ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در چین

رشته ژنتیک در چین

در دهه های اخیر، ژنتیک از جمله رشته هایی بوده است که توجه زیادی را به خود جلب نموده است. تحصیل رشته ژنتیک در چین علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور، فرصت یادگیری زبان چینی را نیز برای دانشجویان میسر می سازد. چین به دلیل سابقه طولانی و فرهنگ غنی و مهیج خود به یکی از محبوب ترین مقصدهای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. این کشور قدرتمند دارای آموزش عالی باکیفیتی است و در حال حاضر، 115 دانشگاه آن در رتبه بندیهای دانشگاهی بین المللی جا خوش کرده اند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در چین 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

تاریخچه رشته ژنتیک در چین

ژنتیک علمی است که قوانین وراثت و تنوع بیولوژیکی را در زمینه علوم طبیعی مورد بررسی قرار می دهد. ژنتیک رشته ای است که ساختار، عملکرد، تنوع، انتقال و بیان ژن را مورد مطالعه قرار می دهد. مفهوم والد و فرزند در ژنتیک به والدین یا فرزندان یا یک خانواده محدود نمی شود، بلکه می تواند به بسیاری از گروه های خانوادگی که هدف پژوهشی ژنتیک جمعیت است، گسترش یابد. در ژنتیک می توان از مفهوم والد فرزند به عنوان یک واحد نیز استفاده کرد. مفهوم والد بودن در ژنتیک همچنین می تواند به همانندسازی DNA و حتی رونویسی mRNA که موضوع تحقیقات ژنتیک مولکولی است، گسترش یابد. ژنتیک منشا بیولوژیکی، تکامل و توسعه ساختار ژن و ژنوم، و تکامل و قوانین آن را مورد مطالعه قرار می دهد. این رشته، ژنتیک کلاسیک مندلی و ژنتیک مولکولی را تجربه کرده است و وارد دوره پژوهش ژنتیکی سیستماتیک شده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در چین

هزینه تحصیل و زندگی در چین، به ویژه در مقایسه با ایالات متحده و سایر کشورهای غربی، نسبتا ارزان است. همچنین، دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند حین تحصیل کار کنند. پس از این که دولت سیاست ویزا را برای اتباع خارجی تنظیم کرد، اکنون دانشجویان بین المللی مجاز به کار پاره وقت یا گذراندن دوره های کارآموزی در هنگام تحصیل در چین هستند. دانشجویان همچنین می توانند از بورس های تحصیلی که توسط دولت، دانشگاه ها، بنیادها و شرکت های چینی برای حمایت از دانشجویان بین المللی ارائه می شود، بهره مند گردند. از طرف دیگر، دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند و این مزیت بزرگی است.

چین یک کشور چند قومی و چند فرهنگی است و با وجود این که با جمعیت یک و نیم میلیاردی خود در حال حاضر پرجمعیت ترین کشور جهان به شمار می آید اما امنیت در این کشور بالاست و کشوری امن برای زندگی، تحصیل و کار به شمار می آید. نمودار زیر وضعیت امنیت در چین را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در چین

از دیگر مزایای تحصیل در چین می توان به ارتقای چشم انداز شغلی و یادگیری زبان چینی اشاره نمود. چینی زبان تقریبا 20% از جمعیت جهان است. دانشجویان بین المللی در چین زبان چینی را با انتظار داشتن فرصت های شغلی بهتر می آموزند. از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در کشور چین می توان به زیبایی های طبیعت، چشم اندازهای شگفت انگیز و فرهنگ و تاریخ غنی آن اشاره نمود.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در چین

در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وب سایت رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه پکینگ60.074.9
دانشگاه تسینگوآ54.678.5
دانشگاه فودان54.265.5
دانشگاه سان یات سن52.964.0
دانشگاه آکادمی علوم چین52.962.6
دانشگاه جیائو تونگ شانگهای48.968.2
دانشگاه ژجیانگ45.866.9
دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ41.541.2
دانشگاه مرکزی جنوبی41.358.0
دانشگاه تونگجی41.360.1
دانشگاه شاندونگ41.153.6
دانشگاه علوم و تکنولوژی هووآژونگ40.662.2
دانشگاه سیچوان39.653.7

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در چین

دانشگاه های فوق جزو بهترین دانشگاه های چین هستند. همچنین این دانشگاه ها (به غیر از دانشگاه آکادمی علوم چین) در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب نموده اند. به عنوان مثال، بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)، دانشگاه تسینگوآ دارای رتبه 20، دانشگاه پکینگ دارای رتبه 23 و دانشگاه فودان دارای رتبه 70 جهان هستند. جدول زیر رتبه دانشگاه های فوق در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS را نشان می دهد:

دانشگاهرتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه پکینگ23
دانشگاه تسینگوآ15
دانشگاه فودان34
دانشگاه سان یات سن263
دانشگاه جیائو تونگ شانگهای47
دانشگاه ژجیانگ53
دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ
دانشگاه مرکزی جنوبی651
دانشگاه تونگجی256
دانشگاه شاندونگ485
دانشگاه علوم و تکنولوژی هووآژونگ396
دانشگاه سیچوان531

جدول بالا نشان می دهد که تحصیل در این دانشگاه ها سودمند است و دانشجویان می توانند دوران تحصیل خوبی را در آن ها تجربه کنند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در چین

تحصیل در چین در بین دانشجویان بین المللی به طور فزاینده ای محبوب شده است. وقتی نوبت به انتخاب دانشگاه می رسد، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هزینه تحصیل، کیفیت و اعتبار دانشگاه همه نقش مهمی دارند، اما هزینه زندگی نیز مهم است. استاندارد زندگی فوق العاده راحت در چین ممکن است همان اندازه منابع مالی را بخواهد که در برخی از ایالات آمریکا یا استرالیا نیاز است. با این حال، نیازهای اساسی هزینه زیادی ندارند و با یک برنامه ریزی صحیح ممکن است با تحصیل و زندگی در چین پس انداز زیادی انجام داد.

در کلانشهرهای ساحلی شانگهای، پکن و گوانگجو، داشتن یک زندگی راحت می تواند با متوسط هزینه زندگی 1000$ تا 1200$ (دلار آمریکا) در ماه همراه باشد. در شهرهای دیگر، دانشجویان می توانند با حدود 500$ تا 900$ (دلار آمریکا) در ماه –شامل هزینه محل اقامت اگر در دانشگاه زندگی کنند– هزینه های زندگی خود را مدیریت کنند. متوسط ​​هزینه زندگی در چین در هر ماه بسته به جمعیت شهر، عادت های شخصی و هزینه های تحصیل متفاوت است. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در چین 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل در چین با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته ژنتیک در چین

  1. غزل گفت:

    سلام وقتتون بخیر من درحال حاضر رشته زیست شناسی سلولی مولکولی می خونم و کارشناسی هستم میخواستم بدونم برای تحصیل کارشناسی ارشد ژنتیک در چین باید چه رزومه ای داشته باشم برای گرفتن بورسیه؟
    به نظرتون تحصیل رشته ژنتیک توی چین بهتره یا کشور های اروپایی؟
    رشته ژنتیک توی چین درآمد داره یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر معدل بالای 14 داشته باشید، می تونید پذیرش دریافت کنید ولی برای بورسیه شدن معدلتون باید بالا باشه و از طرفی مقالات علمی هم منتشر کرده باشید.
      تحصیل این رشته در چین شرایط خوبی از نظر علمی داره.
      این که کدوم کشورها برای تحصیل در این رشته مناسب هستند یک بحث طولانی تر رو می طلبه
      در نظر داشته باشید که باید هزینه های زندگی، شرایط اقامت بعد از تحصیل و مواردی از این دست بررسی بشه.
      بد نیست با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *