ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در فرانسه

رشته ژنتیک در فرانسه

فرانسه به فارغ التحصیلان رشته ژنتیک در فرانسه اجازه میدهد تا پس از تحصیل حدود 1 تا 2 سال بسته به کشور مبدا خود بدنبال کار در این کشور باشند. این صرفا یکی از مزایای بیشمار تحصیل در کشور فرانسه می باشد. با این حال، تا سال 2018 تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی نسبتا رایگان بود اما از آغاز سال 2019 دانشجویان خارجی ملزم به پرداخت شهریه ناچیزی هستند. البته زمانی که هزینه های تحصیل در دانشگاه های فرانسه با کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان با کیفیت برابر مقایسه می شود، باید گفت نسبت به آن ها نسبتا کم است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در فرانسه 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در فرانسه

موسسات آموزش عالی در فرانسه در بین بهترین ها در اروپا و جهان هستند. بسیاری از دانشگاه های این کشور از نظر زیرساخت ها، فعالیت های تحقیقاتی و امکانات دانشگاهی همچنان در رده های برتر قرار دارند. اکثر بیش از هفتاد دانشگاه و کالج دانشگاهی دولتی در فرانسه برنامه های بین المللی را از سطح کارشناسی تا تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. فرانسه یکی از رهبران جهان در آموزش بین المللی محسوب می شود. به طور کلی، نوع آموزشی که در سراسر فرانسه ارائه می شود دارای سطح بسیار بالایی است. جو غالبی وجود دارد که برابری و دسترسی به کیفیت یکسان آموزش را در سراسر این کشور تشویق می کند. در تک تک دانشگاه های این کشور می توان استانداردهای بالای یکسان را مشاهده کرد.

بسیاری از دانشگاه های فرانسه هر سال در رنکینگ های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب می کنند و جزو برترین های جهان هستند. در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه را بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2021 معرفی می کنیم:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)
PSL Research University46
École Polytechnique87
Sorbonne University87
University of Paris136
Paris-Saclay University178
École des Ponts ParisTech251
École Normale Supérieure de Lyon251
University of Montpellier301

فرانسه کشور امنی برای تحصیل به شمار می آید. نمودار زیر وضعیت امنیت در فرانسه را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در فرانسه

هزینه تحصیل مقرون به صرفه، هزینه زندگی بسیار مطلوب، کار ضمن تحصیل، فرصت کار پس از فارغ التحصیلی، یادگیری زبان فرانسوی، چشم اندازهای شگفت انگیز، تاریخ و فرهنگ غنی، کیفیت بالای زندگی، رفاه اجتماعی بالا، امکانات پیشرفته، و مدارک شناخته شده در سطح بین الملل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در فرانسه هستند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در فرانسه

در جدول زیر بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
Sorbonne Universite64.075.7
Université de Paris55.373.5
University of Strasbourg52.460.3
University of Montpellier45.062.4
University of Aix-Marseille41.564.5
Université de Lille41.254.2
Universite de Bordeaux40.859.6
University Paul Sabatier – Toulouse 337.759.7
Claude Bernard University Lyon 137.158.1
Universite Grenoble Alpes (UGA)35.762.3
Universitée Côte d’Azur33.843.5
ENS De Lyon31.050.7
AgroParisTech29.548.8

دانشگاه های فوق جزو دانشگاه های مشهور و معتبر فرانسه هستند و مشخص است که تحصیل در آن ها و مدارک اخذ شده از آن ها ارزشمند است.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در فرانسه

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه بسته به سطح تحصیلات متغیر است. متوسط هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف تحصیل در فرانسه به شرح زیر است:

  • برنامه های کارشناسی: حدود 170€ (یورو) در سال
  • برنامه های کارشناسی ارشد: حدود 260€ (یورو) در سال
  • برنامه های دکتری: حدود 396€ (یورو) در سال

متقاضیان باید توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی در فوق اغلب فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس اعمال می شود و دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا نیستند، ممکن است مجبور باشند هزینه بیش تری برای تحصیل خود بپردازند. برای جلوگیری از سردرگمی یا مشکلات آتی، به متقاضیان پیشنهاد می کنیم به وبگاه برنامه تحصیلی یا دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند و بررسی نمایند که آیا هزینه های تحصیل برای دانشجویان کشور آنها اعمال می شود یا خیر.

هزینه های کلی زندگی در فرانسه به سبک زندگی، شهر محل اقامت و موقعیت مکانی دانشجویان بستگی دارد. متوسط بودجه مورد نیاز برای هر شهر بزرگ فرانسه برای دانشجویان بین المللی بر حسب یورو به شرح زیر است:

متوسط بودجه مورد نیاز برای هر شهر بزرگ فرانسه

برای سایر مناطق فرانسه، دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود را با مقادیر کم تری یعنی حداقل 650€ (یورو) در ماه مدیریت کنند. جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در فوریه 2021 در فرانسه را نشان می دهد:

عنوانقیمت (بر حسب یورو)
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.82€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)10.03€
سیب (1 کیلوگرم)2.60€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)2.86€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.70€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.86€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)2.98€

در صورتی که دانشجویان قصد اجاره آپارتمان را داشته باشند، باید مطلع باشند که در حال حاضر در فرانسه اجاره ماهیانه آپارتمان یک اتاقه در مرکز شهر 672.46€ (یورو) و در خارج از مرکز 517.49€ (یورو) است.

سوالات رایج درباره تحصیل در فرانسه

در این بخش به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در فرانسه پاسخ می دهیم:

  • بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل کدامند؟ پاریس، نیس، استراسبورگ، تولوز، و لیل از جمله بهترین شهرهای دانشجویی کشور فرانسه هستند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه چه مبلغی است؟ هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه از 1500€ (یورو) شروع می شود و می تواند بیش از 20000€ (یورو) در سال باشد.
  • آیا دانشجویان خارجی حق کار در هنگام تحصیل در فرانسه را دارند؟ بله. این حق برای کلیه دانشجویان خارجی در فرانسه اعمال می شود. اگر دانشجویی شهروند اتحادیه اروپا نیست باید مجوز اقامت دانشجویی داشته باشد. قانون فرانسه به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا در طول سال به مدت 964 ساعت کار کمکی انجام دهند. این کار می تواند درآمد کمکی برای دانشجویان باشد.
  • مزایای تحصیل در کشور فرانسه چیست؟ آموزش با کیفیت، دانشگاه های برتر، کار حین تحصیل، یادگیری زبان فرانسوی، کیفیت بالای زندگی، و غیره.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در فرانسه در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط تحصیل در فرانسه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *