ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در کرواسی

رشته ژنتیک در کرواسی

تحصیل در کرواسی به معنای تحصیل در اتحادیه اروپا است بنابراین تحصیل در رشته هایی مانند رشته ژنتیک در کرواسی می تواند مزایای زیادی داشته باشد. کرواسی مکانی ایده آل برای دانشجویانی است که می خواهند در کشوری تحصیل کنند که به واسطه سواحل زیبا و میراث غنی فرهنگی و تاریخی خود مشهور است. این کشور در حال تبدیل شدن به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. در مجموع، کرواسی 128 موسسه آموزش عالی دارد که در تمام نقاط این کشور واقع شده اند. بزرگ ترین دانشگاه کرواسی دانشگاه زاگرب با بیش از 75000 دانشجوی ثبت نام شده است. این دانشگاه بزرگ ترین دانشگاه در منطقه جنوب شرقی اروپا می باشد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در کرواسی 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

معرفی رشته ژنتیک در کرواسی

ژنتیک علم مطالعه DNA، ژن ها و وراثت است. ژنتیک شامل بررسی رشد، ساختار و عملکرد ژن در گیاهان، حیوانات و انسان ها و همچنین باکتری ها با تمرکز بر چگونگی انتقال خصوصیات یک گونه از یک نسل به نسل دیگر است. ژن ها قطعاتی از DNA هستند و به صورت واحدهایی به ارث می رسند. ژنتیک یکی از شاخه های رشته زیست شناسی است و به صورت گرایش های مختلف در دانشگاه ها ارائه می شود. تخصص در این رشته به معنای شناخت و درک بهتر رفتار انسان، روش های تولید محصولات بهتر، و علل بیماری های ژنتیکی می باشد. ژنتیک در زمینه های مختلف مانند پزشکی، داروسازی، و کشاورزی کاربرد دارد. پس از فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند در بیمارستان ها، آزمایشگاه های پزشکی قانونی، شرکت های داروسازی و غیره کار کنند.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در کرواسی

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در کرواسی

بیش از 165000 دانشجو در کرواسی وجود دارد که تعداد زیادی از آنها از کشورهای داخل و خارج از اتحادیه اروپا هستند. به این ترتیب، جامعه دانشجویی کرواسی چندفرهنگی و پر جنب و جوش است. تحصیل در این کشور یک سرمایه گذاری قابل توجه در پیشرفت شخصی و شغلی دانشجویان است. سیستم آموزشی کرواسی بخشی از حوزه آموزش اروپا است، بنابراین این سیستم در همه جای دنیا به خوبی شناخته شده است. تحصیل در کرواسی که عضو اتحادیه اروپاست فرصت عبور از مرزهای خلاقیت و نوآوری را برای دانشجویان فراهم می سازد. هزینه تحصیل در کرواسی مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، هزینه تحصیل در اکثر برنامه های کارشناسی در هر سال تحصیلی بین 800€ تا 4000€ (یورو) است. همین امر در مورد هزینه های زندگی نیز صدق می کند. هزینه های زندگی در کرواسی در هر ماه 400€ تا 700€ (یورو) است.

زبان انگلیسی در کرواسی به خصوص در زاگرب، ریجکا و استریا به طور گسترده ای صحبت می شود و دانشجویان با هیچ مانع زبانی رو به رو نمی شوند. از نظر آماری، حدود 80% کروات ها به چند زبان به ویژه انگلیسی صحبت می کنند. کرواسی دارای نرخ جرم و جنایت پایینی است و این امر حاکی از آن است که کرواسی کشوری امن برای تحصیل، زندگی و کار است. تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان کروات، بورسیه های تحصیلی زیاد، تاریخ و فرهنگ غنی، زیبایی های طبیعت، کیفیت بالای زندگی، ارتباط خوب با بقیه کشورهای اروپایی، کار ضمن تحصیل، دانشگاه های برتر، و مدارک شناخته شده در سراسر جهان، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در کرواسی است.

مدارک لازم برای درخواست تحصیل رشته ژنتیک در کرواسی

برای ارائه درخواست تحصیل به دانشگاهی در کشور کرواسی به احتمال زیاد از دانشجویان خواسته می شود تا برخی از مدارک زیر را ارائه دهند:

مدارک لازم برای درخواست تحصیل رشته ژنتیک در کرواسی

علاوه بر این موارد، دانشجویان باید مدرکی داشته باشند که اثبات کند می توانند از اقامت خود در طول تحصیل در کرواسی پشتیبانی کنند. مدرک زبان انگلیسی نیز از دیگر مدارک مورد نیاز است. همچنین احتمالا دانشجویان مجبور به ارائه ترجمه رسمی اسناد خود به زبان انگلیسی باشند.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در کرواسی

هزینه تحصیل برای برنامه های تحصیلی در کرواسی توسط هر موسسه آموزش عالی در این کشور تعیین می شود. سطح شهریه به نوع برنامه تحصیلی و مدت زمان آن بستگی دارد. دامنه شهریه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی بسته به موسسه آموزش عالی و رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه های تحصیل برای رشته های علوم پایه و علوم پزشکی حدود 27000HRK (کونای کرواسی) معادل تقریبا 3600€ (یورو) در سال است. دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در کرواسی واجد شرایط پرداخت شهریه مشابه دانشجویان داخلی هستند و اکثرا قریب به اتفاق دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی موجود هستند. هزینه های تحصیل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کرواسی و اتحادیه اروپا بین 800€ تا حدود 2200€ (یورو) و برای دانشجویان بین المللی تا 3000€ (یورو) متغیر است.

در مورد هزینه زندگی در کرواسی می توان گفت دانشجویان باید انتظار ماهیانه 400€ (یورو) تا 800€ (یورو) را برای هزینه های زندگی خود از جمله هزینه های محل اقامت، مسافرت، غذا، خدمات رفاهی و سایر هزینه های لازم داشته باشند. هزینه های زندگی بسته به نوع محل اقامت، سبک زندگی و موقعیت مکانی متفاوت است. جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در کرواسی را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
شیر معمولی (1 لیتر)0.92€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)0.92€
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.77€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)2.22€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)9.49€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)9.05€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)9.91€
سیب (1 کیلوگرم)1.29€
موز (1 کیلوگرم)1.37€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.82€

در صورتی که در کرواسی دانشجویان در مرکز شهر یک آپارتمان تک اتاقه اجاره کنند ماهانه باید 402.91€ (یورو) اجاره بها پرداخت کنند و در صورتی که در خارج از مرکز شهر همان آپارتمان را اجاره کنند نیز ماهانه باید 316.54€ (یورو) پرداخت نمایند.

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در کرواسی

در زیر به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در کرواسی پاسخ می دهیم:

  • دانشگاه های کرواسی کدام گواهینامه های زبان انگلیسی را از دانشجویان بین المللی می پذیرند؟ دانشگاه های این کشور PTE Academic، IELTS، TOEFL، و C1 Advanced را می پذیرند.
  • آخرین مهلت درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد در کرواسی چه زمانی است؟ معمولا در طول تابستان (ژوئن – ژوئیه) یا زمستان (ژانویه – فوریه) است. دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که بعضی از دانشگاه های این کشور مهلت درخواست ندارند، به این معنی که هر زمان که دانشجویان آماده باشند می توانند در خواست خود را ارائه دهند.
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در کرواسی کار کنند؟ بله. همه دانشجویان تمام وقت بین المللی در موسسات آموزش عالی کرواسی می توانند در این کشور به صورت پاره وقت کار کنند.
  • زبان آموزش در دانشگاه های کرواسی چیست؟ انگلیسی و کروات زبان های آموزشی در دانشگاه های این کشور هستند.
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا جهت تحصیل در کرواسی چیست؟ گذرنامه بین المللی، نامه پذیرش، دو قطعه عکس گذرنامه ای، سند اثبات محل اقامت، سند اثبات تامین مالی به شکل صورتحساب بانکی، گواهی عدم سوء پیشینه، بیمه درمانی، هزینه ویزا.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در کرواسی 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار ضمن تحصیل در کرواسی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *