ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در اسکاتلند

رشته ژنتیک در اسکاتلند

رشته ژنتیک در اسکاتلند در دانشگاه های معتبر جهانی مانند گلاسکو و ادینبرو ارائه می گردد که جزو دانشگاه های برتر جهان بشمار می آیند. طبق گزارش رتبه بندی آموزش عالی تایمز، اسکاتلند چهارمین کشور برتر جهان در زمینه زیست شناسی مولکولی و ژنتیک است. بررسی رشته ژنتیک در اسکاتلند نشان می دهد فرصت های زیاد و متنوعی برای تحصیل در این رشته جذاب در دانشگاه های اسکاتلند وجود دارد؛ به عنوان مثال، دانشگاه ادینبرو دارای گرایش های مختلف رشته ژنتیک است و هر سال فرصت های تحصیلی بسیاری را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

سیستم آموزشی مشهور اسکاتلند و شهرت این کشور برای خلق متفکران خلاق، دانشجویان را از سراسر جهان جذب آن می کند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در اسکاتلند 2024 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل تحصیل در رشته ژنتیک در اسکاتلند

مدارک تحصیلی اسکاتلند در سطح بین المللی مورد احترام و شناخته شده هستند. فارغ التحصیلان دانشگاه های اسکاتلند از نظر کارفرمایان سراسر جهان بسیار ارزشمند به شمار می آیند و به زودی و راحتی جذب و استخدام می شوند. کسانی که قصد اعزام دانشجو به اسکاتلند را انتخاب می کنند ناامید نمی شوند. در حقیقت، 94% از دانشجویان بین المللی معتقدند که اسکاتلند مکان مناسبی برای تحصیل است. از طرفی، برای دانشجویانی که اهل کشورهایی هستند که زمستان را تجربه نمی کنند اسکاتلند به معنای تجربه زمستان برای آن ها است. مردم اسکاتلند از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند و دانشجویان می توانند به راحتی با آن ها معاشرت داشته باشند. اسکاتلند کشور امنی برای تحصیل، کار و زندگی است.

نمودار زیر وضعیت امنیت در گلاسکو، پایتخت اسکاتلند و یکی از بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل، را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در گلاسکو

اسکاتلند به دلیل مناظر نفس گیر و فعالیت های بی پایان در فضای باز مشهور است، از اسکلی در زمستان گرفته تا پیک نیک در سواحل زیبا در تابستان. هر شهر اسکاتلند دارای جو منحصر به فردی است؛ به عنوان مثال، ادینبرو بزرگ و تاریخی است، گلاسکو هنری و پرتحرک است، داندی خوش منظره و رو به رشد است، آبردین صنعتی و مرفه است و سنت اندروز کوچک، روستایی و متغیر است. تحصیل به زبان انگلیسی، زیبایی های طبیعت، کیفیت بالای زندگی، و کار ضمن تحصیل در اسکاتلند از دیگر مزایای تحصیل در اسکاتلند می باشد. کار ضمن تحصیل یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل در اسکاتلند است. به این منظور، دانشجویان بین المللی باید با ویزای Tier 4 در این کشور تحصیل کنند. آن ها به طور معمول می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

فرصت های شغلی در رشته ژنتیک در اسکاتلند

یکی از مهمترین دلایل تحصیل رشته ژنتیک در اسکاتلند فرصت های شغلی ایده آل در این کشور برای فارغ التحصیلان می باشد. به عبارت دیگر،  دولت اسکاتلند با همکاری دانشگاه های این کشور فرصت های شغلی مطلوبی را در اختیار فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی قرار می دهند. مطالعات رشته ژنتیک در اسکاتلند به شدت بر دانش رشته های عمومی مانند شیمی آلی، زیست شناسی و فیزیک متکی است. رشته ژنتیک در اسکاتلند را مطالعه کنید تا مهارت های کلیدی برای تحقیقات بیولوژیکی و عملکرد آزمایشگاهی مانند تفکر انتقادی، مهارت های تحلیلی و مهارت های ارتباطی را توسعه دهید.

فرصت های ایده آل در رشته ژنتیک در اسکاتلند عبارت اند از:

فرصت های ایده آل در رشته ژنتیک در اسکاتلند

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در اسکاتلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه ادینبرو68.778.3
دانشگاه گلاسکو47.871.0
دانشگاه داندی46.357.5
دانشگاه آبردین37.160.6

نمودار زیر رتبه دانشگاه های فوق در رتبه بندی های مختلف دانشگاهی در سال های 2024 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2024)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2024)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2024)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2024)
دانشگاه ادینبرو30422028
دانشگاه گلاسکو921517789
دانشگاه آبردین178201207227
دانشگاه داندی201301319301

همان طور که ملاحظه می شود دانشگاه های فوق جزو برترین دانشگاه های جهان هستند و تحصیل در آن ها واقعا ارزشمند است.

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در اسکاتلند

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در اسکاتلند 2024

در جدول زیر چند مورد از فرصت های تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته ژنتیک در اسکاتلند را معرفی می کنیم که تاریخ پذیرش آن ها سپتامبر 2024 می باشد:

رشتهمقطعدانشگاهطول دوره – نوع برنامه – شهریه (بر حسب پوند)
مشاوره ژنتیک و ژنومیککارشناسی ارشددانشگاه گلاسکوبرنامه 2 ساله تمام وقت: 11000GBP در سال
ژنتیک و پزشکی مولکولیدکترادانشگاه آبردینبرنامه 3 ساله تمام وقت: 4407GDP در سال
برنامه 6 ساله پاره وقت: 2204GDP در سال
ژنتیک و پزشکی مولکولیکارشناسی ارشددانشگاه ادینبروبرنامه یک ساله تمام وقت: 8750GDP در سال
برنامه 2 ساله پاره وقت: 4375GDP در سال
ژنومیک و پزشکی تجربیدکترادانشگاه ادینبروبرنامه 3 ساله تمام وقت: 4407GDP در سال
برنامه 6 ساله تمام وقت: 2204GDP در سال
ژنومیک و پزشکی تجربیکارشناسی ارشددانشگاه ادینبروبرنامه یک ساله تمام وقت: 8750GDP در سال
برنامه 2 ساله تمام وقت: 4375GDP در سال
ژنتیک تکاملیکارشناسی ارشددانشگاه ادینبروبرنامه یک ساله تمام وقت: 17200GDP در سال
برنامه 2 ساله پاره وقت: 8600GDP در سال
اصلاح نژاد حیوانات و ژنتیککارشناسی ارشددانشگاه ادینبروبرنامه یک ساله تمام وقت: 17200GDP در سال
برنامه 2 ساله پاره وقت: 8600GDP در سال
ژنتیک و ژنومیکدکترادانشگاه ادینبروبرنامه 3 ساله تمام وقت: 4407GDP در سال
برنامه 6 ساله تمام وقت: 2204GDP در سال

موارد فوق صرفا چند مورد از فرصت های تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته ژنتیک در اسکاتلند 2024 می باشند و متقاضیان با اندکی جستجو می توانند گزینه های دیگری را بیابند. به عنوان مثال، در زیر به معرفی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه گلاسکو می پردازیم.

رشته ژنتیک در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند

درک ژنتیک و ژنتیک مولکولی برای کلیه جنبه های زیست شناسی، پزشکی مدرن و زیست فناوری اساسی است. ژنتیک بر تمام جنبه های زندگی تاثیر می گذارد. مدرک ژنتیک دنیای کاملی از فرصت های شغلی را در علوم، صنعت، بهداشت، پزشکی قانونی و و فراتر از آن فراهم می سازد. دانشگاه گلاسکو اسکاتلند در سال 2024 در مقطع کارشناسی در رشته ژنتیک دانشجو می پذیرد. دانشجویان در سال اول با جنبه های زیست شناسی مدرن آشنا می شوند و ترغیب می گردند تا مهارت های عمومی علمی را به دست آورند. در ابتدا، دانشجویان از طریق کلاس های درس و کلاس های آزمایشگاهی عملی، پایه های اصلی علوم زیستی را فرا می گیرند. در سال دوم دانشجویان دانش خود در مورد جنبه های اساسی زیست شناسی را توسعه می دهند و موضوعات تخصصی با توجه به علایق آن ها معرفی می گردد.

به عنوان مثال می توان به زیست شناسی حیوانات، زیست شناسی انسانی، زیست شناسی عفونت و علوم زیست مولکولی اشاره نمود. در سال سوم نیز دانشجویان درک عمیقی از اصول ژنتیک و علوم زیست مولکولی از جمله ژنتیک انسانی به دست می آورند. از گزینه های شغلی فارغ التحصیلان می توان به بیوانفورماتیک کار، محقق علوم زیستی مولکولی، متخصص ژنتیک مولکولی، زیست شناس مولکولی، زیست شناس محاسبانی، مشاور ژنتیک، مدیر پروژه، مدرس، متخصص اپیدمیولوژی و غیره اشاره نمود. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در اسکاتلند 2024 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار پس از تحصیل در اسکاتلند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

کلیدی ترین سوالات در باب رشته ژنتیک در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در خصوص رشته ژنتیک در اسکاتلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • هزینه تحصیل رشته ژنتیک در اسکاتلند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته ژنتیک در اسکاتلند به سبک زندگی دانشجویان در این کشور ارتباط مستقیمی دارد، اما معمولا بین 1200£ تا 2500£ (پوند) در ماه می باشد.
  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته ژنتیک در اسکاتلند وجود دارد؟ تمامی دانشجویان کم بضاعت بین المللی که توان پرداخت هزینه تحصیل رشته ژنتیک در اسکاتلند را ندارند می توانند از بورسیه های دانشجویی در این رشته تحصیلی بهره مند شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *