ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در چک

رشته ژنتیک در چک

با وجود این که محبوبیت جمهوری چک در مقایسه با مقاصد تحصیلی مانند آلمان و انگلستان کم تر است اما نباید تحصیل در این کشور را دست کم گرفت. رشته ژنتیک در چک از رشته هایی است که دانشجویان بین المللی میتوانند در آن تحصیل کرده و از مزایای تحصیلی این کشور اروپای مرکزی بهره مند شوند. از سال 2020، بیش از 45000 دانشجوی خارجی در چک مشغول تحصیل در برنامه های تمام وقت هستند. این برای یک کشور کوچک در اروپای مرکزی رقم چشمگیری است. این رقم نشان می دهد که محبوبیت جمهوری چک به عنوان یک مقصد تحصیل در خارج از کشور در حال افزایش است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در چک 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در چک

حدود هفتاد موسسه آموزش عالی دولتی در جمهوری چک طیف گسترده ای از تخصص ها و دوره های منحصر به فرد را برای دانشجویان محلی و بین المللی فراهم می سازند. بسیاری از دانشگاه های خصوصی و دولتی برنامه های بین المللی را به زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی با همان استانداردهای مشابه دوره های مرسوم خود ارائه می دهند. اولین دانشگاه در چک در سال 1348 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون این کشور همچنان نقطه داغ آموزش و پژوهش است. چک یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا دارد و برخی از دانشگاه های آن جزو دانشگاه های برتر در جهان به شمار می آیند. جدول زیر رتبه برخی از دانشگاه های برتر چک در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) را نشان می دهد:

دانشگاهرتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه چارلز210
دانشگاه ماساریک555
دانشگاه پالاکی اولوموک529
دانشگاه فناوری برنو1068
دانشگاه فنی چک516

در چک، دانشجویان از یک استاندارد زندگی مقرون به صرفه به همراه شهریه های کمتر نسبت به سایر مناطق و هزینه های زندگی کمتر که هر ماه بین 350$ تا 700$ (دلار) در ماه است، بهره مند می شوند. مزیت دیگر تحصیل در جمهوری چک این است که دانشجویان خارجی می توانند در کنار تحصیل برای تامین هزینه های زندگی خود کار کنند. به علاوه، طبق شاخص صلح جهانی، جمهوری چک یکی از امن ترین مکان ها برای زندگی در جهان است. میزان جرم و جنایت در آن کم است و شهروندان استاندارد زندگی خوبی دارند. جامعه آنها لیبرال و عاری از تبعیض است، و مردم، سبک زندگی و فرهنگ های مختلف مورد استقبال مردم و دولت چک قرار دارد. یادگیری زبان چکی، جاذبه های فرهنگی، مناظر طبیعی زیبا، و تقویت زبان انگلیسی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در چک است.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در چک

در جدول زیر بهترین دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وب سایت رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه چارلز در پراگ36.862.0
دانشگاه ماساریک29.648.7

این دانشگاه ها نه تنها جزو بهترین دانشگاه های کشور جمهوری چک هستند بلکه جزو دانشگاه های برتر جهان نیز به شمار می آیند. دانشگاه چالز و دانشگاه ماساریک هر ساله در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب می کنند. به عنوان مثال، بر اساس رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در سال 2020 دانشگاه چارلز در پراگ– یکی از بهترین شهرهای چک برای تحصیل– رتبه 201 و دانشگاه ماساریک رتبه 601 را به خود اختصاص داده اند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که دو دانشگاه فوق تنها دانشگاه های ارائه دهنده رشته ژنتیک به علاقه مندان در کشور چک نیستند، و دانشگاه های دیگری نیز در این زمینه فعال هستند. در بخش بعدی به معرفی رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک در دانشگاه ماساریک می پردازیم.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در چک

رشته ژنتیک در دانشگاه ماساریک چک

در این بخش به معرفی رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ماساریک چک می پردازیم. این برنامه، دانش اولیه در زمینه های ژنتیک و زیست شناسی مولکولی را که دانشجویان در طول دوره کارشناسی کسب نموده اند تعمیق می بخشد. در طول این دوره، دانشجویان دانش خود در زمینه زیست شناسی مولکولی، پروکاریوت ها، یوکاریوت ها، ویروس ها، ژنتیک گیاهی، ژنتیک حیوانات، و ژنتیک انسانی را گسترش می دهند. دانشجویان در طی تز کارشناسی ارشد دو ساله تجربه قابل انتقال قابل توجه و تخصص نظری و عملی بسیار خاصی را به دست می آورند که شامل کار با اطلاعات تخصصی (جستجو، مرتب سازی، تهیه متن تخصصی) و فعالیت های گسترده تجربی، اتخاذ روش های خاص، ارزیابی، بحث انتقادی و ارائه نتایج می باشد.

فارغ التحصیلان به خصوص در موسسات آکادمی علوم جمهوری چک، آزمایشگاه ها و انستیتوهای پژوهشی دپارتمانی، به ویژه در زمینه های بهداشت و سلامت، دامپزشکی، کشاورزی، داروسازی، حفاظت از محیط زیست و آزمایشگاه های تشخیص تجاری و پزشکی قانونی استخدام می شوند. بنابراین فارغ التحصیلان همچنین قادر به انجام فعالیت های تحقیق و توسعه در زمینه های مختلف زیست شناسی تجربی از جمله هدایت تیم های تحقیقاتی هستند. تحصیل در این رشته صرفا به زبان چکی امکان پذیر است. تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت می باشد و در دانشکده علوم دانشگاه ماساریک انجام می گیرد. متقاضیان باید از یکم ژانویه تا سی ام آوریل 2021 درخواست خود را ارسال نمایند. دانشجویان لیستی از پیش تعیین شده از دروس مورد نیاز را خواهند داشت که با دروس انتخابی و اختیاری تکمیل می شود.

چگونگی زندگی دانشجویی در چک

جمهوری چک مکانی عالی برای بازدید و گشت و گذار است، اما تحصیل در آن با یک فرصت شگفت انگیز برای یادگیری و به دست آوردن تجربیات جدید حتی بهتر از آن است. زندگی دانشجویی در بسیاری از دانشگاه های چک بسیار گسترده و چند وجهی است. دانشجویان در محیط های مختلف از کلاس های معمولی گرفته تا دروس خارج از ساختمان و حتی یادگیری عملی میدانی به یادگیری می پردازند. امکانات ارائه شده مدرن و به روز است. دانشجویان همچنین دارای یک جدول زمانی بسیار انعطاف پذیر هستند که به آنها اجازه می دهد زمان کافی برای سایر فعالیت های خود داشته باشند. زندگی در دانشگاه نیز بسیار هیجان انگیز است؛ دانشگاه ها کافه تریاهایی دارند که دانشجویان می توانند غذاهای عالی- غذاهای کلاسیک و حتی گزینه های سالم- را با قیمت بسیار ارزان میل کنند.

گزینه های اسکان شامل خوابگاه های درون دانشگاه یا اقامتگاه های خصوصی در اطراف شهر است. امروزه دانشجویان از یک آپارتمان به صورت مشترک استفاده نموده و هزینه های اجاره را تقسیم می کنند. همچنین، زندگی اجتماعی دانشگاه بسیار فعال است زیرا چندین رویداد و فعالیت در طول سال وجود دارد که دانشجویان و اساتید را به هم نزدیک می کند. دانشگاه ها با کافه ها و باشگاه ها و زمین های ورزش نیز در خدمت دانشجویان هستند. چک از نظر حمل و نقل عالی است. به علاوه، این کشور در قلب اروپا واقع شده است. به این معنی که فرصت سفر و بازدید از کشورهای دیگر در اروپا وجود دارد. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در چک 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر به ویژه در زمینه شرایط کار پس از تحصیل در چک با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *