ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در نیوزلند

رشته ژنتیک در نیوزلند

آموزش با کیفیت بالا و مقرون به صرفه اولین دلیل محبوبیت نیوزلند به عنوان یک مقصد تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل در رشته ژنتیک در نیوزلند می تواند یک سرمایه گذاری باشد زیرا دانشجویان پس از اتمام برنامه تحصیلی خود می توانند ویزای کار دریافت نمایند و در این کشور کار کنند؛ در نهایت نیز می توانند حتی تابعیت نیوزلند را اخذ نمایند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته ژنتیک در نیوزلند در سال 2024 به شرح زیر تهیه نموده است.

تعریفی جامع از رشته ژنتیک در نیوزلند

اتباع کشورهای خارجی از نقاط مختلف جهان که به دنبال تحصیل رشته ژنتیک در نیوزلند هستند، باید تعریف جامعی از رشته ژنتیک در نیوزلند داشته باشند. در غیر این صورت با چالش های ویژه ای در طول اقامت تحصیلی خود در نیوزلند مواجه خواهند شد. برای درک کامل از رشته ژنتیک در نیوزلند باید به این مورد توجه فرمایید که، ژنتیک بخشی از رشته اصلی زیست شناسی است. که این رشته تحصیلی به مطالعه نحوه انتقال ژن ها در سلول ها به فرزندان می پردازد، فرآیندی که به نام وراثت نیز شناخته می شود.

برخی از موضوعاتی که در رشته ژنتیک در نیوزلند مورد بررسی قرار می گیرند عبارت اند از:

موضوعات کلیدی در رشته ژنتیک در نیوزلند

علاوه بر این، تخصص در رشته ژنتیک در نیوزلند به متخصصان کمک می کند تا رفتار انسان، علل بیماری های ژنتیکی و راه های توسعه محصولات بهتر را درک کنند. همچنین کاربردهای محبوب ژنتیک شامل توسعه پزشکی بهتر، نوآوری کشاورزی و پزشکی قانونی جنایی است، که به شناسایی مظنونان کمک می کند. رشته ژنتیک در نیوزلند همچنین در زمینه بهداشت و پزشکی کاربرد دارد و متخصصین ژتیک پزشکی بر روی شناسایی و درمان بیماری ژنتیکی مانند هموفیلی و سرطان کار می کنند. از سوی دیگر، مطالعه رشته ژنتیک به شدت بر دانش رشته های عمومی مانند شیمی آلی، فیزیک و زیست شناسی رشته های اعزام دانشجو در نیوزلند متکی است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در نیوزلند

برای دانشجویان بین المللی روند اخذ ویزای تحصیلی می تواند کمی خسته کنند باشد اما نیوزلند با داشتن مقررات مطلوب مهاجرتی یکی از منصفانه ترین مراحل اخذ ویزا در جهان را دارد. مطمئنا یکی از دلایل علاقه مندی دانشجویان به تحصیل در خارج از کشور، کیفیت آموزش و تحصیلات است، که در این زمینه آموزش در نیوزلند رتبه بالایی دارد. اگرچه دانشگاه های زیادی در نیوزلند وجود ندارد اما معدود دانشگاه های موجود در آن کیفیت آموزشی بسیار خارق العاده ای را دارا هستند. در کنار آموزش با کیفیت بالا باید به مقرون به صرفه بودن آن نیز اشاره نمود. در عین حال، یک واقعیت قابل توجه دیگر این است که با ورود به نیوزلند در یک سطح خاص از تحصیل دانشجویان بین المللی مجاز به کار به صورت پاره وقت می شوند. اما مزایای تحصیل در نیوزلند به همین جا ختم نمی شود.

نیوزلند به دانشجویان اجازه می دهد تا پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیل خود در این کشور ویزای کار دریافت نموده و به مدت یک سال در نیوزلند به دنبال کار باشند. به عنوان یک خارجی که در حال رفتن به کشور دیگری است، یکی از بزرگ ترین نگرانی های دانشجویان امنیت است. با نگاهی به تاریخچه و سیستم کلی کنونی در نیوزلند، این کشور احتمالا یکی از امن ترین مناطق در جهان است و به طور فزاینده افراد بیش تری این کشور را به عنوان یک پناهگاه امن در نظر می گیرند. همچنین مردم این کشور صمیمی هستند و از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. تحصیل به زبان انگلیسی، بورسیه های تحصیلی، دانشگاه های دارای رتبه برتر، کیفیت بالای زندگی، نبود مانع زبانی، تقویت زبان انگلیسی، مناظر زیبا، و تنوع فرهنگی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در نیوزلند می باشند.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در نیوزلند

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در نیوزلند

در جدول زیر تنها دانشگاه برتر نیوزلند برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه اوکلند26.767.9

در حال حاضر، دانشگاه اوکلند بهترین دانشگاه نیوزلند است و در رتبه بندی های معتبر دانشگاهی بالاتر از سایر دانشگاه های برتر نیوزلند با اختلاف در جایگاه اول قرار دارد:

دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی تایمز (2024)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2024)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2024)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2024)
دانشگاه اوکلند14720181125

دانشگاه اوکلند یک دانشگاه علمی پژوهشی مستقر در اوکلند نیوزلند است. این موسسه در سال 1883 به عنوان کالج تشکیل دهنده دانشگاه نیوزلند تاسیس شد. امروزه دانشگاه اوکلند با ثبت نام حدود 40000 دانشجو در پنج پردیس اوکلند، بزرگ ترین دانشگاه نیوزلند است. پردیس City در مرکز اوکلند بیش تر دانشجویان و دانشکده ها را در خود جای داده است.  ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر دانشگاه اوکلند برخی دیگر از دانشگاه های نیوزلند از جمله دانشگاه اوتاگو نیز به ارائه این رشته به علاقه مندان می پردازند

 

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در نیوزلند 2024

در جدول زیر هفت فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در نیوزلند را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
ژنتیک کمّیدانشگاه اوتاگو9548€ در سال6 ماهتمام وقت
ژنتیک کمّیدانشگاه اوتاگو19097€ در سال1 سالتمام وقت
ژنتیک کمّیدانشگاه اوتاگو28645€ در سال1 سالتمام وقت
ژنتیکدانشگاه اوتاگو19097€ در سال1 سالتمام وقت
علوم (فناوری) – زیست شناسی مولکولی و سلولیدانشگاه وایکاتو18860€ در سال1 سالتمام وقت
علوم (پژوهش) – زیست شناسی مولکولی و سلولیدانشگاه وایکاتو19197€ در سال1 سالتمام وقت
زیست شناسی سلولی و مولکولیدانشگاه کانتربری21075€ در سال2 سالتمام وقت

برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک در دانشگاه اوتاگو رویکردهای کلاسیک ژنتیک مندلی و ژنتیگ سیتو را با رشته جدید ژنتیک مولکولی ترکیب می کند. این برنامه بسیار عملی علمی است و دارای مبانی نظری پیچیده و جالب می باشد. همچنین، این برنامه به صورت تمام وقت بوده و 12 ماه به طول می انجامد. شهریه برنامه برای دانشجویان نیوزلندی 4705€ (یورو) در سال و برای دانشجویان بین المللی 19086€ (یورو) در سال است. برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک کمّی دانشگاه اوتاگو با شهریه 28629€ (یورو) در سال برای دانشجویان بین المللی نیز به منظور ارائه مهارت های لازم برای اشتغال در حوزه هایی که از روش های کمّی ژنتیکی استفاده می شود، طراحی گردیده است. دروس این برنامه شامل آنالیز داده ها برای بیوانفورماتیک، ژنتیک کمّی، پروژه مبتنی بر محل کار و غیره است. نمره زبان انگلیسی مورد قبول برای این دوره 95 در TOEFL iBT یا 6.5 در IELTS می باشد.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره تحصیل در نیوزلند

در این بخش به برخی سوالات پرتکرار درباره تحصیل در نیوزلند پاسخ می دهیم:

  • آزمون های زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های نیوزلند کدامند؟ TOEFL iBT، IELTS Academic، Cambridge: C1 Advanced or C2 Proficiency، PTE Academic و Michigan English Language Assessment Battery (MELAB).
  • محبوب ترین رشته های تحصیلی در نیوزلند کدامند؟ علوم کامپیوتر، روانشناسی، کشاورزی، مهندسی پزشکی، بازرگانی و غیره.
  • هزینه تحصیل کارشناسی در نیوزلند برای دانشجویان بین المللی چه مبلغی می باشد؟ 4100€ تا 6100€ (یورو) در سال.
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزلند برای دانشجویان بین المللی چه مبلغی می باشد؟ 7300€ تا 10500€ (یورو) در سال.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در نیوزلند 2024 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *