ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در فنلاند

رشته ژنتیک در فنلاند

فنلاند به عنوان یک کشور اسکاندیناوی مقصدی مطلوب برای تحصیل در خارج از کشور است. با توجه به کیفیت بالای آموزش و امکانات، تحصیل رشته ژنتیک در فنلاند یک انتخاب مطلوب برای علاقه مندان به تحصیل این رشته در خارج از کشور است. یک خبر خوب برای متقاضیان این است که اگرچه زبان انگلیسی جزو زبان های رسمی این کشور نیست اما فنلاندی ها به راحتی انگلیسی صحبت می کنند. این یعنی دانشجویان در فنلاند با مشکل مانع زبانی رو به رو نخواهند شد. فنلاند یکی از بهترین کشورها در زمینه آموزش است و سیستم آموزشی غیرمعمول آن به عنوان یک الگو در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در فنلاند 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در فنلاند

کلیه معلمان در فنلاند ملزم به داشتن مدرک کارشناسی ارشد هستند و معلمان از بین 10% فارغ التحصیلان برتر انتخاب می شوند. این نشان می دهد که فنلاندی ها چقدر تحصیل را جدی می گیرند. در حال حاضر، نه دانشگاه این کشور در رتبه بندی های بین المللی دانشگاهی رتبه کسب کرده اند و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. سیستم آموزش عالی فنلاند یکی از موفق ترین سیستم ها در جهان است. فنلاند که دارای ارتباطات قوی با کشورهای اروپایی است مقصدی عالی برای دانشجویان بین المللی می باشد. تحصیل در این کشور به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در حین تحصیل کشورها و فرهنگ های جدیدی را کشف کنند. کیفیت زندگی در فنلاند بسیار بالاست و این کشور در حال حاضر چهارمین کشور برتر جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی است.

نمودار زیر ده کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی را نشان می دهد:

ده کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی

دانشگاه های مشهور و معتبر، تحصیل رایگان برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، تحصیل به زبان انگلیسی/ فنلاندی/ سوئدی، بورس های تحصیلی سخاوتمندانه، آزادی بیان، نبود تبعیض جنسی، کار ضمن تحصیل، یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی، فنلاندی و سوئدی، امنیت بسیار زیاد، نبود مانع زبانی، اقتصاد پایدار، و زیبایی های طبیعت، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در فنلاند می باشند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در فنلاند

در جدول زیر بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه هلسینکی60.871.0
دانشگاه فنلاند شرقی51.153.6
دانشگاه تامپره45.555.4
دانشگاه اولو41.852.2
دانشگاه تورکو40.757.1

دانشگاه های فوق نه تنها از بهترین دانشگاه های فنلاند هستند بلکه همچنین هر سال در رتبه بندی های مختلف دانشگاهی در سطح بین المللی رتبه کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. به عنوان مثال، جدول زیر رتبه دانشگاه های بالا را در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی نشان می دهد:

دانشگاهرتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه هلسینکی86
دانشگاه فنلاند شرقی412
دانشگاه تامپره361
دانشگاه اولو453
دانشگاه تورکو322

این دانشگاه ها در سایر رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی نیز رتبه کسب کرده اند. به عنوان مثال، دانشگاه هلسینکی فنلاند رتبه 98، دانشگاه تامپره رتبه 301، دانشگاه اولو رتبه 301، دانشگاه تورکو رتبه 351 و دانشگاه فنلاند شرقی رتبه 401 را در رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2021 دارند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در فنلاند

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در فنلاند

دانشگاه های دولتی فنلاند از دانشجویانی که اهل کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستند شهریه ای دریافت نمی کنند. از پاییز سال 2017، دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در دانشگاه های دولتی فنلاند باید شهریه بپردازند. بسته به برنامه و دانشگاه انتخابی، شهریه دانشگاه های دولتی فنلاند معمولا بین 4000€ تا 18000€ (یورو) در سال متغیر است. به عنوان مثال، شهریه دانشگاه تورکو برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منقطه اقتصادی اروپا بین 2000€ تا 12000€ (یورو) در هر سال تحصیلی است. ذکر این نکته حائز اهمیت است دانشجویانی که مجبور به پرداخت شهریه هستند می توانند برای برنامه بورس تحصیلی نیز اقدام کنند.

بسته به منطقه محل زندگی، متوسط هزینه زندگی در فنلاند بین 700€ تا 900€ (یورو) در ماه است. هلسینکی گران ترین شهر فنلاند است در حالی که لاپرانتا، پوری و تامپره به عنوان مقرون به صرفه ترین شهرهای دانشجویی این کشور شناخته می شوند. متوسط بودجه ماهیانه مورد نیاز برای شهرهای بزرگ فنلاند (شامل هزینه های محل اقامت) بر حسب یورو به صورت زیر است:

متوسط بودجه ماهیانه مورد نیاز برای شهرهای بزرگ فنلاند

جدول زیر قیمت برخی کالاها و اقلام مصرفی در فنلاند را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
شیر معمولی (1 لیتر)0.93€
یک قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.91€
برنج سفید (1 کیلوگرم)2.02€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)2.07€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)6.47€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)9.68€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)13.65€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.97€
سیب (1 کیلوگرم)2.15€
پیاز (1 کیلوگرم)1.34€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.86€

در حال حاضر، در فنلاند هزینه اجازه ماهیانه یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر 736.37€ (یورو) و در خارج از مرکز 572.43€ (یورو) است.

زندگی دانشجویی در فنلاند

سیستم آموزشی فنلاند واقعاً متمرکز بر تحقیق و نوآوری است؛ چارچوب کلی این اطمینان را می دهد که دانشجویان از آنچه به آنها آموزش داده می شود نهایت استفاده را ببرند. به دانشجویان آموزش داده می شود و تشویق می شوند که تمام تلاش خود را انجام دهند، مهم نیست که در ابتدا چند بار موفق نمی شوند. در فنلاند دانشجویان تا زمانی که به درک درستی از چیزی نرسند چندین فرصت برای شرکت در امتحانات و آزمون ها دارند. دانشجویان در فنلاند قهوه را با قیمت ها و تخفیف های واقعا ارزان خریداری می کنند، بنابراین دانشجویانی که قهوه دوست دارند اصلاً هزینه زیادی نخواهند کرد. زندگی دانشجویی در فنلاند می تواند همزمان خسته کننده و آرام باشد اما ایجاد تعادل باعث شده بسیاری از دانشجویان علاوه بر مدیریت و رضایت از زندگی در دانشگاه در خارج از آن نیز زندگی رضایت بخشی داشته باشند.

دانشجویان یاد می گیرند که با یک برنامه و روال مناسب کار کند تا زمان خود را به درستی تقسیم کرده و حداکثر استفاده را از آن ببرند. دانشجویان در فنلاند از سبک های تدریس در فضای باز و یادگیری در محل لذت می برند. بسیاری از دانشگاه ها رویکرد عملی را در کنار روش های مرسوم آموزش خود دارند. دانشگاه های فنلاند از امکانات و منابع پیشرفته ای برای ارائه بهتر تجربه مفید دانشجویی برخوردار هستند. دانشجویان به برخی از بهترین امکاناتی که هر مرکز آموزشی می تواند فراهم کند، از جمله کلاس ها و متریال های تحصیلی مدرن، دسترسی دارند. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در فنلاند 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار بعد از تحصیل در فنلاند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *