن ها. متخصصان ژنتیک غالبا نقشی را که ژن ها در بیماری ها و سلامتی ایفا می کنند را مطالعه می نمایند. اتریش یکی از بهترین کشورها در زمینه تحصیل ژنتیک است. دانشگاه های برتر این کشور که جزو دانشگاه های برتر جهان نیز به شمار می آیند این رشته را برای علاقه مندان ارائه می دهند. به این ترتیب، دانشجویان می توانند در این کشور پیشرفته با آزمایشگاه ها و تجهیزات مدرن و مطابق با آخرین پیشرفت ها و فناوری ها به تحصیل در رشته ژنتیک بپردازند.

تاریخچه رشته ژنتیک در اتریش

برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته ژنتیک در اتریش

در جدول زیر بهترین دانشگاه های اتریش در زمینه زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس شهرت و تحقیقات آن ها در این زمینه معرفی می کنیم:

دانشگاهمکانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه پزشکی گراتسگراتس45.055.7
دانشگاه پزشکی اینسبروکاینسبروک42.054.8
دانشگاه پزشکی وینوین41.261.4
دانشگاه وینوین40.862.7

دانشگاه پزشکی گراتس دارای بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترای رشته ژنتیک می باشد. این دانشگاه دارای انسیستوی ژنتیک انسانی است. این دانشگاه در ابتدا در سال 1863 توسط فرانتس جوزف اول به صورت دانشکده پزشکی در دانشگاه کارل-فرانتس گراتس تاسیس گردید و در سال 2004 دانشکده سابق به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. دانشگاه پزشکی اینسبروک دارای انسیستوی ژنتیک انسانی و انسیستوی اپیدمیولوژی ژنتیکی می باشد. این دانشگاه قبلا یکی از چهار دانشکده تاریخی دانشگاه لئوپولد-فرانتس اینسبروک بود و در سال 2004 به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد.

دانشگاه پزشکی وین نیز دارای انسیستوی ژنتیک پزشکی و مرکز پاتوبیوشیمی و ژنتیک می باشد. این دانشگاه، یک دانشگاه دولتی واقع در وین پایتخت اتریش است. این دانشگاه جانشین مستقیم دانشکده پزشکی در دانشگاه وین است که در سال 1365 میلادی توسط رودولف چهارم، دوک اتریش، تاسیس شد. این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشکده های پزشکی در جهان، قدیمی ترین دانشکده پزشکی در کشورهای آلمانی زبان، و بعد از دانشگاه چارلز پراگ، دومین دانشکده پزشکی در امپراتوری مقدس روم بود. این دانشگاه بزرگ ترین سازمان پزشکی در اتریش و نیز یکی از عالی ترین موسسات پژوهشی در اروپا می باشد. به علاوه، تمام کادر پزشکی بیمارستان عمومی وین که بزرگ ترین بیمارستان اروپا می باشد را فراهم می کند. دانشگاه وین نیز دارای انسیستوی میکروبیولوژی و ژنتیک است. این دانشگاه در سال 1365 توسط دوک رودولف چهارم تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان است.

سوالات رایج درباره تحصیل در اتریش

در زیر به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در اتریش پاسخ می دهیم:

  • دلایل اصلی دانشجویان بین المللی برای انتخاب اتریش به عنوان یک مقصد تحصیل چیست؟ استاندارد بالای محیط دانشگاهی در دانشگاه های این کشور؛ کلاس ها و روش های تدریس دانشجو محور؛ و شهریه کم دانشگاه ها. همچنین، اتریش یکی از امن ترین کشورهای اروپا است.
  • هزینه های تحصیل در اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا چه مبلغی است؟ در دانشگاه های دولتی، دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا که برنامه های تمام وقت تحصیل را دنبال می کنند یا برای برنامه مبادله ثبت نام می کنند مجبور به پرداخت شهریه نیستند. آن ها فقط باید 20€ (یورو) در ترم بپردازند، که این هزینه عضویت اتحادیه دانشجویی و بیمه حوادث دانشجویی را پوشش می دهد.
  • هزینه های تحصیل در اتریش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا چه مبلغی است؟ علاوه بر 20€ (یورو) در هر ترم، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / غیر منطقه اقتصادی اروپا باید به طور متوسط 72€ (یورو) در هر ترم برای شهریه خود پول پرداخت کنند.
  • هزینه زندگی در اتریش برای دانشجویان چگونه است؟ در وین و سالزبورگ، دانشجویان باید بودجه ماهانه 900€ تا 1300€ (یورو) برای تامین هزینه های خود (محل اقامت، غذا، فعالیت های اجتماعی و حمل و نقل عمومی) داشته باشند. در سایر شهرهای دانشجویی هزینه های زندگی بین 900€ تا 1000€ (یورو) در ماه است.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در اتریش 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *