ویزای تحصیلی

رشته گوارش در اوکراین

رشته گوارش در اوکراین

رشته گوارش در اوکراین از رشته هایی است که میتوان به کمک آن آینده شغلی بهتری را برای خود پیدا کرد و برای افراد با رزومه متوسط، مناسب تر است. تحصیل پزشکی در کشور اوکراین به عنوان یکی از کشورهای ارزان قیمت شرق اروپا، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند، معمولا به این کشور به عنوان یک مرکز تحصیل نگاه می کنند و برنامه ای برای اقامت بلند مدت این کشور ندارند. یکی از عمده ترین دلایلی که می توان در این زمینه به آن اشاره داشت، کیفیت زندگی در این کشور است که با کشورهای تراز اول اروپایی تفاوت های بسیار زیادی دارد.

تعداد دانشگاه های مناسب برای تحصیل در رشته گوارش در اوکراین بیش از 10 مورد است و به همین دلیل می توان گفت که افراد گزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل پیش روی خود خواهند داشت. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که این دانشگاه ها از نظر علمی در سطح عالی قرار ندارند و به همین دلیل به افرادی که دارای رزومه های قدرتمند هستند، توصیه می شود تا دانشگاه های بهتری را برای خود انتخاب کنند. در چنین شرایطی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در این رشته تحصیل در اوکراین را به بررسی بنشینند.

  • آیا دانشگاه های اوکراین از نظر کیفیت آموزشی در سطح مناسبی قرار دارند؟
  • فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های اوکراین در رشته گوارش چیست؟
  • آیا دانشگاه های این کشور هزینه زیادی را به عنوان شهریه دریافت می کنند؟
  • متوسط درآمد یک متخصص گوارش در اوکراین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته گوارش در اوکراین

در این رابطه باید صادقانه گفت که اوکراین را نمی توان به عنوان یکی از کشورهای تراز اول جهان برای تحصیل در رشته گوارش است اما می توان گفت که گزینه های متعددی در این کشور برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور با رزومه سطح متوسط در این کشور وجود دارد. افرادی که اوکراین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، نمی توانند به صورت مستقیم وارد دانشگاه شوند بلکه باید در دوره های پادفک شرکت کنند. این دوره به دانشجویان کمک می کند تا بتوانند بدون نیاز به مدرک زبان، پذیرش اولیه خود را دریافت کنند و ویزای تحصیلی اخذ کنند.

دانشجویان برای تحصیل در رشته گوارش در کشور اوکراین، باید مدرک تحصیل پزشکی را دریافت کرده باشند و معادلسازی آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. افرادی که تحصیل پزشکی در اوکراین را تجربه کرده باشند، نیازی به معادلسازی نخواهند داشت. دانشگاه پزشکی بوگومولتس که یک دانشگاه دولتی در اوکراین است، به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته گوارش شناخته می شود چرا که توانسته است در رتبه 883 جهان قرار گیرد. دومین دانشگاه برتر این کشور نیز دانشگاه پزشکی دونتسک است که رتبه 954 جهان را به خود اختصاص داده و دانشگاه پزشکی خارکیف اوکراین نیز با قرار گرفتن در رتبه 979 جهان در این رشته، با عنوان آخرین دانشگاه با رتبه 3 رقمی در رشته گوارش شناخته می شود.

شرایط تحصیل رشته گوارش در اوکراین

هزینه تحصیل رشته گوارش در اوکراین

یکی از امتیازاتی که تحصیل در اوکراین به همراه دارد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان باید سالانه به دانشگاه پرداخت کنند تا بتوانند مجوز تحصیل در این کشور را به دست آورند. به طور معمول می توان گفت که دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته گوارش، باید شهریه ای در حدود 4700$ تا 5600$ (دلار) در سال را در نظر داشته باشند ضمن این که شانس دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نیز بسیار کم است و دانشجویان نمی توانند به راحتی در این کشور به بورسیه دست پیدا کنند.

هزینه زندگی در اوکراین نیز بسیار مقرون به صرفه است و کمتر دانشجویی در این کوشر زندگی می کند که برای گذراندن زندگی خود در این کشور به بیش از 250$ (دلار) در ماه نیاز داشته باشد. حال آنکه دانشجویان برای اینکه بتوانند شرایط بهتری از نظر اقتصادی داشته باشند، می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شده و هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته گوارش در اوکراین

شرایط کار پس از تحصیل پزشکان متخصص در اوکراین

از آن جا که دوره های تخصص پزشکی در اوکراین بیشتر به زبان روسی و اوکراینی ارائه می شوند، دانشجویان با این زبان آشنایی کامل پیدا می کنند و قادر خواهند بود تا به راحتی پس از پایان دوره تحصیلی خود، در این کشور به ادامه زندگی و کار بپردازند اما باید در نظر داشت که بسیاری از افراد بلافاصله پس از این که دوره تحصیلی خود را به پایان رساندند، این کشور را به مقصد کشور های تراز اول جهان ترک می کنند تا بتوانند شرایط استانداردتری را برای زندگی خود ایجاد کنند.

به طور متوسط می توان گفت که یک متخصص گوارش در این کشور می تواند 31800UAH (هریونیا) در ماه درآمد کسب کند و این مبلغ برای زندگی متمولانه در این کشور کافی است. در صورتی که به جستجوی بهترین کشورهای جهان برای زندگی خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *