ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در کانادا

رشته ژنتیک در کانادا

تحصیل در رشته هایی مانند رشته ژنتیک در کانادا برای دانشجویان بین المللی به گزینه ای جذاب تبدیل شده است و مخاطبین فراوانی دارد. این کشور نه تنها یکی از امن ترین کشورها برای مهاجرت می باشد بلکه همچنین دارای تنوع فرهنگی فراوانی است که دانشجویان خارجی را از سراسر جهان مجذوب خود می سازد. مهم نیست دانشجویان اهل کدام کشور هستند و یا در چه رشته ای می خواهند تحصیل کنند، کانادایی ها آماده استقبال گرم از همه دانشجویان می باشند. این کشور آمریکای شمالی تلاش زیادی را برای اطمینان از امنیت دانشجویان بین المللی، رفتار منصفانه با آن ها و رضایت شان از تحصیل در کانادا و شیوه زندگی این کشور انجام می دهند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در کانادا به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای رشته ژنتیک در کانادا

کانادا کشوری است که آموزش را جدی می گیرد. کانادا تحصیل کرده ترین کشور جهان است. در حقیقت، بیش از نیمی از ساکنان آن دارای مدرک دانشگاهی هستند. دانشگاه های کانادا از بهترین موسسات آموزشی هستند. برخی از بهترین دانشگاه ها و کالج های بین المللی در این کشور واقع شده اند. در حال حاضر، 56 دانشگاه کانادا در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب نموده اند و جزو بهترین دانشگاه های جهان به شمار می آیند.

جدول زیر رتبه برخی از این دانشگاه ها را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمزرتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهایرتبه بندی تاپ یونیورسیتیز
دانشگاه تورنتو182325
دانشگاه بریتیش کلمبیا343845
دانشگاه مک گیل407831
دانشگاه مک مستر6998144
دانشگاه مونترال73151118
دانشگاه آلبرتا131101119
دانشگاه اتاوا145151279
دانشگاه کلگری200151246

 

تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی، یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی/ فرانسوی، کار ضمن تحصیل، فرصت های کار پس از تحصیل، مناظر شگفت انگیز، سواحل زیبا، کیفیت بالای زندگی، امنیت بالا و رفاه اجتماعی، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در کانادا می باشند.

تاریخچه رشته ژنتیک در کانادا

ژنتیک علم مطالعه وراثت در موجودات زنده است. ژنتیک اصطلاحی است که به مطالعه ژن ها و نقش آن ها در وراثت– به عبارت دیگر، روش انتقال برخی صفات یا شرایط از نسلی به نسل دیگر- اشاره دارد. ژنتیک شامل مطالعات علمی ژن ها و تاثیرات آن ها است. از نظر پزشکی، ژنتیک به یک تخصص پزشکی اشاره دارد که شامل تشخیص و مدیریت اختلالات ارثی می باشد. نمونه هایی از شرایطی که در حیطه ژنتیک پزشکی قرار دارد شامل نقص مادرزادی، اوتیسم، اختلالات متابولیکی و میتوکندری، و ژنتیک سرطان است. رشته ژنتیک که خود شاخه ای از زیست شناسی است در گرایش های متنوع در دانشگاه های مختلف کانادا، به ویژه دانشگاه های برتر این کشور، برای علاقه مندان ارائه می شود.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در کانادا

در جدول زیر بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه تورنتو75.383.5
دانشگاه مک گیل64.674.9
دانشگاه بریتیش کلمبیا56.077.9
دانشگاه مونترال44.966.4
دانشگاه مک مستر41.567.0
دانشگاه اتاوا38.562.8
دانشگاه لاوال36.755.4
دانشگاه آلبرتا35.566.8
دانشگاه کلگری35.364.2
دانشگاه دالهاوزی30.757.0
دانشگاه ساسکاچوان29.449.1
دانشگاه وسترن29.258.5
دانشگاه گوئلف26.950.8
دانشگاه مانیتوبا25.154.2

دانشگاه های فوق به قدری مشهور و معتبر هستند که نیازی به تعریف ندارند. رتبه این دانشگاه ها در رتبه بندی های مختلف دانشگاهی نشان می دهد که تحصیل در آن ها مزایای زیادی دارد و ارزشمند است.

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در کانادا

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در کانادا را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
بیوشیمی – ژنتیک انسانی و مولکولیدانشگاه اتاوا11030€ در سال2 سالتمام وقت
زیست شناسی – بیوانفورماتیکدانشگاه اتاوا11030€ در سال2 سالتمام وقت/ پاره وقت
ژنتیک پزشکیدانشگاه آلبرتا6820€ در سال2 سالتمام وقت
پزشکی سلولی و مولکولی – ژنتیک انسانی و مولکولیدانشگاه اتاوا11030€ در سال2 سالتمام وقت
ژنتیک انسانیدانشگاه مک گیل11764€ در سال2 سالتمام وقت
ژنتیک پزشکیدانشگاه بریتیش کلمبیا5815€ در سال1 سالتمام وقت
مشاوره ژنتیکدانشگاه بریتیش کلمبیا14318€ در سال2 سالتمام وقت
ژنتیک مولکولیدانشگاه تورنتو20344€ در سال3 سالتمام وقت
بیوشیمی و ژنتیک پزشکیدانشگاه مانیتوبا7631€ در سال2 سالتمام وقت
آناتومی و زیست شناسی سلولیدانشگاه مک گیل11764€ در سال2 سالتمام وقت
زیست شناسیدانشگاه مک مستر7402€ در سال2 سالتمام وقت

موارد فوق صرفا چند فرصت عالی برای تحصیل رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا می باشد، در صورتی که فرصت های زیادی برای تحصیل رشته ژنتیک در تمامی مقاطع در این کشور وجود دارد. در بخش بعدی به معرفی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه مانیتوبا می پردازیم.

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در کانادا

مهارت های حیاتی جهت ورود به رشته ژنتیک در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال ورود به رشته ژنتیک در کانادا هستند، باید به خوبی مهارت های حیاتی در این حرفه را دریافت کنند. به عبارت دیگر، بدون داشتن مهارت های ضروری در رشته ژنتیک امکان تحصیل در کانادا به ویژه در این رشته تحصیلی را نخواهید داشت. به طور مثال، برخی از ژنتیک دانان در کانادا بسته به رشته تحصیلی خود با حیوانات، سیستم مدل بی مهرگان یا مهره داران کار می کنند. به این ترتیب، مطالعات با گیاهان و برخی از حیوانات ممکن است شامل کار در این زمینه باشد. همچنین برای شروع فرآیند اعزام دانشجو به کانادا، دانشجویان باید از سازماندهی و ترکیب اطلاعات و یافتن راه حل های نوآورانه برای مشکلات لذت ببرند. بنابراین آنها باید با استفاده از ابزار و تجهیزات پیچیده، برای انجام کارهای دقیق راحت باشند.

الزامات ورود به رشته ژنتیک در کانادا

مهاجرت به کانادا برای تحصیل رشته ژنتیک در این کشور، مستلزم رعایت الزامات مورد نیاز دانشگاه های این کشور می باشد. به عبارت دیگر، بدون رعایت الزامات موجود در دانشگاه های کانادا، امکان تحصیل در رشته ژنتیک را در این کشور نخواهید داشت. در قدم اول، متخصصان ژنتیک در کانادا باید مدرک پیشرفته ای در زمینه ژنتیک یا یک رشته بیولوژیکی مرتبط مانند تکامل، میکروبیولوژی یا بیوشیمی داشته باشند. به این ترتیب، متقاضیان ورود به رشته ژنتیک در کانادا نیاز به دانش و استعداد برای بیوشیمی دارند. همچنین اکثر متخصصان ژنتیک در کانادا، تحصیلات خود را در یک برنامه کارشناسی علوم 4 ساله در رشته علوم زیستی آغاز می کنند. در آخر اینکه، همه متخصصان در این حوزه باید آخرین تحقیقات را دنبال کنند تا پیشرفت ها و اکتشافات جدید را همراهی کنند.

رشته ژنتیک در دانشگاه مانیتوبا کانادا

در این بخش به معرفی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه مانیتوبا می پردازیم. این برنامه تمام وقت است و چهار سال به طول می انجامد. شهریه این برنامه برای دانشجویان کانادایی 3763€ (یورو) در سال و برای دانشجویان بین المللی 12393€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی (شامل کل هزینه های ماهانه با پوشش مسکن، حمل و نقل عمومی، خدمات رفاهی (برق و اینترنت)، کتاب و مواد غذایی) در وینیپگ 685€ تا 1071€ (یورو) در ماه است. زبان این برنامه انگلیسی است.

این برنامه رویکردی یکپارچه را با ترکیب بسیاری از زمینه های علوم زیستی از جمله زیست شناسی، میکروبیولوژی، شیمی، کشاورزی و پزشکی ارائه می دهد و این فرصت را به دانشجویان می دهد تا با اعضای عالی هیئت علمی و همه افرادی که دارای برنامه های پژوهشی با بودجه خارجی هستند کار کنند. دانشجویان همچنین تحقیقات علمی را تجربه خواهند کرد و پیوندهای محکمی با سایر برنامه ها در علم و پزشکی کسب خواهند نمود. این برنامه آمادگی خوبی برای برنامه های تحصیلات تکمیلی با آزمایشگاه های عالی کارشناسی است.

سوالات رایج درباره رشته ژنتیک در کانادا

در زیر به برخی سوالات رایج درباره رشته ژنتیک در کانادا پاسخ می دهیم:

  • تاریخچه رشته ژنتیک در کانادا چگونه است؟ ژنتیک علم مطالعه وراثت در موجودات زنده است. ژنتیک اصطلاحی است که به مطالعه ژن ها و نقش آن ها در وراثت– به عبارت دیگر، روش انتقال برخی صفات یا شرایط از نسلی به نسل دیگر- اشاره دارد. ژنتیک شامل مطالعات علمی ژن ها و تاثیرات آن ها است. از نظر پزشکی، ژنتیک به یک تخصص پزشکی اشاره دارد که شامل تشخیص و مدیریت اختلالات ارثی می باشد. نمونه هایی از شرایطی که در حیطه ژنتیک پزشکی قرار دارد شامل نقص مادرزادی، اوتیسم، اختلالات متابولیکی و میتوکندری، و ژنتیک سرطان است. رشته ژنتیک که خود شاخه ای از زیست شناسی است در گرایش های متنوع در دانشگاه های مختلف کانادا، به ویژه دانشگاه های برتر این کشور، برای علاقه مندان ارائه می شود.
  • رشته ژنتیک در دانشگاه مانیتوبا کانادا به چه صورت است؟ در این بخش به معرفی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه مانیتوبا می پردازیم. این برنامه تمام وقت است و چهار سال به طول می انجامد. شهریه این برنامه برای دانشجویان کانادایی 3763€ (یورو) در سال و برای دانشجویان بین المللی 12393€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی (شامل کل هزینه های ماهانه با پوشش مسکن، حمل و نقل عمومی، خدمات رفاهی (برق و اینترنت)، کتاب و مواد غذایی) در وینیپگ 685€ تا 1071€ (یورو) در ماه است. زبان این برنامه انگلیسی است.

چنان چه علاقه مند به رشته ژنتیک در کاناداهستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار پس از تحصیل در کانادا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *