ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در پرتغال

رشته ژنتیک در پرتغال

خبر خوب برای علاقه مندان تحصیل در رشته ژنتیک در پرتغال این است که دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه پورتو به ارائه این رشته می پردازند. پرتغال سرزمین دانش و یادگیری است و یکی از بهترین کشورها برای کاوش و تجربه است. دلایل زیادی برای انتخاب پرتغال به عنوان مقصد تحصیل توسط دانشجویان بین المللی وجود دارد. تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا افق دید دانشجویان را نسبت به فرهنگ، جامعه و زبانی دیگر گسترش می دهد. پرتغالی چهارمین زبان پرطرفدار در جهان است. این زبان همچنین زبان رسمی یا کار بیش از 32 سازمان و موسسه مشهور جهان است. بر همین اساس، یادگیری زبان پرتغالی در این کشور می تواند برای آینده شغلی دانشجویان بسیار مفید باشد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال 2021 تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال

آموزش پرتغال چراغ راه خلاقیت و نوآوری است. محیط آموزشی موجود در این کشور اروپایی جای تفکر و حل مسئله غیر متعارف است. هر ساله، بیش از 300000 شغل و شرکت نوپا در این کشور به وجود می آید. پرتغال در زمینه ادغام مهاجران دومین خط مشی برتر در جهان را دارد. این سیستم از خارجی ها بسیار استقبال می کند. همچنین پرتغال کشوری صلح آمیز است و به عنوان پنجمین کشور صلح آمیز جهان شناخته می شود. برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در پرتغال عبارتند از:

مزایای تحصیل در پرتغال

به علاوه، برخی از دانشگاه های پرتغال در بین موسسات برجسته قاره اروپا به رتبه های برتر رسیده اند. همچنین، در حال حاضر، سیزده دانشگاه این کشور در رتبه بندیهای دانشگاهی جهانی رتبه کسب کرده اند. به عنوان مثال، دانشگاه کاتولیک پرتغال بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021) دارای رتبه 351 جهان است. همچنین، بیش از 300 مرکز تحقیق و توسعه در این کشور وجود دارد که رتبه دوم در بالاترین میانگین رشد سالانه در انتشارات علمی و دانشگاهی در اتحادیه اروپا را دارند. دانشگاه های پرتغال گرایش بسیاری به بین المللی تر شدن دارند. تعداد دانشجویان خارجی در پرتغال به طور مداوم افزایش می یابد. دوازده درصد از کل دانشجویان در موسسات آموزش عالی از کشورهای مختلف هستند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در پرتغال

در جدول زیر بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وب سایت رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه پورتو45.959.3
دانشگاه لیسبون40.262.6
دانشگاه کویمبرا34.053.8
دانشگاه Nova de Lisboa28.753.7

دانشگاه های فوق که جزو بهترین دانشگاه های پرتغال هستند در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی نیز رتبه کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. جدول زیر رتبه دانشگاه های فوق در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی در سال 2021 را نشان می دهد:

دانشگاهرتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه پورتو288
دانشگاه لیسبون214
دانشگاه کویمبرا412
دانشگاه Nova de Lisboa408

این امر نشان می دهد که تحصیل در رشته ژنتیک در این دانشگاه ها می تواند ارزشمند و دارای مزایای بیش تری نسبت به دانشگاه های دیگر پرتغال باشد. باید خاطر نشان سازیم که چهار دانشگاه فوق تنها دانشگاه های ارائه دهنده رشته ژنتیک در این کشور اروپایی نیستند و دانشگاه های دیگری نیز این رشته را برای علاقه مندان ارائه می دهند. در بخش زیر به معرفی رشته مشاوره ژنتیک در دانشگاه پورتو می پردازیم.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در پرتغال

رشته مشاوره ژنتیک در دانشگاه پورتو پرتغال

در این بخش به معرفی رشته مشاوره ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پورتو می پردازیم. درباره شرایط ورود به این برنامه باید بگوییم فقط افرادی که دارای مدرک تحصیلی در رشته های پرستاری، روانشناسی بالینی، پزشکی یا رشته های مرتبط با علوم پزشکی هستند و ترجیحا دارای سابقه مستند قبلی در ارتباط با بیماران در یک محیط بالینی می باشند در پروسه انتخاب پذیرفته می شوند. این برنامه تحصیلی برای دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند امکان دسترسی به حرفه جدید مشاور ژنتیک در اروپا را فراهم می سازد. این برنامه و مدرک آن توسط هیئت ژنتیک پزشکی اروپا و توسط A3ES (سازمان اعتبارسنجی دوره های دانشگاهی پرتغال) معتبر شناخته می شوند. هدف اصلی این برنامه، آموزش و تعلیم متخصصان بخش سلامت برای انجام مشاوره ژنتیک است. از مشاوران ژنتیکی که مدرک دریافت می کنند انتظار می رود در تیم های چند رشته ای خدمات ژنتیک بالینی ادغام شوند.

کارآموزان موفق باید بتوانند در شرایط بالینی که بیش تر در انجام حرفه شان رخ می دهد، به شیوه ای غیر دستوری که متناسب با نیازهای مشاوره شوندگان آن ها می باشد به طور مستقل مشاوره ارائه دهند. دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند باید متخصصانی با مهارت و دقیق باشند که بتوانند مهارت و شایستگی های خود را در بهبود کیفیت خدمات ژنتیکی به کار گیرند. این دوره کارشناسی ارشد چهار ترم دارد. سال اول به واحدهای درسی (از جمله چرخش های بالینی) اختصاص دارد. و سال دوم به چرخش های حرفه ای اختصاص دارد، که برای آن باید گزارش فعالیت ارائه داد، و یک مقاله علمی نوشت (سمینار پژوهشی)؛ در نهایت نیز بررسی نهایی فرد توسط هیئت داوران انجام می گیرد.

چگونگی زندگی دانشجویی در پرتغال

حضور در کشوری آفتابی با مناظر زیبا و فرهنگ باشکوه از جمله دلایلی است که دانشجویان خارجی را جذب پرتغال می کند. علاوه بر این، پرتغال یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی در اروپا است. شهرهای بزرگی مانند لیسبون و پورتو دارای یک جامعه دانشجویی پر جنب و جوش است. تحصیلات دانشگاهی در پرتغال دانشجویان را به سمت دانش در همه زمینه ها، چه در زمینه های فرهنگی، دانشگاهی، اجتماعی و زبان، یعنی یک تجربه همه جانبه فراگیر پیش می برد. یک نکته مثبت که بسیاری از دانشجویان خارجی در پرتغال در مورد آن اتفاق نظر دارند، رویکرد یادگیری مبتنی بر عمل است که مهارت را تشویق می کند و دانشجویان را به سمت رشد فردی سوق می دهد. همچنین در پرتغال دامنه بسیار گسترده ای از فرصت های تحقیقاتی که به راحتی فراهم می شوند وجود دارد.

به علاوه، در این کشورها دانشگاه ها رابطه بسیار خوبی با شرکت ها و صنایع ملی و بین المللی در چندین زمینه دارند. به لطف آب و هوای معتدل و حدود 850 کیلومتر سواحل شنی، همراه با مجموعه ای خارق العاده از منابع طبیعی و مناظر گسترده، گشت و گذار در پرتغال لذت بخش است. پرتغال جامعه ای کاملاً فراگیر دارد و بسیاری از دانشگاه ها انجمن های دانشجویی و رویدادهایی را ترویج می دهند که باعث رشد بهتر افراد در خارج از کلاس می شود. بسیاری از دانشگاه ها در پرتغال بسیار چند فرهنگی هستند. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در پرتغال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار بعد از تحصیل در پرتغال با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *