ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در ایرلند

رشته ژنتیک در ایرلند

تحصیل موفق در رشته ژنتیک در ایرلند نیازمند داشتن اطلاعات درباب بهترین دانشگاه های ژنتیک، فرصتهای تحصیلی و هزینه های تحصیل در ایرلند می باشد. لذا در این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به راهنمایی ایرانیان علاقمند به تحصیل رشته ژنتیک در ایرلند 2021 می پردازیم. یکی از خبرهای خوش درباره تحصیل در این کشور اروپایی فرصت های کاری پس از تحصیل است. دولت ایرلند ویزای کاری پس از تحصیل را برای دانشجویانی ارائه می دهد که از یکی از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند. این ویزا به دانشجویان اجازه می دهد برای مدت زمان اولیه دو سال در ایرلند کار کنند و پس از آن می توانند برای زندگی در ایرلند با ویزای بلند مدت درخواست دهند.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در ایرلند

ایرلند کشوری است که دانشجویان را از سراسر جهان به موسسات آموزشی با کیفیت بالای خود جذب می کند. تحصیل در این کشور مزایای زیادی را برای دانشجویانی که از سراسر جهان وارد آن می شوند، ارائه می دهد. استانداردهای عالی تحصیل اولین دلیل انتخاب این کشور اروپایی برای تحصیل است. سیستم آموزشی موجود در ایرلند یکی از بهترین ها در جهان می باشد. کیفیت برنامه درسی و همچنین استاندارد تدریس و تحقیق در ایرلند کم نظیر است. دانشجویان در این کشور مجاز به کار هستند در حالی که در دانشگاه های خود تحصیل می کنند. دانشجویان همچنین می توانند فرصت های کارآموزی را در دانشگاه های خود بیابند. دوره های کارآموزی به آن ها کمک می کند تا دانش عملی مورد نیاز در زمینه تحصیلی خود را کسب کنند. هزینه تحصیل در ایرلند در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته پایین است.

علاوه بر این، طیف گسترده ای از وام های تحصیلی و بورس های تحصیلی نیز برای دانشجویانی که مایل به داشتن بودجه اضافی برای تحصیل خود در ایرلند هستند در دسترس است. از طرفی، ایرلند کشوری امن برای تحصیل و زندگی است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در ایرلند

یکی از دلایل انتخاب ایرلند توسط دانشجویان این است که زبان تدریس در آن جا انگلیسی است. لذا به طور خاص در دنیای بعد از Brexit، هنگامی که با تحصیل در فرانسه، آلمان یا سایر کشورهای اروپایی مقایسه شود، بدیهی است که تحصیل در ایرلند اولین انتخاب برای دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا خواهد بود. نبود مانع زبانی، کسب مهارت های عملی و فنی، فرصت های کاری پس از تحصیل، زیبایی های طبیعت، تاریخ و فرهنگ غنی و کیفیت بالای زندگی از دیگر مزایای تحصیل در ایرلند هستند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در ایرلند

در وب سایت رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی، بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک به صورت زیر معرفی شده اند:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
کالج ترینتی دوبلین45.360.4
کالج دانشگاهی دوبلین37.061.2

دانشگاه های فوق نه تنها جزو برترین دانشگاه های ایرلند بلکه جزو برترین های جهان نیز هستند. بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)، کالج تربینی دوبلین دارای رتبه 155 و کالج دانشگاهی دوبلین دارای رتبه 251 جهان می باشند. جدول زیر رتبه بهترین دانشگاه های ایرلند بر اساس رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
کالج ترینیتی دوبلین240
کالج سلطنتی جراحان ایرلند803
کالج دانشگاهی دوبلین227
دانشگاه ملی ایرلند، گالوی557
کالج دانشگاهی کورک451
دانشگاه مینوث817
دانشگاه دوبلین سیتی837
دانشگاه لیمریک860
دانشگاه فنی دوبلین

ذکر این نکته حائز اهمیت است که این فقط کالج ترینیتی دوبلین و کالج دانشگاهی دوبلین نیستند که در ایرلند رشته ژنتیک را برای علاقه مندان ارائه می دهند، بلکه دانشگاه های دیگری همانند کالج دانشگاهی کورک نیز این رشته را ارائه می دهند که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در ایرلند

بهترین فرصت های تحصیل در رشته ژنتیک در ایرلند 2021

در جدول زیر شش فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته ژنتیک در ایرلند برای سال 2021 را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
ژنتیک – علوم زیست شناختی و زیست پزشکیکالج ترینیتی دوبلین26199€ در سال4 سالتمام وقت
زیست شناسی سلولی و مولکولی (Hons)کالج دانشگاهی دوبلین25600€ در سال4 سالتمام وقت
ژنتیک انسانی – علوم زیست شناختی و زیست پزشکیکالج ترینیتی دوبلین26199€ در سال4 سالتمام وقت
ژنتیک و زیست شناسی سلولیدانشگاه دوبلین سیتی15000€ در سال4 سالتمام وقت
ژنتیککالج دانشگاهی کورک2000€ در سال4 سالتمام وقت
ژنتیک (Hons)کالج دانشگاهی دوبلین25600€ در سال4 سالتمام وقت

در بخش زیر به معرفی رشته ژنتیک در کالج دانشگاهی کورک می پردازیم.

رشته ژنتیک در کالج دانشگاهی کورک ایرلند

کالج دانشگاهی کورک ایرلند در مقطع کارشناسی رشته ژنتیک دانشجو می پذیرد. این برنامه به مدت چهار سال و به صورت تمام وقت است. مطابق تعریف وب سایت این دانشگاه، ژنتیک در تمام زمینه های مطالعات زیست شناختی اساسی است، زیرا ژن ها اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهند که تا حد زیادی تعیین می کند که ما چه هستیم و چگونه در محیط کار می کنیم. تحصیل در مقطع کارشناسی رشته ژنتیک به دانشجویان می آموزد که نحوه کار ژن ها را در افراد و جمعیت درک کنند. در این دوره، تاکید ویژه ای بر ژنتیک مولکولی وجود دارد اما همچنین طیف گسترده ای از موضوعات مانند ژنتیک پزشکی کلاسیک، ژنتیک تکاملی و جمعیتی، اصلاح نژاد دام و دستکاری ژنتیکی ژنوم حیوانات و گیاهان و غیره را نیز در بر می گیرد. در سال اول تحصیل، دانشجویان بر دانش بنیادی برای ژنتیک متمرکز خواهند شد.

از جمله اینکه ژن ها در افراد و جمعیت چگونه کار می کنند. سال دوم برای فراهم آوردن دانش بنیادی در زمینه آمادگی برای تخصص در ژنتیک در سال های سوم و چهارم طراحی شده است. سال چهارم نیز شامل یک پروژه 3 ماهه در آزمایشگاه است که در این مدت دانشجویان آموزش لازم برای استفاده از رویکردهای ژنتیکی برای حل یک سوال یا مسئله معاصر در زیست شناسی را دریافت خواهند کرد. کلاس های درسی و عملی بین ساعت 9 صبح تا 6 عصر (دوشنبه تا جمعه) انجام می گیرد. امتحانات کتبی قبل از کریسمس و در ماه می برگزار می شوند. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در ایرلند 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار ضمن تحصیل در ایرلند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *