ویزای تحصیلی

رشته گوارش در اسلواکی

رشته گوارش در اسلواکی

دانشجویان رشته گوارش در اسلواکی می توانند در حین تحصیل در این کشور مشاغل پاره وقت پیدا کنند تا درآمد بیش تری کسب کنند. دانشجویان دارای اجازه اقامت دانشجویی می توانند تا زمانی که در یک برنامه تحصیل در اسلواکی ثبت نام کرده باشند، به مدت 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته گوارش در اسلواکی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته گوارش در اسلواکی کدامند؟
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته گوارش در اسلواکی چگونه است؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته گوارش در اسلواکی چه رقمی است؟

چرا تحصیل در رشته گوارش در اسلواکی؟

اسلواکی کشوری مدرن و عضو اتحادیه اروپا، منطقه پولی یورو و حوزه شنگن است و این خود نشان دهنده مزایای بسیار تحصیل و زندگی در این کشور اروپایی است. به عنوان مثال، دانشجویان می توانند با ویزای اسلواکی به کشورهای اروپایی و حوزه شنگن سفر کنند. استاندارد و کیفیت آموزش و تحصیل در این کشور بسیار بالا است و برخی از دانشگاه های آن در برخی رتبه بندی های دانشگاهی جهانی هر ساله رتبه کسب می کنند. مدارک ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی اسلواکی در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند و به این ترتیب فارغ التحصیلان جایگاه برتری را در بازار کار خواهند داشت. بررسی ها نشان می دهد هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی در قیاس با کشورهای اروپای غربی همانند فرانسه و آلمان مقرون به صرفه است.

امنیت یکی دیگر از دلایل انتخاب اسلواکی به عنوان مقصد تحصیل است. بررسی وضعیت امنیت و جرم و جنایت در این کشور حاکی از آن است که اسلواکی کشوری امن برای زندگی و تحصیل می باشد.

وضعیت امنیت در اسلواکی

تحصیل در یک کشور جدید شیوه ای مناسب برای یادیگری یک زبان و فرهنگ جدید است و به این ترتیب با تحصیل در اسلواکی دانشجویان می توانند زبان این کشور را بیاموزند. ناگفته نماند که تحصیل به زبان اسلواکیایی در این کشور رایگان است و به این ترتیب با فراکیری این زبان دانشجویان می توانند به صورت رایگان در اسلواکی ادامه تحصیل دهند. حمل و نقل رایگان و هزینه های یارانه ای برای خوابگاه های دانشجویی، تحصیل به زبان انگلیسی، بورس های تحصیلی، زیبایی های طبیعت و کار ضمن تحصیل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در اسلواکی هستند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته گوارش در اسلواکی

اگر تحصیل در خارج از کشور بیش از نود روز طول بکشد، دانشجو نیاز به مجوز دارد. یک سند ویژه برای جمهوری اسلواکی صادر می شود: ویزای دانشجویی اسلواکی. این ویزا ویزای شنگن است که در قلمرو بیست و هفت کشور دیگر حوزه شنگن معتبر است و به دارنده آن اجازه می دهد آزادانه در سراسر اروپا سفر کند. درخواست متقاضی برای اخذ این ویزا به بخش کنسولی سفارت اسلواکی ارائه می شود و از آن جا این درخواست به شعبه منطقه ای وزارت امور داخله اسلواکی ارسال می گردد تا کارشناسان در آن جا تصمیم گیری کنند. متقاضیان باید این نکات را به خاطر داشته باشند:

  • مدارک باید به زبان اسلواکیایی ارائه شوند و کلیه گواهی های خارجی باید به این زبان ترجمه شده و رسمی شوند.
  • اعتبار گذرنامه متقاضی باید حداقل 90 روز بیش تر از مدت اعتبار ویزای درخواستی باشد.
  • متقاضی باید هزینه کنسولی را که مقدار آن به کشور محل اقامت وی بستگی دارد، بپردازد.
  • با ورود به اسلواکی، دانشجو باید در پلیس افراد خارجی ثبت نام کند و تحت معاینه پزشکی اجباری قرار گیرد.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته گوارش در اسلواکی

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اسواکی

اسناد و مدارک مورد نیاز هنگام درخواست ویزای دانشجویی اسلواکی عبارتند از:

  • اصل مدرک شناسایی (گذرنامه یا شناسنامه برای افراد زیر هجده سال) و کپی های تایید شده آن (دو کپی از هر صفحه)
  • گذرنامه معتبر بین المللی و فتوکپی های ویزاهای قبلی، در صورت وجود.
  • دو قطعه عکس 5 x 4.5 cm که به وضوح چهره متقاضی را نشان می دهند.
  • دعوتنامه از یک موسسه آموزشی در اسلواکی و تایید پذیرش متقاضی در دانشگاه انتخابی
  • رسیدی که تایید می کند هزینه کنسولی پرداخت شده است.
  • سندی که تایید می کند متقاضی دارای مقدار پول لازم برای زندگی در اسلواکی است. بدون داشتن مدرکی مبنی بر تمکن مالی، دانشجو از دریافت ویزا محروم می شود.
  • تایید این که دانشجو مکانی دارد که در سال آینده در آن زندگی خواهد کرد. این سند می تواند یک قرارداد اجاره، اجاره فرعی یا سندی باشد که تسویه حساب در محل اقامت دانشجویی را تایید می کند.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در کشور متبوع متقاضی
  • کپی تمام اسناد ذکر شده در بالا

هزینه زندگی دانشجویان رشته گوارش در اسلواکی

مطابق گزارش وب سایت masterportal، اکثر موسسات آموزش عالی در اسلواکی به دانشجویان خوابگاه می دهند و قیمت اقامت در خوابگاه ها از 100€ (یورو) در ماه متغیر است. در این کشور اروپایی یک آپارتمان یک خوابه می تواند حدود 370€ (یورو) در ماه با احتساب خدمات رفاهی هزینه داشته باشد، در حالی که یک آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر حدود 600€ (یورو) در ماه هزینه دارد.

اگر دانشجویی بتواند با بودجه کمی زندگی کند، هزینه های ماهانه زندگی وی در اسلواکی حدود 500€ (یورو) در ماه خواهد بود. اما میانگین هزینه های زندگی می تواند تا 800€ (یورو) در ماه نیز برسد.  در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته گوارش در اسلواکی هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *