ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در سنگاپور

رشته ژنتیک در سنگاپور

سنگاپور یکی از جذاب ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا برای تحصیل در خارج از کشور است. نرخ بسیار پایین بیکاری و فرصت های اشتغال در سنگاپور، تحصیل رشته ژنتیک در سنگاپور را به انتخاب مطلوبی برای علاقه مندان تبدیل کرده است. سنگاپور کشوری پیشرفته و یک مرکز مالی برتر در جهان است. این کشور استعدادهای خارجی زیادی را به خود جذب می کند. سنگاپور به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه تحقیقات و نوآوری یک قطب برتر آموزش با دانشگاه های کلاس جهانی است که آموزش با کیفیت مناسب و با هزینه مقرون به صرفه را برای دانشجویان بین المللی فراهم می سازد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در سنگاپور 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

تاریخچه رشته ژنتیک در سنگاپور

ژنتیک علم مطالعه وراثت است. وراثت یک فرآیند بیولوژیکی است که به موجب آن والدین ژن های خاصی را به فرزندان خود منتقل می کنند. هر کودکی ژن هایی را از والدین بیولوژیکی خود به ارث می برد و این ژن ها به نوبه خود صفات خاصی را بیان می کنند. برخی از این صفات ممکن است فیزیکی باشد، به عنوان مثال رنگ مو، چشم و غیره. از طرف دیگر، برخی از ژن ها ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها و اختلالات را نیز داشته باشند که ممکن است از والدین به فرزندان آن ها منتقل شود. هر ژن بخشی از اطلاعات ژنتیکی است. تمام DNA موجود در سلول ژنوم انسان را تشکیل می دهد. حدود 20000 ژن در یکی از 23 جفت کروموزوم موجود در هسته قرار دارد. تحصیل در رشته ژنتیک به دانش در زمینه رشته هایی مانند زیست شناسی، شیمی آلی و فیزیک اتکا دارد.

کلاس های رشته ژنتیک بر موضوعاتی همانند ژنومیک، زیست شناسی سلولی، ژنتیک و وراثت گیاهی و بیوانفورماتیک تمرکز دارد. متخصصان ژنتیک چگونگی به ارث رسیدن، جهش، فعال شدن و غیر فعال شدن ژن ها را مورد مطالعه قرار می دهند. رشته ژنتیک دارای تخصص هایی مانند ژنتیک انسانی، ژنتیک پزشکی، ژنتیک مولکولی، ژنتیک جمعیت، ژنتیک محیطی و ژنتیک اکولوژیکی می باشد. صرف نظر از تخصص، اکثر متخصصان ژنتیک کارهای مشابه بسیاری را انجام می دهند. به عنوان مثال، آن ها در مورد بیان ژن و سایر موضوعات تحقیق ژنتیکی انجام می دهند. در حالی که مدرک لیسانس می تواند برای مشاغل سطح پایین کافی باشد، اما پیشرفت نیاز به تحصیل پیشرفته دارد. برای موقعیت های تحقیقاتی مستقل و موقعیت های هیئت علمی در دانشگاه ها به طور کلی مدرک دکترا مورد نیاز است.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در سنگاپور

ارائه آموزش با کیفیت اولین دلیل تمایل دانشجویان خارجی برای تحصیل در سنگاپور است. دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی شناخته شده هستند و حتی در حال حاضر چهار دانشگاه این کشور در رنکینگ های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب کرده اند و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. جدول زیر رتبه دانشگاه های برتر سنگاپور در رنکینگ اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) را نشان می دهد:

دانشگاهرتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه ملی سنگاپور32
دانشگاه فنی نانیانگ38
دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور507
دانشگاه مدیریت سنگاپور769

سنگاپور سرمایه گذاریهای خارجی بسیاری را به دست می آورد زیرا دارای نیروی کار ماهر، جامعه ای فاقد فساد، نرخ پایین مالیات و زیرساخت های پیشرفته می باشد. در سنگاپور نرخ بیکاری بسیار کم است و دولت این کشور به روشی کاملا کارآمد کار می کند و در صورت داشتن مدارک مناسب، دانشجویان می توانند بدون هیچ زحمتی مجوز اشتغال خود را دریافت کنند. نمودار زیر روند افزایش ثبت نام دانشجویان در سنگاپور را نشان می دهد:

روند افزایش ثبت نام دانشجویان در سنگاپور

سنگاپور در مجموع 4 زبان ملی دارد که انگلیسی یکی از آن ها است. از این رو، دانشجویان در این کشور مانع زبانی را تجربه نخواهند کرد و با کم ترین تلاش به کاوش در فرهنگ و سبک زندگی سنگاپوری و معاشرت با مردم آن خواهند پرداخت. دانشجویان بین المللی به سرعت در این کشور سازگاری می یابند زیرا 75% از مردم آن انگلیسی صحبت می کنند. از همه مهم تر، زبان رسمی آموزش در سنگاپور انگلیسی است. بنابراین، دانشجویان بین المللی در آن جا احساس بیگانگی نمی کنند. آب و هوای دریایی بسیار شگفت انگیز، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، تنوع فرهنگی، و زیبایی های طبیعت از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در سنگاپور می باشند.

شهریه تحصیل در رشته ژنتیک در سنگاپور

هزینه تحصیل در سنگاپور بسته به برنامه تحصیلی و موسسه متفاوت است. همچنین هزینه تحصیل متناسب با سطح تحصیلات متفاوت می باشد. میانگین هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در سنگاپور به شرح زیر است:

  • دیپلم– 1 تا 2 سال: حدود 8000S$ تا 15000S$ (دلار سنگاپور)
  • لیسانس– 2 تا 4 سال: حدود 24000S$ تا 40000S$ (دلار سنگاپور)
  • فوق لیسانس– 1 تا 5 سال: حدود 18000S$ تا 35000S$ (دلار سنگاپور)
  • دکتری– 4 تا 7 سال برای برنامه های تمام وقت و پاره وقت: 9000$ تا 34820$ (دلار) بسته به دوره و وضعیت دانشجویی

در جدول زیر هزینه های یارانه ای تحصیل در دانشگاه های مختلف سنگاپور در یک نگاه ارائه می شود. این تقریب ها بر مبنای دوره های عمومی سه ساله هستند.

دانشگاهشهریه تخمینی دوره بر حسب دلار
NUS24600$ تا 28800$
NTU24600$ تا 28200S
SMU34350$
SUTD39600$
SUSS (UniSIM سابق)31440$ تا 33440$ (برای دوره 4 ساله)
SIT24570$ تا 27720$
Lasalle29190$
NAFAتقریبا 36000$

در بخش بعدی به بررسی هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی در سنگاپور می پردازیم.

شهریه تحصیل در رشته ژنتیک در سنگاپور

هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در سنگاپور

دانشجویان بین المللی در سنگاپور این امکان را دارند که در خوابگاه های دانشگاهی مستقر شوند یا خانه های خصوصی یا مسکن دولتی اجاره کنند. خوابگاه های خصوصی نیز در داخل و خارج از دانشگاه برای دانشجویان در دسترس هستند. هزینه خوابگاه های دانشجویی بسته به نوع اتاق معمولا در حدود 200S$ تا 700S$ (دلار سنگاپور) هزینه دارد. هزینه خوابگاه های دانشجویی خارج از دانشگاه نیز ماهانه بیش از 400S$ (دلار سنگاپور) است. هزینه اجاره اتاق غیر خوابگاهی در خارج از دانشگاه نیز حدود 800S$ تا 2000S$ (دلار سنگاپور) است. اجاره آپارتمان HBD نیز از 250S$ تا 1000S$ (دلار سنگاپور) هزینه دارد. جدول زیر هزینه/ قیمت برخی امور، کالاها و اقلام مصرفی در سنگاپور را نشان می دهد:

عنوانقیمت (بر حسب دلار سنگاپور)
صرف غذا در یک رستوران ارزان قیمت14.50$
شیر معمولی (1 لیتر)3.03$
یک قرص نان سفید تازه (500 گرم)2.24$
برنج سفید (1 کیلوگرم)2.80$
تخم مرغ (12 عدد)3.10$
پنیر محلی (1 کیلوگرم)26.25$
فیله مرغ (1 کیلوگرم)10.37$
گوشت گاو (1 کیلوگرم)23.50$
سیب (1 کیلوگرم)4.77$
پرتغال (1 کیلوگرم)4.21$
سیب زمینی (1 کیلوگرم)2.55$
آب (بطری 1.5 لیتری)1.69$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.90$
بنزین (1 لیتر)2.17$
هزینه خدمات شهری (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای یک آپارتمان 85 متر مربعی154.36$
شلوار جین86.49$
یک جفت کفش نایک121.93$

چنان چه متقاضی تحصیل در رشته ژنتیک در سنگاپور 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در سنگاپور با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *