ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در بلاروس

رشته ژنتیک در بلاروس

کشور بلاروس از دانشجویان خارجی که می خواهند در سال 2021 در رشته ژنتیک در بلاروس تحصیل کرده و پذیرش اخذ نمایند، استقبال می کند. در این کشور اروپایی چندین دانشگاه دولتی وجود دارد که برنامه های رشته ژنتیک را برای دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهند. در این دانشگاه ها برنامه های ژنتیک توسط کادر بسیار متخصص در آزمایشگاه ها و کلاس های درسی مدرن تدریس می شود.

مدارک تحصیلی رشته ژنتیک بلاروس در همه جای دنیا پذیرفته شده هستند و دارندگان آنها می توانند در هر کجای دنیا مشغول به کار شوند. هزینه تحصیل ژنتیک در بلاروس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کاملا مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی در آن نیز بسیار ارزان تر از سایر مقاصد اروپایی است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در بلاروس 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

تحصیل در رشته ژنتیک در بلاروس

دانشجویان خارجی زیادی در حال تحصیل در برنامه های رشته ژنتیک در دانشگاه های دولتی بلاروس هستند و در حال حاضر دانشگاه های دولتی این کشور درخواست های پذیرش بسیاری را از دانشجویان خارجی برای تحصیل در سال تحصیلی 2021-2022 دریافت کرده اند. دانشجویان بین المللی و ملی که تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده اند، می توانند برای پذیرش در مقطع کارشناسی رشته ژنتیک در یکی از دانشگاه های دولتی بلاروس اقدام کنند. در این کشور، رشته ژنتیک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود و آن دسته از دانشجویان داخلی و خارجی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک تحصیل کنند باید دارای مدرک کارشناسی از یکی از دانشگاه های دولتی بلاروس یا خارج از آن باشند. فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی بلاروس کاملا ساده است.

بعضی اوقات متقاضیان بین المللی ای وجود دارند که واجد شرایط تشخیص داده نمی شوند اما آن ها نباید نگران باشند زیرا دانشجویان بین المللی بدون پذیرش معمولا رها نمی شوند. از این متقاضیان فاقد صلاحیت خواسته می شود در صورت نیاز برای تکمیل مراحل پذیرش گواهینامه های تحصیلی بیش تری را ارسال کنند. به محض ارسال اسناد تحصیلی مورد نیاز، کارکنان پذیرش مجددا صلاحیت آن ها را ارزیابی می کنند. پذیرش دانشجویان خارجی در بلاروس نیازمند تایید توسط اداره مهاجرت این کشور است. هنگامی که کارکنان بخش پذیرش هزینه پذیرش را از متقاضیان دریافت می کنند، مدارک آن ها را برای تایید به این اداره می فرستند. پس از صدور دعوت نامه رسمی تحصیل، این دعوت نامه برای اخذ ویزا به متقاضیان ارسال می شود.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در بلاروس

بلاروس کشوری در شرق اروپا است. این کشور مکان بسیار جالبی برای گشت و گذار است. مینسک بزرگترین شهر و پایتخت بلاروس است. سالانه بیش از 6000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های بلاروس تحصیل می کنند و این تعداد هر ساله در حال افزایش است. نمودار زیر وضعیت سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) بلاروس به قیمت های فعلی در سال های مختلف بر حسب دلار آمریکا را نشان می دهد:

سرانه تولید ناخالص داخلی بلاروس

سیستم آموزشی بلاروس به خاطر برتری علمی خود شناخته شده است. همچنین تحصیل در بلاروس یعنی بهره مندی از آموزش با کیفیت بالا. موسسات آموزش عالی در این کشور در سطح جهانی شناخته شده اند و دوره های ارائه شده توسط این موسسات از استاندارد بسیار بالایی برخوردار هستند. دانشگاه های بلاروس کم ترین شهریه را در جهان دارند و از این رو دانشجویان به راحتی می توانند هزینه تحصیل در بلاروس را بپردازند. همچنین هزینه های زندگی در بلاروس نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان است. نمودار زیر برخی دیگر از مزایای تحصیل در بلاروس را نشان می دهد:

مزایای تحصیل در بلاروس

همچنین پس از اتمام تحصیل، دانشجویان می توانند برای همیشه در اروپا بمانند. در حال حاضر، دو دانشگاه بلاروس در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب کرده اند. دانشگاه دولتی بلاروس در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021 رتبه 317 جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین، این دانشگاه بر اساس رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی در سال 2020 دارای رتبه 346 می باشد. دومین دانشگاه بلاروس که رتبه کسب کرده است، دانشگاه فنی ملی بلاروس (BNTU) می باشد که در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021 رتبه 801 جهان را کسب نموده است.

رشته ژنتیک در دانشگاه دولتی بلاروس

گروه ژنتیک یکی از گروه های دانشکده زیست شناسی در دانشگاه دولتی بلاروس است. دانشکده زیست شناسی این دانشگاه در مینسک، یکی از بهترین شهرهای بلاروس برای تحصیل، قرار دارد. گروه ژنتیک دانشکده در سال 1947 تاسیس گردید. کادر آموزشی این گروه شامل نه استاد است. دانشجویان علاقه مند به رشته ژنتیک در این گروه به تحصیل می پردازند. برخی از جهت های اصلی فعالیت علمی در این گروه عبارتند از:

  • مطالعه مکانیسم های مولکولی سنتز ترکیبات فعال بیولوژیکی از ماهیت آروماتیک میکرو ارگانیسم ها و ایجاد رویکردهایی برای مسئله افزایش بهره وری آن ها با روش های ژنتیکی، و ایجاد تولید کنندگان میکروبی، مناسب برای استفاده بیوتکنولوژی
  • تجزیه و تحلیل ژنتیکی مولکولی پلاسمیدهای طبیعی باکتری های گرم-مثبت و گرم-منفی، ایجاد سیستم های برداری برای شبیه سازی مولکولی و جهش زایی ترانسپوزون
  • ژنتیک آلکالوئیدیته
  • مرگ سلولی برنامه ریزی شده و استرس اکسیداتیو گیاهان
  • میکرو RNA های طبیعی و مصنوعی به عنوان عوامل تداخل RNA؛ جستجو و شناسایی میکرو RNA های جدید با استفاده از روش های رایانه ای و تجربی؛ ژن های ترکیبی به عنوان ژن های هدف برای میکرو RNA های مصنوعی
  • سیتومتری سلول های توموری، مطالعه ویژگی های متمایز ترمیم DNA در طی لکوز

رشته ژنتیک در دانشگاه دولتی بلاروس

سوالات رایج درباره تحصیل در بلاروس

در زیر به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در بلاروس پاسخ می دهیم:

  • هزینه های زندگی در بلاروس چگونه است؟ دانشجویان بین المللی می توانند ماهانه بین 200$ تا 300$ (دلار آمریکا) برای پرداخت هزینه های زندگی انتظار داشته باشند.
  • هزینه های تحصیل در بلاروس چگونه است؟ دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که برای برنامه آمادگی یک ساله بین 1600$ تا 1800$ (دلار آمریکا) هزینه پرداخت کنند. برای هزینه های مرحله اول آموزش عالی نیز می توانند سالانه حدود 2000$ (دلار آمریکا) را انتظار داشته باشند. هزینه های مرحله دوم آموزش عالی نیز می تواند سالانه حدود 2300$ (دلار آمریکا) یا بیش تر باشد.
  • بهترین شهرهای بلاروس برای تحصیل کدامند؟ شهرهای مینسک، گرودنو، برست، گومل و ویتبسک.
  • دانشگاه های معتبر بلاروس برای تحصیل کدامند؟ دانشگاه دولتی بلاروس، دانشگاه دولتی زبان شناسی مینسک، و دانشگاه فنی ملی بلاروس برخی از دانشگاه های معتبر بلاروس هستند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در بلاروس 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در بلاروس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *