ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در اوکراین

رشته ژنتیک در اوکراین

برنامه های رشته ژنتیک در اوکراین در دانشگاه های مختلف ملی این کشور که در شهرهای متفاوت آن واقع هستند، به متقاضیان ارائه می شود. تقریبا در هر دانشگاه ملی این کشور دانشجویان بین المللی همواره حضور خوبی در دانشکده های ژنتیک دارند. دوره های تحصیلی رشته ژنتیک توسط کادر آموزشی حرفه ای و مجرب در دانشگاه های اوکراین تدریس می شوند. اساتید در یک محیط بسیار صمیمی و دوستانه به آموزش دروس رشته ژنتیک می پردازند که این باعث می شود دانشجویان خارجی دوره خود را به خوبی درک کنند. اوکراین متخصصان ژنتیک را با استانداردهای جهانی تربیت می کند و این فارغ التحصیلان دانشگاه های اوکراین در سراسر جهان به ارائه خدمت می پردازند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در اوکراین در سال 2024 به شرح زیر تهیه نموده است.

تحصیل در رشته ژنتیک در اوکراین

دانشجویان خارجی همیشه دوست دارند در دانشگاه های ملی اوکراین که تحت نظر وزارت آموزش این کشور فعالیت می کنند در رشته ژنتیک تحصیل کنند. این دانشجویان خارجی که به دوره های تحصیلی رشته ژنتیک می پیوندند از کشورهای مختلفی وارد اوکراین می شوند و دوره های خود را در دانشگاه های ملی این کشور به پایان می رسانند. در اوکراین رشته ژنتیک در هر دو سطح لیسانس و فوق لیسانس تدریس می شود. برنامه کارشناسی برای رشته ژنتیک در این کشور به مدت 4 سال پس از 10 ماه دوره مقدماتی تدریس می شود زیرا در دانشگاه های ملی اوکراین رشته ژنتیک به زبان روسی تدریس می شود. به این ترتیب، کل دوره کارشناسی در رشته ژنتیک 4 سال و 10 ماه طول می کشد.

دوره کارشناسی ارشد رشته ژنتیک به مدت 2 سال در دانشگاه های ملی واقع در شهرهای بزرگ اوکراین تدریس می شود. آن دسته از دانشجویان خارجی که قبلا دوره لیسانس خود را در رشته ژنتیک در اوکراین به پایان رسانده اند، در صورت تمایل به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد این رشته، نیازی به تحصیل در دوره مقدماتی ندارند. اما در صورتی که یک دانشجوی بین المللی دوره لیسانس خود را در خارج از کشور اوکراین گذرانده باشد، در سال اول در دوره مقدماتی تحصیل خواهد کرد و سپس در یکی از دانشگاه های ملی اوکراین در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک تحصیل خواهد نمود. دانشجویان بین المللی در خوابگاه های دانشگاهی در اوکراین اقامت می کنند و در آن جا احساس می کنند که در خانه خود هستند. این خوابگاه های دانشگاهی به خوبی از امکانات مدرن امروزی برخوردار هستند.

تحصیل در رشته ژنتیک در اوکراین

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در اوکراین

تعداد دانشجویانی که مایل به تحصیل در اوکراین هستند هر روز در حال افزایش است. این امر تعجب آور نیست زیرا اوکراین فرصت های بسیار خوبی برای دریافت مدرک دانشگاهی در رشته مورد نظر ارائه می دهد. این کشور برای همه دانشجویان بین المللی آموزش با کیفیت فراهم می سازد. دانشگاه های اوکراین واقعا دارای آموزش با کیفیت بالا هستند. دوره ها و برنامه های دانشگاه های این کشور در همه جا (اروپا، انگلستان، آمریکا، آسیا، آفریقا، سازمان بهداشت جهانی و غیره) شناخته شده هستند. ورود به دوره های کارشناسی در این کشور فاقد آزمون ورودی است و فقط داشتن دیپلم متوسطه کفایت می کند، زیرا اعتقاد بر این است که هر دانشجویی که مشتاق تحصیل است لیاقت آن را دارد که این فرصت برای او فراهم باشد. همچنین، هزینه تحصیل در اوکراین در بدو ورود پرداخت می شود و نیازی به پرداخت آن قبل از ورود به کشور نیست.

تحصیل در اوکراین با وجود این که در سطح بالایی قرار دارد اما همچنان بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است. این کشور در مرکز و شرق اروپا واقع شده است و بزرگ ترین کشور اروپا می باشد. اوکراین استانداردهای زندگی اروپا را با قیمت پایین ارائه می دهد. همچنین، اوکراین کشوری امن برای تحصیل و زندگی است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در اوکراین

در اوکراین، کلاس ها از فقط 8 تا 12 دانشجو تشکیل می شوند. از طرفی اوکراین دارای چشم اندازهای شغلی بهتر است. این کشور مکان خوبی برای شروع کار است. تمام فصول سال در اوکراین زیبا هستند. این کشور اروپایی دارای آب و هوای معتدل در تمام طول سال است. به علاوه، دانشجویانی که در اوکراین تحصیل می کنند، شانس اقامت دائم و اسکان در اروپا پس از اتمام برنامه تحصیلی خود را دارند.

فرآیند درخواست پذیرش برای تحصیل رشته ژنتیک در اوکراین

دانشجویان بین المللی که می خواهند در مقطع کارشناسی رشته ژنتیک در اوکراین تحصیل کنند، باید گواهی پایان تحصیلات متوسطه داشته باشند. برای مقطع کارشناسی ارشد این رشته نیز دانشجویان باید دارای مدرک کارشناسی باشند. دانشجویان بین المللی اسناد مورد نیاز برای درخواست پذیرش خود را به همراه کپی گذرنامه برای ارزیابی پذیرش ارسال می کنند. پس از دریافت مدارک پذیرش توسط دفتر پذیرش، فرآیند ارزیابی طی دو روز انجام می گیرد. پس از ارزیابی، هر متقاضی بین المللی از طریق ایمیل در مورد احتمالات پذیرش خود مطلع می شود. دانشجویان بین المللی واجد شرایط، هزینه پذیرش خود را پرداخت می کنند و به مدت دو هفته منتظر می مانند. کارکنان پذیرش، مدارک پذیرش را به وزارت آموزش اوکراین ارسال می کنند و ظرف دو هفته دعوت نامه رسمی تحصیل صادر می شود. نامه پذیرش رسمی صادر شده از طریق خدمات پستی برای دانشجویان بین المللی ارسال می شود.

سوالات رایج درباره تحصیل در اوکراین

در زیر به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در اوکراین پاسخ می دهیم:

  • هزینه زندگی در اوکراین برای دانشجویان بین المللی چه مبلغی است؟ برای داشتن یک زندگی راحت در اوکراین، باید حدود 1500$ تا 2000$ (دلار آمریکا) در سال برای هزینه های زندگی بودجه داشت.
  • ویزای مورد نیاز برای تحصیل در اوکراین چیست؟ ویزای دانشجویی اوکراین (Ukraine Student Visa).
  • چگونه می توان ویزای دانشجویی اوکراین را دریافت کرد؟ کلیه متقاضیان خارجی تحصیل در اوکراین باید ویزای خود را قبل از ورود به اوکراین از نزدیک ترین سفارت این کشور دریافت کنند.
  • مزایای تحصیل در اوکراین کدامند؟ کیفیت آموزش، دوره های شناخته شده در سطح جهان، هزینه های مقرون به صرفه، استاندارد زندگی اروپایی، چشم اندازهای شغلی بهتر، آب و هوای معتدل در طول سال، دریافت تقریبا 50% تخفیف در سفر، شانس دریافت اقامت بعد از تحصیل در اوکراین و غیره.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در اوکراین در سال 2024 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار دانشجویی در اوکراین با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *