ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در مکزیک

رشته ژنتیک در مکزیک

مکزیک علاوه بر جذابیت خیره کننده خود، یک مقصد تحصیلی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی است. یک گزینه عالی برای تحصیل در رشته ژنتیک در مکزیک انتخاب دانشگاه ملی مکزیک است. این دانشگاه جزو دانشگاه های برتر مکزیک و جهان به شمار می آید، به طوری که در حال حاضر در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021 رتبه 100 را به خود اختصاص داده است. مقامات مکزیکی در حال سرمایه گذاری پول و منابع دیگر برای تبدیل شدن به یک مقصد جذاب تر برای دانشجویان بین المللی هستند. این امر در افزایش برنامه های انگلیسی زبان و ارتقای کیفیت کلی آموزش در این کشور منعکس می شود. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در مکزیک 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در مکزیک

مکزیک بسیار مقرون به صرفه است. زمانی که این کشور با آمریکا، کانادا یا حتی برخی کشورهای اروپایی مقایسه گردد، ملاحظه می شود که مکزیک تجربه تحصیل در خارج از کشور با قیمت مناسب تر را برای دانشجویان بین المللی فراهم می سازد. این کشور هم شهریه کم تر و هم هزینه های زندگی بسیار پایین تری دارد. مکزیک دارای برخی از بهترین دانشگاه های آمریکای لاتین است. در حال حاضر، 10 دانشگاه این کشور در رتبه بندی های مختلف بین المللی رتبه کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. جدول زیر رتبه برخی از بهترین دانشگاه های مکزیک بر اساس رتبه بندی های بین المللی را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)
Tecnológico de Monterrey601155
Universidad Autónoma Metropolitana601801
دانشگاه خودمختار ملی مکزیک801201100
Benemérita Universidad Autónoma de Puebla1001
Instituto Politécnico Nacional1001501701

مکزیک فرهنگ جذابی دارد. از مایاها گرفته تا آزتک ها و از روز مردگان گرفته تا غذاهای منحصر به فرد و تند، موارد بسیاری وجود دارد که دانشجویان در این کشور می توانند کشف و تجربه کنند. با چنین فرهنگ غنی و بیش از 30 سایت میراث جهانی یونسکو، دانشجویان اوقات فراغت خوشی در مکزیک خواهند داشت. تحصیل در مکزیک یک فرصت عالی برای یادگیری یا تقویت زبان اسپانیایی است. اسپانیایی در سراسر جهان صحبت می شود، بنابراین یادگیری آن می تواند به سرعت در بسیاری از شرایط به یک مزیت تبدیل شود و حتی افق شغلی افراد را گسترش دهد. تحصیل به زبان انگلیسی/ اسپانیایی، مردمان مهمان نواز، مدارک شناخته شده در سطح بین المللی، و شرایط مساعد زندگی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در مکزیک می باشند.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در مکزیک

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در مکزیک

در جدول زیر تنها دانشگاه برتر مکزیک برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک بر اساس وب سایت رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه خودمختار ملی مکزیک34.953.9

دانشگاه خودمختار ملی مکزیک (UNAM) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است. این دانشگاه بر اساس پژوهش ها و نوآوری های گسترده خود در رنکینگ های جهانی رتبه بالایی دارد. UNAM بزرگ ترین دانشگاه در آمریکای لاتین است. UNAM در شکل مدرن خود در 22 سپتامبر 1910 تاسیس شد. این دانشگاه استقلال خود را از دولت در سال 1929 به دست آورد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه خودمختار ملی مکزیک تنها دانشگاه ارائه دهنده رشته ژنتیک در مکزیک نیست و برخی دیگر از دانشگاه های این کشور نیز به ارائه برنامه های رشته ژنتیک به علاقه مندان می پردازند.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در مکزیک

در مورد دانشگاه های مکزیک، یافتن متوسط شهریه که دقیق باشد یا از منابع معتبر به دست آمده باشد بسیار دشوار است. توصیه می شود متقاضیان وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنند یا با نماینده دانشگاه تماس بگیرند تا از مبلغ دقیق شهریه خود مطلع شوند. اما براساس اطلاعات محدودی که در اختیار داریم، شهریه دانشگاه های مکزیک به شرح زیر است:

شهریه دانشگاه های مکزیک

هزینه زندگی در مکزیک بسته به شهر محل تحصیل، عادت های هزینه ای و نوع محل اقامت بطور قابل توجهی متفاوت است. به عنوان مثال، مکزیکوسیتی گران ترین شهر مکزیک است. برخی از متوسط هزینه های زندگی در مکزیک عبارتند از:

  • اجاره: 280€ تا 390€ (یورو) در ماه
  • خدمات رفاهی: 40€ تا 70€ (یورو) در ماه
  • کارت حمل و نقل ماهانه (مترو، اتوبوس، قطار): 15€ تا 20€ (یورو) در ماه
  • یک وعده غذای سه قسمتی برای دو نفر در یک رستوران سطح متوسط: 20€ (یورو)
  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی): 41€ (یورو)

قیمت برخی اقلام مصرفی در مکزیک به شرح زیر است:

عنوانقیمت بر حسب یورو
شیر معمولی (1 لیتر)0.82€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.29€
برنج سفید (1 کیلوگرم)0.94€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)1.27€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)4.48€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)3.99€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)5.95€
سیب (1 کیلوگرم)1.67€
موز (1 کیلوگرم)0.81€
پرتغال (1 کیلوگرم)0.82€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.01€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.64€

شهریه ماهانه باشگاه تناسب اندام در مکزیک 23.97€ (یورو) در ماه است. همچنین، در صورتی که دانشجویان بخواهند یک آپارتمان سه اتاقه در مرکز شهر اجاره کنند باید ماهانه 566.09€ (یورو) پرداخت نمایند. اجاره بهای همان آپارتمان در خارج از مرکز شهر نیز معادل 397.65€ (یورو) می باشد.

سوالات رایج درباره تحصیل در مکزیک

در این بخش به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در مکزیک پاسخ می دهیم:

  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد پذیرش دانشگاه های مکزیک کدامند؟ PTE Academic، TOEFL iBT، IELTS Academic، C1 Advanced یا C2 Proficiency.
  • محبوب ترین رشته های دانشگاهی در بین دانشجویان بین المللی در مکزیک کدامند؟ مدیریت بازرگانی، تجارت بین الملل، علوم کامپیوتر، مطالعات حقوقی و علوم پزشکی.
  • آخرین مهلت درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های مکزیک چه زمانی است؟ معمولا در طول تابستان (ژوئن-ژوئیه) یا در زمستان (ژانویه-فوریه) است. البته متقاضیان باید به یاد داشته باشند که بعضی از دانشگاه ها مهلت درخواست ندارند، یعنی هر زمان که متقاضیان آماده باشند می توانند درخواست خود را ارائه دهند.
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل در مکزیک کار کنند؟ خیر. در مکزیک دانشجویان نمی توانند در ضمن تحصیل در این کشور کار کنند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در مکزیک 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل در مکزیک با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *