ویزای تحصیلی

رشته گوارش در بلژیک

رشته گوارش در بلژیک

رشته گوارش در بلژیک طرفداران کمتری نسبت به کشورهایی نظیر کانادا، ایتالیا، آمریکا و آلمان دارد. برای تحصیل در بلژیک زبان انگلیسی کافی خواهد بود. این به این دلیل است که بلژیک 3 زبان رسمی دارد – هلندی (یا فلاندری)، فرانسوی (یا والونی) و آلمانی – و انگلیسی یکی از آنها نیست. در حالی که انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در مدارس تدریس می شود، سطح تسلط از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دانشجویان بین المللی گزارش می دهند که بلژیک آموزش عالی با کیفیت را در اروپا ارائه می دهد. هفت دانشگاه در بلژیک جایزه رضایت دانشجویان بین المللی را دریافت کردند. پنج دانشگاه “عالی” در نظر گرفته شدند و امتیاز 9 از 10 را دریافت کردند، در حالی که دو دانشگاه دیگر در بلژیک رتبه “بسیار خوب” را گرفتند.

تعداد دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در بلژیک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار کم است. در سال 2019، 8600 دانشجوی غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل به بلژیک آمدند، در مقایسه با 10،000 در مجارستان و 20،000 در هلند. شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد دانش کافی از زبانی که دوره تحصیلی شما در آن تدریس می شود دارید. مدارک پذیرفته شده بر اساس زبان انتخابی شما: انگلیسی: تافل یا آیلتس. بسیاری از خارجی ها به راحتی در بلژیک کار پیدا می کنند و شانس یافتن شغل در شهرهای اصلی بلژیک، به ویژه شغل در بروکسل، با صحنه تجاری گسترده بین المللی و حضور اتحادیه اروپا (EU) افزایش می یابد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • درآمد رشته گوارش در بلژیک چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته گوارش در بلژیک کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بلژیک کدام اند؟

درآمد رشته گوارش در بلژیک

کار در بلژیک برای کسانی که به زبان انگلیسی و یکی از زبان های رسمی بلژیک، خصوصا فرانسوی، تسلط داشته باشند به راحتی فراهم است. خصوصا در رشته هایی مثل پزشکی و گرایش های آن چرا که جزو رشته های مورد نیاز بلژیک در سال 2022 می باشند. در خصوص تخصص های مختلف از جمله گوارش می توان چنین بیان کرد که علاوه بر وجود موقعیت های شغلی زیاد، سطح درآمد خیلی بالایی هم دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد رشته گوارش در بلژیک بیان شده است:

حدود درآمد رشته گوارش در بلژیک

هزینه تحصیل رشته گوارش در بلژیک

تحصیل در بلژیک برای افرادی که تابعیت اتحادیه اروپا را ندارند به مراتب پرهزینه تر است اما میزان دقیق شهریه دانشگاه را علاوه بر ملیت، مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و رشته انتخابی هم مشخص می کند. یک دانشجوی بین‌المللی که گوارش را از مؤسسات دولتی انتخاب می‌کند باید مبلغی بین 1500€ تا 3600€ (یورو) در سال بپردازد. اما در دانشگاه های خصوصی بلژیک شهریه سالانه برای تخصص گوارش سالانه بین 8000€ تا 12000€ (یورو) می باشد.

علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه زندگی در بلژیک نیز باید مورد توجه دانشجویان باشد که بستگی به سبک زندگی و شهر محل اقامت هر فردی دارد و کم تر از کشورهایی مثل سوئیس و نروژ می باشد. هزینه زندگی در این کشور در سال 2022 حدودا بین 800€ تا 1100€ (یورو) در ماه می باشد که بخشی از آن با مشغول شدن به کار دانشجویی قابل تامین می باشد. درآمد حاصل از کار دانشجویی در بلژیک که به صورت محدود و تا سقف 20 ساعت در هفته مجاز دانسته شده است، ماهانه حدود 300€ تا 600€ (یورو) می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در بلژیک

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در بلژیک

چه والونیا، فلاندر یا بروکسل را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، کیفیت زندگی فوق العاده ای را با احساسی جهانی تجربه خواهید کرد و از آنجایی که بروکسل پارلمان اروپا را در خود جای داده است، فرصت های بین المللی زیادی برای استخدام پس از مدرک تحصیلی و حتی شبکه سازی دارد. امکانات دانشجویی بسیار عالی است و دانشگاه ها نیز بسیار مشتاق هستند تا با طیف وسیعی از فرصت های راهنمایی و پشتیبانی به دانشجویان کمک کنند. اگر می خواهید در بلژیک به زبان انگلیسی تحصیل کنید، تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و بسیاری از آنها موسسات بسیار معتبر و دارای رتبه برتر هستند. از جمله بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل پزشکی و تخصص هایی مثل گوارش در سال جاری عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در بلژیکTimes Higher Education Ranking 2022QS Ranking 2022
KU Leuven4270
Ghent University96141
University of Antwerp143233
UCLouvain158188
Vrije Universiteit Brussel (VUB)251221

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

برای تحصیل در بلژیک ابتدائا فرد باید از دانشگاهی پذیرش گرفته و سپس برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نماید که نیازمند تهیه مدارکی است. از جمله مهم ترین مدارک به منظور اخذ ویزای تحصیلی بلژیک در سال 2022 می توان به پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید، نامه پذیرش دانشگاهی در این کشور، گواهی تمکن مالی بانکی و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اشاره نمود. لازم به ذکر است عدم ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل شانس اخذ ویزای بلژیک را بسیار پایین می آورد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته گوارش در بلژیک توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *