ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در ژاپن

رشته ژنتیک در ژاپن

آموزش عالی در ژاپن به دلیل داشتن استانداردهای بسیاری بالایی که سیستم آموزش عالی این کشور برخوردار است، یکی از بهترین ها در جهان است. تحصیل در رشته ژنتیک در ژاپن با توجه به مزایای بیشمار آن همانند وجود لابراتوارها، امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته ایده آل به نظر می رسد. گزارش های OECD سیستم آموزش ژاپن را دارای رتبه اول در ریاضیات و علوم می داند. این کشور همچنین بیش ترین تعداد برندگان جایزه نوبل علمی را در کل قاره آسیا دارد. در ژاپن بیش از 700 موسسه آموزش عالی وجود دارد که 10 موسسه از بین آن ها در میان 200 دانشگاه اول جهان قرار دارند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در ژاپن 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در ژاپن

هزینه تحصیل در ژاپن در مقایسه با بسیاری از مقاصد تحصیل در خارج از کشور که دارای همان استانداردها یا حتی پایین تر هستند، بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های ژاپن برای یک سال تحصیلی کامل به طور متوسط 5500$ (دلار) است که به طور قابل توجهی ارزان تر از بسیاری کشورها است. جالب اینجاست که برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی که در دوره های لیسانس به زبان انگلیسی تحصیل می کنند، معافیت شهریه در ترم اول دارند. همچنین در ژاپن طرح های بورس تحصیلی بسیاری با حمایت دولتی و خصوصی وجود دارد که فقط برای دانشجویان بین المللی اختصاص دارد.

در حال حاضر، 55 دانشگاه ژاپن در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب نموده اند و جزو دانشگاه های برتر جهان هستند. جدول زیر رتبه برخی از دانشگاه های برتر ژاپن را بر اساس رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی در سال 2021 نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه توکیو73
دانشگاه توهوکو269
موسسه فناوری توکیو316
دانشگاه ناگویا310
دانشگاه اوزاکا252
دانشگاه کیوشو329
دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو779
دانشگاه تسوکوبا395
دانشگاه هوکایدو437

ژاپن از نظر کیفیت زندگی جزو کشورهای برتر جهان به شمار می آید. نمودار زیر مقایسه کیفیت زندگی در ژاپن و برخی کشورهای مطرح جهان را در سال 2021 نشان می دهد:

مقایسه کیفیت زندگی در ژاپن و برخی کشورهای مطرح جهان

بر اساس وبگاه numbeo در حال حاضر کشور ژاپن از نظر شاخص کیفیت زندگی در رتبه 17 جهان بالاتر از کشورهایی مانند انگلستان و کانادا قرار دارد. آموزش با کیفیت بالا، زیبایی های طبیعت، مناظر شگفت انگیز، رفاه بالای اجتماعی، تاریخ و فرهنگ غنی، سیستم های حمل و نقل پیشرفته، امکانات مدرن، یادگیری زبان ژاپنی، و کار ضمن تحصیل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ژاپن می باشند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در ژاپن

در جدول زیر بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه توکیو61.672.8
دانشگاه کیوتو57.067.9
دانشگاه اوزاکا45.960.0
دانشگاه کیوشو40.056.7
دانشگاه ناگویا39.557.6
دانشگاه توهوکو39.559.4
دانشگاه هوکایدو36.552.8
دانشگاه کیئو36.249.1
دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو33.041.1
دانشگاه تسوکوبا32.654.1
دانشگاه شهر یوکوهاما30.337.5
دانشگاه کوماموتو27.635.4
دانشگاه کانازاوا27.336.1
موسسه فناوری توکیو26.457.4
دانشگاه نیگاتا24.236.9
دانشگاه کوبه23.749.4
دانشگاه اوکایاما23.546.4
دانشگاه تحصیلات تکمیلی برای مطالعات پیشرفته – ژاپن23.440.0

دانشگاه های فوق دانشگاه های مشهور و معتبری هستند و نه تنها جزو برترین های ژاپن می باشند بلکه همچنین اکثر آن ها در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان نیز به شمار می آیند. به عنوان مثال، بر اساس رتبه بندی معتبر آموزش عالی تایمز (2021) دانشگاه توکیو دارای رتبه 36 جهان است. در بخش بعدی به معرفی گروه ژنتیک انسانی دانشگاه توکیو می پردازیم.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در ژاپن

گروه ژنتیک انسانی دانشگاه توکیو ژاپن

گروه ژنتیک انسانی دانشگاه توکیو که در سال 1992 تاسیس شده است به طور گسترده ای به تنوع ژنوم انسانی علاقه مند است. این گروه به درک زمینه ژنتیکی انواع بیماری های پیچیده، به ویژه اختلالات خواب، بیماری های عفونی، بیماری های استخوان و مفاصل و بیماری های مربوط به سبک زندگی اختصاص دارد. ماموریت گروه ژنتیک انسانی شامل آموزش و اطلاع رسانی است. اعضای هیئت علمی این گروه به طور فعال در آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرکت می کنند. گروه حداقل ده دانشجوی تحصیلات تکمیلی را همزمان می پذیرد. دانشجویان از کشورهای مختلفی از جمله چین، اندونزی، مالزی، نپال، تایلند و ویتنام و همچنین ژاپن هستند. پروژه های اصلی این گروه عبارت است از:

  • تحلیل های نظری و تجربی در مورد ژنتیک بیماری های پیچیده
  • توسعه رویکردهای آماری برای نقشه برداری ژن آسیب پذیری در بیماری های پیچیده
  • مطالعات ژنتیکی برای درک زمینه ژنتیکی و پاتوژنز بیماری های خود ایمنی
  • عوامل آسیب پذیری میزبان نسبت به بیماری های عفونی
  • مکانیسم های مولکولی اختلالات خواب
  • تعیین بلوک های هاپلوتیپ در جمعیت ژاپن
  • توسعه روش های جدید برای تجزیه و تحلیل چند شکلی و بیان ژن.

فعالیت های اصلی تحقیقاتی این گروه عبارت است از:

  • ژنتیک جامع بیماری های استخوان
  • توسعه روش های جدید برای مطالعه عملکرد پروتئین
  • تجزیه و تحلیل نظری و تجربی در مورد ژنتیک بیماری های پیچیده
  • ژنتیک جامع بیماری های مربوط به سبک زندگی
  • مکانیسم های مولکولی اختلالات خواب
  • ساخت پایگاه داده برای مطالعه ارتباط در گستره ژنوم
  • تجزیه و تحلیل تنوع ژنومی
  • عوامل آسیب پذیری میزبان نسبت به بیماری های عفونی
  • توسعه روش های جدید برای ژنوتیپ SNP

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در ژاپن

دانشگاه های ملی در ژاپن به کم ترین هزینه تحصیل نیاز دارند. آن ها انواع زیادی از تخصص ها را ارائه می دهند و هزینه های تحصیل سالانه در آن به 817800¥ (ین ژاپن) می رسد. دانشگاه های دولتی از نظر شهریه های مقرون به صرفه در جایگاه دوم قرار دارند. شهریه دانشگاه های دولتی بسته به تخصصی که دانشجویان انتخاب می کنند به 931235¥ (ین ژاپن) می رسد. برخلاف دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی گران هستند. علاوه بر این، در ژاپن هزینه ماهیانه زندگی (با احتساب شهریه) دانشجویان خارجی تقریبا 138000¥ (ین ژاپن) است. بیش ترین و کم ترین هزینه زندگی و تحصیل در ژاپن بر حسب ین به صورت زیر است:

بیش ترین و کم ترین هزینه زندگی و تحصیل در ژاپن

چنان چه متقاضی تحصیل در رشته ژنتیک در ژاپن 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه مدارک و شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در ژاپن با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *