ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در ایتالیا

رشته ژنتیک در ایتالیا

شرایط مطلوب رشته ژنتیک در ایتالیا سبب شده تا علاقه مندان این کشور را برای تحصیل برگزینند. ژنتیک علم مطالعه ژن ها، وراثت و تنوع ژنتیکی است. متخصصان این رشته وراثت صفات را مورد مطالعه قرار می دهند. بیش تر متخصصان ژنتیک در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها کار می کنند. آن ها یک هفته 40 ساعته را معمولا در آزمایشگاه یا دفاتر تحقیقاتی مشغول به کار هستند. ایتالیا با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی و بازدیدکنندگان است. شاید تعجب آور نباشد که بسیاری از دانشجویان بین المللی وقتی وارد ایتالیا شده و در آن اقامت می کنند فورا احساس می کنند که در خانه خود هستند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در ایتالیا 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در ایتالیا

ایتالیا، جدا از زیبایی ها و شگفتی های طبیعی خود، آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهد. این کشور دارای برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و بنیانگذار فرآیند بولونیا (استاندارد آموزش عالی در اروپا و فراتر از آن) است. دانشگاه های این کشور به میراث و رتبه بندی خود افتخار می کنند. نمودار زیر رتبه برخی از دانشگاه های برتر ایتالیا بر اساس رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی
دانشگاه بولونیا116
دانشگاه ساپینزا رم119
دانشگاه پادوا116
دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل349
دانشگاه ترنتو237
دانشگاه میلان155

نمودار زیر نشان می دهد که ایتالیا کشوری امن برای تحصیل و زندگی می باشد:

وضعیت امنیت در ایتالیا

ایتالیا که در مدیترانه قرار دارد بهترین آب و هوای اروپا را داراست. این کشور بسیار گرم تر از همسایگان شمالی خود می باشد و آسمان آن تقریبا همیشه آبی است. مردمان خونگرم، کیفیت بالای زندگی، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان ایتالیایی، تاریخ و فرهنگ غنی، سواحل زیبا، کار ضمن تحصیل، و فرصت های بورس تحصیلی، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ایتالیا هستند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در ایتالیا

طبق تعریف سازمان بهدشت جهانی (WHO) ژنتیک علم مطالعه وراثت و مکانسیم انتقال عوامل ژنتیکی از یک نسل به نسل دیگر است. ژن های ناکارآمد یا جهش های ژنی می توانند باعث بیماری شوند و از والدین به فرزندان منتقل شوند. به علاوه، برخی از افراد استعداد ژنتیکی یا ارثی نسبت به برخی بیماری ها مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و اختلالات روانی دارند. در جدول زیر برای علاقه مندان به تحصیل رشته ژنتیک در ایتالیا برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه پادوا47.968.4
دانشگاه ویتا سلوت سن رافائل42.555.7
دانشگاه بولونیا41.368.6
دانشگاه ساپینزا رم40.968.4
دانشگاه میلان40.065.1
دانشگاه ورونا39.549.4
دانشگاه تورین39.261.7
دانشگاه فرارا38.750.0
دانشگاه تریسته35.656.5
دانشگاه تورورگاتا رم34.660.5
دانشگاه فلورانس33.660.9
دانشگاه فدریکو دوم ناپل32.162.8
دانشگاه جنوا30.159.5

دانشگاه های فوق جزو برترین دانشگاه های ایتالیا هستند و تحصیل در آن ها دارای مزایای خاص خود است.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در ایتالیا

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در ایتالیا 2021

در جدول زیر سه فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در ایتالیا برای سال 2021 را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
زیست شناسی مولکولیدانشگاه پادوا2622€ در سال2 سالتمام وقت
زیست فناوری سلولی و مولکولی – CMBدانشگاه ترنتو6500€ در سال2 سالتمام وقت
زیست شناسی و ژنتیک مولکولیدانشگاه پاویا400€ در سال2 سالتمام وقت

برنامه زیست شناسی مولکولی دانشگاه پادوا دانش نظری و تخصص عملی کاملی را در روش های کار، عملیات های ابزاری و روش های تحلیلی درگیر در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها فراهم می کند. این برنامه 24 ماه به طول می انجامد. زبان آن انگلیسی است. همچنین، مهلت اپلای این برنامه فوریه 2021 بوده و تاریخ شروع اکتبر 2021 می باشد. هدف برنامه زیست فناوری سلولی و مولکولی دانشگاه ترنتو نیز آموزش متخصصان در زمینه زیست فناوری سلولی و مولکولی با تمرکز عمیق بر رویکردهای ژنومیک در زمینه های زیست شناسی سرطان و نوروبیولوژی و با توجه به جنبه های تجربی، فناورانه و محاسباتی می باشد.

طول این برنامه نیز 24 ماه است و زبان آن انگلیسی است. مهلت اپلای آن فوریه 2021 و تاریخ شروع آن سپتامبر 2021 است. برنامه زیست شناسی و ژنتیک مولکولی در دانشگاه پاویا نیز در زمینه فناوری های مورد نیاز برای استفاده از میکرو ارگانسیم ها، حیوانات و گیاهان به عنوان کارخانه هایی برای تولید مولکول های به طور بیولوژیک فعال، از جمله ترکیبات درمانی، تخصص ارائه می دهد. این برنامه نیز 24 ماه طول می کشد و زبان آن انگلیسی است. مهلت اپلای آن ژوئن 2021 و تاریخ شروع سپتامبر 2021 است.

سوالات رایج درباره تحصیل در ایتالیا

در زیر به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در ایتالیا پاسخ می دهیم:

  • زندگی دانشجویی در ایتالیا چگونه است؟ ایتالیایی ها مردمان خوش برخوردی هستند و از دانشجویان استقبال می کنند. دانشجویان می توانند به سرعت در ایتالیا دوستان محلی پیدا کنند. بهتر است دانشجویان قبل و در طول اقامت خود تا حدودی زبان ایتالیایی یاد بگیرند زیرا زبان انگلیسی در خارج از محدوده دانشگاه زیاد صحبت نمی شود. این امر به ویژه زمانی صادق است که دانشجویان بخواهند پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا بمانند. فعالیت های فرهنگی در این کشور شامل همه چیز است، از جشنواره های محلی سنتی گرفته تا رویدادهای مهم ورزشی بین المللی. زندگی شبانه ایتالیا بخصوص در شهرها نیز همیشه پر جنب و جوش است. در تابستان، اکثر مردم به دریا یا حومه شهرها می روند.
  • هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی به چه صورت است؟ بین 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه.
  • هزینه محل اقامت در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی به چه صورت است؟ بین 300€ تا 600€ (یورو).
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های رتبه برتر ایتالیا به چه صورت است؟ برای مثال، متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه بولونیا 3000€ (یورو) در سال و در دانشگاه پادوا 2600€ (یورو) در سال می باشد.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در ایتالیا در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته ژنتیک در ایتالیا

  1. Anita گفت:

    سلام
    ببخشید رشته ی ژنتیک برای مقطع لیسانس بدون امتحان و با زبان انگلیسی وجود نداره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر فقط دوره کارشناسی ارشد هست که به زبان انگلیسی برگزار می شه در این رشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *