ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در فیلیپین

رشته ژنتیک در فیلیپین

تحصیل رشته ژنتیک در فیلیپین یا سنگاپور یا کشورهای جنوب شرقی آسیا امکان پذیر است که جزو مقرون به صرفه ترین مقاصد تحصیل بشمار می آیند. فیلیپین یک بهشت استوایی و یک مقصد محبوب برای تحصیل است، به ویژه برای دانشجویان بین المللی که اهل آسیا می باشند. حتی دانشجویان قاره های دیگر که به دنبال تحصیلات دانشگاهی مقرون به صرفه در یک مکان شگفت انگیز هستند جذب فیلیپین می شوند.

به لطف استفاده گسترده از زبان انگلیسی در فیلیپین و تصمیم دولت این کشور برای سرمایه گذاری در برنامه های تحصیلی که برای دانشجویان بین المللی مفید و جذاب است، احتمال افزایش درخواست متقاضیان بین المللی برای تحصیل در این کشور زیاد است. این مقاله توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در فیلیپین 2021 تهیه گردیده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در فیلیپین

زندگی و تحصیل در فیلیپین مقرون به صرفه است. تحصیل در این کشور شهریه بسیار کمی در مقایسه با مقاصد محبوب تحصیل مانند آمریکا یا انگلستان دارد. هزینه زندگی در فیلیپین نیز مقرون به صرفه است، و بنابراین دانشجویان می توانند پول بیش تری برای سفر و گشت و گذار در جزایر فیلیپین هزینه کنند. یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل در این کشور جنوب شرقی آسیا این است که انگلیسی در کنار فیلیپینی یک زبان ملی در فیلیپین است. در این کشور مجمع الجزایری انگلیسی به عنوان زبان اصلی پیش فرض در موسسات آموزشی استفاده می شود، از کودکستان تا دانشگاه. همچنین دانشجویان با مشکل مانع زبانی مواجه نمی شوند.

در حال حاضر سه دانشگاه فیلیپین در دو رنکینگ بین المللی رتبه کسب نموده اند. جدول زیر رتبه بهترین دانشگاه های فیلیپین بر اساس رنکینگ های بین المللی را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی Top Universities (2021)
دانشگاه فیلیپین دیلمان401396
دانشگاه دلا سال1001801
دانشگاه سانتو توماس801

فیلیپین یک بهشت استوایی است. دانشجویان می توانند پس از کلاس های خود در این کشور زیبا با بیش از 7000 جزیره، سواحل بکر و صخره های مرجانی زنده از زمان استراحت شایسته ای لذت ببرند. هوای آفتابی و آب و هوای استوایی تمام نگرانی های دانشجویان را برطرف می کند. اگر دانشجویان از ساحل دریا لذت نمی برند، می توانند گنجینه های ملی دیگر مانند جنگل های بارانی، کوه ها و آبشارهای زرق و برق دار را کشف کنند. تنوع فرهنگی، امنیت بالا، کیفیت آموزشی مشابه کشورهای غربی، و یادگیری زبان فیلیپینی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در فیلیپین می باشند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته ژنتیک در فیلیپین

در زیر سه مورد از دانشگاه های ارائه دهنده رشته ژنتیک در فیلیپین را به همراه اطلاعات کاربردی درباره آن ها معرفی می کنیم:

دانشگاهنوع دانشگاهدوره های ارائه شده
دانشگاه فیلیپین لوس بانوسدانشگاه دولتیکارشناسی ارشد ژنتیک
دکتری ژنتیک
دانشگاه سنترال میندانائودانشگاه دولتیکارشناسی ارشد زیست شناسی گرایش ژنتیک
دکتری زیست شناسی گرایش ژنتیک
دانشگاه دولتی کاراگا بوتوئاندانشگاه دولتیکارشناسی ارشد زیست شناسی گرایش ژنتیک

ژنتیک علم مطالعه چیستی ژن ها و نحوه عملکرد آن ها است. به تعریفی دیگر، ژنتیک مطالعه علمی وراثت است. ژنتیک مربوط به انسان و سایر ارگانیسم ها یا موجودات زنده دیگر است. بنابراین، به عنوان مثال ژنتیک انسانی، ژنتیک موش، ژنتیک مگس میوه و غیره. ژنتیک انسانی امروزه چند زمینه را شامل می شود، از جمله ژنتیک بالینی، مشاوره ژنتیک، ژنتیک مولکولی، ژنتیک رفتاری، ژنتیک جمعیت، ژنتیک رشد و غیره.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته ژنتیک در فیلیپین

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته ژنتیک در فیلیپین

هر دانشگاهی در فیلیپین سیستم پذیرش خود را در وب سایت خود دارد که به دانشجویان آینده امکان می دهد برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود درخواست ارائه داده و ثبت نام کنند. بنابراین هنگامی که دانشجویان دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردند می توانند درخواست خود را ارائه داده و اسناد خود را به آن جا ارسال کنند.

در زیر اسنادی که ممکن است در هنگام ارائه درخواست به دانشگاه مورد نیاز دانشجویان باشد را نام می بریم:

  • اسکن دیپلم برای دوره کارشناسی
  • اسکن مدرک کارشناسی برای دوره کارشناسی ارشد
  • کارنامه دوره دبیرستان
  • ریزنمرات دوره کارشناسی
  • اسکن گذرنامه یا شناسنامه
  • CV
  • مدارک بورسیه یا تامین بودجه
  • نمرات آزمون
  • دو یا سه توصیه نامه
  • نمونه کار

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در فیلیپین

برای تحصیل به زبان انگلیسی در فیلیپین، دانشجویان بین المللی باید برخی از هزینه های زیر را پرداخت کنند: هزینه های ثبت نام، هزینه های تحصیل و زندگی (از جمله مسکن، حمل و نقل، آب و برق و غیره) و بلیط رفت و برگشت هواپیما. دانشجویان هنگام درخواست تحصیل در خارج از کشور باید هزینه ثبت نام پرداخت کنند. هزینه ثبت نام در فیلیپین بسته به دانشکده محل ثبت نام از 100$ تا 150$ (دلار آمریکا) متغیر است. هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در این کشور بسته به دوره و نوع اتاق خوابگاه 800$ تا تقریبا 1500$ (دلار آمریکا) در ماه است. در مقایسه با سایر کشورها با کیفیت آموزش مشابه، هزینه تحصیل در فیلیپین همراه با تمام هزینه های دیگر بسیار ارزان تر است.

جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در فیلیپین را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب دلار آمریکا
1 لیتر شیر معمولی1.80$
قرص نان سفید تازه 500 گرمی1.21$
1 کیلوگرم برنج سفید1.06$
12 عدد تخم مرغ معمولی1.84$
1 کیلوگرم پنیر محلی6.29$
1 کیلوگرم فیله مرغ4.11$
1 کیلوگرم گوشت گاو6.42$
1 کیلوگرم سیب2.72$
1 کیلوگرم موز1.60$
1 کیلوگرم گوجه فرنگی1.47$
1 کیلوگرم پیاز1.98$
بطری آب 1.5 لیتری0.81$

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در فیلیپین را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در فیلیپین

مقایسه هزینه های زندگی در فیلیپین و سنگاپور نشان می دهد:

  • قیمت مصرف کننده در فیلیپین 65% کم تر از سنگاپور است. (بدون در نظر گرفتن اجاره بها)
  • قیمت مصرف کننده با در نظر گرفتن اجاره بها در فیلیپین 07% کم تر از سنگاپور است.
  • اجاره بها در فیلیپین 45% کم تر از سنگاپور است.
  • قیمت مواد غذایی در فیلیپین 88% کم تر از سنگاپور است.
  • قدرت خرید محلی در فیلیپین 62% کم تر از سنگاپور است.

سوالات رایج درباره تحصیل در فیلیپین

در زیر به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در فیلیپین پاسخ می دهیم:

  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد پذیرش دانشگاه های فیلیپین کدامند؟ PTE Academic، TOEFL iBT، IELTS Academic، C1 Advanced یا C2 Proficiency.
  • در چه رشته هایی می توان در فیلیپین تحصیل کرد؟ محبوب ترین رشته های دانشگاهی در بین دانشجویان بین المللی در فیلیپین عبارتند از برنامه های مهندسی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، پزشکی، علوم تربیتی و بازرگانی.
  • بهترین دانشگاه های فیلیپین را نام ببرید؟ دانشگاه فیلیپین، دانشگاه آتنئو مانیل، دانشگاه دلاسال، دانشگاه سانتو توماس.
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در فیلیپین کار کنند؟ خیر. دانشجویان و گردشگران نمی توانند به طور قانونی در فیلیپین کار کنند. البته روش های قانونی برای دور زدن این امر وجود دارد.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در فیلیپین 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه بهترین شهرهای فیلیپین برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *