ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در نروژ

رشته ژنتیک در نروژ

دانشجویان بین المللی با تحصیل در نروژ برای تصاحب فرصت های شغلی رقابتی هم در سطح محلی و هم در سطح بین المللی مجهزتر می شوند. تحصیل در رشته ژنتیک در نروژ به دلیل مزایای زیادی که تحصیل در این کشور اسکاندیناویایی دارد یک گزینه ایده آل برای متقاضیان به نظر می رسد. با این که نروژ جزو کشورهای کوچک جهان است اما آموزش با کیفیتی را ارائه می دهد که دانشجویان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. در این کشور ثروتمند، دانشجویان خارجی به طور کلی از فضای حرفه ای و در عین حال آرامی که در آن تحصیل می کنند راضی هستند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در نروژ 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در نروژ

دانشگاه های نروژ آموزش با کیفیت بالایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می سازند. در حال حاضر، هفت دانشگاه نروژ در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه جنوب شرقی نروژ، اسلو، برگن، ترومسو، علم و فناوری نروژ (NTNU)، علوم زیستی نروژ (NMBU) و استاوانگر. نمودار زیر رتبه چهار دانشگاه برتر نروژ در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال های مختلف را نشان می دهد:

مقایسه رتبه دانشگاه های نروژ در رتبه بندی QS

بسیاری از برنامه های تحصیلی ارائه شده در بسیاری از دانشکده های نروژی، زبان انگلیسی را به عنوان زبان یادگیری دانشگاهی انتخاب کرده اند. علاوه بر این، چون نروژی ها می توانند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند بنابراین دانشجویان در این کشور با مانع زبانی مواجه نمی شوند. نروژی ها در کشور خود که دارای منابع عظیم و جمعیت بسیار کم است از تحصیل رایگان در کلیه موسسات عالی دولتی برخوردار هستند. دولت نروژ همچنین متعهد شده است که دانشجویان خارجی را قادر به بهره مندی از کیفیت بالای آموزش در این کشور سازد، بنابراین دانشجویان خارجی صرف نظر از ملیت خود به دانشگاه های دولتی شهریه پرداخت نمی کنند.

نروژ دارای یک جامعه مترقی و فوق العاده مدرن است. برابری و آزادی به معیارهای دموکراسی این کشور تبدیل شده اند. نروژ به عنوان کشور دارای بیش ترین برابری جنسیتی در جهان توصیف شده است. این کشور بسیار صلح آمیز و امن نیز توصیف شده است. در دوران تحصیل در نروژ، دانشجویان از برخی از فناوری ها و امکانات پیشرو در جهان که در اکثر دانشگاه های منطقه موجود است بهره مند می شوند. یادگیری زبان نروژی، امنیت بالا، مناظر زیبا، کیفیت بالای زندگی، کار ضمن تحصیل، رفاه اجتماعی بالا، و بازی های زمستانی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در نروژ هستند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در نروژ

در جدول زیر بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه اسلو47.770.9
دانشگاه برگن41.464.8
دانشگاه علم و فناوری نروژ38.958.8

دانشگاه های فوق همه ساله در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب می کنند. جدول زیر رتبه این دانشگاه ها در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی در سال 2021 را نشان می دهد:

دانشگاهرتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه اسلو90
دانشگاه برگن166
دانشگاه علم و فناوری نروژ281

ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر دانشگاه های فوق، دانشگاه های دیگری نیز در نروژ به ارائه برنامه های رشته ژنتیک به علاقه مندان می پردازند که از آن جمله می توان به دانشگاه علوم زیستی نروژ اشاره نمود.

رشته ژنتیک در دانشگاه اسلو نروژ

رشته ژنتیک در دانشگاه اسلو نروژ

در این بخش به معرفی رشته ژنتیک و زیست شناسی تکوینی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اسلو نروژ می پردازیم. این برنامه برای کسانی مناسب است که به دنبال آگاهی از این مطلب هستند که مکانیسم های ژنتیکی که توسط ماده ژنتیکی DNA در ارگانیسم خاصی رمزگذاری شده اند چگونه باعث تمایز سلول ها پس از لقاح و کدهای رشد اندام ها، ساختارهای مورفولوژیکی و تفاوت و شباهت بین ارگانیسم ها می شود. به این ترتیب، این برنامه یک انتخاب عالی برای علاقه مندان به این حوزه است. این برنامه دو سال به طول می انجامد و چهار ترم است. ساختار این برنامه به صورت زیر است:

ترم ها10 واحد ECTS10 واحد ECTS10 واحد ECTS
ترم یکMBV4010 – روش ها در زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی (I) + دروس HSEMBV4020 – روش ها در زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی (II)درس اختیاری
ترم دوپایان نامه ارشددرس اختیاریدرس اختیاری
ترم سهپایان نامه ارشدپایان نامه ارشددرس اختیاری
ترم چهارپایان نامه ارشدپایان نامه ارشدپایان نامه ارشد

دروس روش ها در زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی (I) و (II) و HSE الزامی هستند. HSE همان بهداشت، ایمنی و محیط زیست است. دروس اختیاری ممکن است از بین دروس کارشناسی ارشد در رشته علوم زیستی و سایر رشته های مرتبط انتخاب شود. روش پیشنهادی این است که در صورت انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشجویان دروس مورد نیاز را با همکاری استاد راهنمای خود انتخاب نمایند.

رشته ژنتیک در دانشگاه علوم زیستی نروژ

در این بخش رشته اصلاح نژاد و ژنتیک جانوری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم زیستی نروژ را مورد بررسی قرار می دهیم. دانشجویان این رشته می توانند برنامه تحصیلی خود را با چندین درس در زمینه ژنتیک کمّی و مولکولی ترکیب کنند. برخی از دروس توصیه شده عبارتند از: زیست شناسی مولکولی، مدل ها و الگوریتم ها در بیوانفورماتیک، تجزیه و تحلیل – روش شناسی ژنوم، ژنومیک مولکولی، طرح های اصلاح نژاد جانوران، نظریه و کاربرد مدیریت تولید مثل درون نژادی. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه به این صورت است:

  • متقاضیان نوردیک: 1 ژوئن
  • متقاضیان اتحادیه اروپا: 1 ژوئن
  • متقاضیان غیر اتحادیه اروپا: 1 دسامبر

پیش نیازهای رسمی این برنامه عبارت است از: مدرک کارشناسی (BSc) یا مدرک معادل آن در علوم دامی یا رشته های مرتبط با تعدادی پیش نیاز (برای مثال، دانش آماری و ژنتیک). متقاضیان باید الزام دانشگاه در مورد مهارت زبان انگلیسی را برآورده سازند. این برنامه فاقد شهریه است و دو سال به طول می انجامد. زبان تدریس برنامه نیز انگلیسی است.

چگونگی زندگی دانشجویی در نروژ

نروژ کشوری زیبا با طبیعتی خام و دست نخورده، مناطق حفاظت شده و پارک های طبیعی و شفق قطبی است. نروژ یکی از زیباترین کشورها لقب گرفته است. این کشور بسیار دوستدار محیط زیست است. کوه ها و چشم اندازهای بسیار زیبا یکی از دلایل بسیاری است که دانشجویان عاشق نروژ می شوند. امکانات ماجراجویانه بی حد و حصر نیز بی پایان است. دانشجویانی که عاشق فعالیت در فضای باز هستند نروژ را کاملاً متناسب با نیازهای خود می دانند. نروژی ها سخت کار می کنند اما اوقات خوبی را نیز سپری می کنند. همین را می توان برای دانشجویان این کشور نیز بیان کرد. داشتن یک شغل نیمه وقت در یک شهر بزرگ مانند اسلو برای دانشجویان بین المللی بسیار هیجان انگیز است زیرا حقوق و دستمزد بسیار بالا است. البته باید خاطر نشان ساخت هزینه زندگی در نروژ نیز بالاست.

با این حال، دانشجویان صرفنظر از کشور مبدا خود شهریه ای برای تحصیل پرداخت نمی کنند. در نروژ اتفاقات خوب زیادی برای دانشجویان روی می دهد؛ همچنین جوامع زیادی وجود دارد که دانشجویان می توانند حضور پیدا کرده و در رویدادهای اجتماعی و فعالیت های آنها شرکت نمایند. در نروژ امروزی، در بسیاری از دانشکده ها چیزی به نام “Fadderullan” وجود دارد. این یک هفته آغازی است که در آن دانشجویان تازه وارد دور هم جمع می شوند تا از طریق یک سری رویدادها و مهمانی ها با یکدیگر آشنا شوند. آنها اساساً یک هفته کنسرت و فعالیت های تیم سازی و در کل یک تجربه عالی دارند. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در نروژ 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به ویژه کار پس از تحصیل در نروژ با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *