ویزای تحصیلی

رشته گوارش در دومینیکا

رشته گوارش در دومینیکا

رشته گوارش در دومینیکا مزیت هایی دارد که از آن جمله می توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی با هزینه های پایین تر از آمریکا و کانادا اشاره نمود. بیش از 80 مؤسسه آموزشی پیش دبستانی در دومینیکا وجود دارد. والدین باید هزینه تحصیل را بپردازند، زیرا همه این امکانات خصوصی است. اکثر دانش آموزان فرزندان والدین با درآمد بالاتر از متوسط ​​هستند. تحصیل در مدرسه برای کودکان 5 تا 16 سال رایگان و اجباری است اما بقیه باید شهریه بپردازند. تحصیل در دانشگاه های دومینیکا نیز در تمامی رشته ها از جمله تخصص های مختلف پزشکی مثل گوارش، مشمول شهریه می باشد. سیستم آموزش عالی دومینیکا توسط 3 دانشگاه با 11 برنامه تحصیلی نمایندگی می شود. تحصیل در دومینیکا از سنین 5 تا 16 سال اجباری است.

شرایط بد فیزیکی در بسیاری از مدارس ابتدایی بر کیفیت آموزش تأثیر می گذارد، در حالی که برخی از مدارس بیش از حد شلوغ هستند و دسترسی به آموزش ابتدایی را محدود می کند، به ویژه برای کودکان ساکن در مناطق شهری اطراف پایتخت. افراد غیر ملیتی که مایل به کار در دومینیکا هستند باید ابتدا مجوز کار را از بخش کار دریافت کنند. در صورت استخدام یک فرد غیر ملی، مجوز کار لازم است. اگر مدت کار بیش از 6 ماه طول بکشد، مجوز کار به طور خودکار وضعیت اقامت را اعطا می کند. همچنین در سال 2023 ویزای WIN به شما امکان می دهد تا 18 ماه زندگی، کار و لذت بردن از دومینیکا را داشته باشید.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مسائل ذیل توضیحاتی ارائه می شود:

  • آیا امکان کار ضمن تحصیل رشته گوارش رد دومینیکا وجود دارد؟
  • درآمد کار با رشته گوارش رد دومینیکا چقدر است؟

کار ضمن تحصیل رشته گوارش در دومینیکا

ویزای تحصیلی به دارندگان این امکان را می دهد که تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود و هر وابستگان نیاز دارند دوره خود را تکمیل کنند (به صورت محدود) در دومینیکا زندگی و کار کنند. پس از اینکه دفتر دانش‌آموزی بین‌المللی مدرسه به شما اجازه یافتن کار را داد، باید یک سند مجوز استخدام (EAD) را نیز از USCIS دریافت کنید. EAD که به عنوان مجوز کار نیز شناخته می شود، با پر کردن فرم I-765، درخواست مجوز استخدام، در USCIS به دست می آید.

کار ضمن تحصیل در این کشور منجر به کار پس از تحصیل در دومینیکا و سپس اخذ اقامت دائم این کشور می شود. از مزایای داشتن اقامت دومینیکا این که پس از مدتی امکان اخذ پاسپورت این کشور وجود دارد. دومینیکا بخشی از Commonwealth است که یک اتحادیه داوطلبانه از مستعمرات سابق بریتانیا است. اکنون شهروندان این کشور مستقل می توانند تا 180 روز متوالی در بریتانیا بمانند و هنگام ثبت نام در کالج ها و دانشگاه های بریتانیا از مزایایی برخوردار شوند.

کار ضمن تحصیل رشته گوارش در دومینیکا

کار با رشته گوارش در دومینیکا

کار پس از اعزام دانشجو به دومینیکا برای خارجی ها امکان پذیر است خصوصا در رشته های مورد نیاز این کشور. البته توجه شود دومینیکا تنها یک دانشگاه دارد؛ پس هم فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و هم فارغ التحصیلان همین دانشگاهی که در این کشور وجود دارد، امکان کار در دومینیکا را دارند. توجه شود سطح درآمد رشته گوارش در دومینیکا بالا بوده و این کشور جزو کشورهایی است که رشته مزبور از مشاغل مورد نیازش می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد حاصل از کار رشته گوارش در دومینیکا طی سال 2023 مشخص شده است.

توجه شود ارقام این نمودار حدودی است و میزان دقیق درآمد متخصصین رشته گوارش را عوامل متعددی تعیین می کند اما به صورت تقریبی عبارت می باشد از:

درآمد ماهانه رشته گوارش در دومینیکا

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته گوارش در دومینیکا

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته گوارش در دومینیکا، امکان دریافت بورسیه تحصیلی این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی  اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته گوارش در دومینیکا هستند، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه دانشجویی این کشور استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که برای دریافت بورسیه دانشجویی در دومینیکا باید در یک موسسه معتبر آموزشی در این کشور پذیرفته شده باشید. علاوه بر این، اغلب بورسیه های تحصیلی در دومینیکا در رشته گوارش بر اساس شایستگی به دانشجویان اعطا می شود.

در نمودار زیر می توانید روند اعطاء بورسیه دانشجویی در رشته گوارش را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطاء بورسیه دانشجویی در رشته گوارش در دومینیکا

هزینه تحصیل رشته گوارش در دومینیکا

یک از هزینه های مهم برای دانشجویان در دومینیکا هزینه زندگی در این کشور است که از آمریکا و انگلستان به مراتب پایین تر می باشد. برای تحصیل در این کشور دانشجویان باید ماهانه 700$ تا 1100$ (دلار آمریکا) بابت تامین هزینه های زندگی خود کنرا بگذارند. هزینه مهم دیگر شهریه دانشگاه در دومینیکا است که در سال 2023 نسبت به قبل افزایش داشته است. تحصیل در دومینیکا رایگان نیست و ایرانی ها در صورت قبولی از دانشگاه این کشور یا کالج ها باید شهریه پرداخت نمایند. میزان دقیق شهریه دانشگاه دومینیکا را نوع رشته و مقطع تحصیلی مشخص می کند؛ مثلا رشته ای مثل دندانپزشکی به مراتب گران تر از رشته حسابداری یا ادبیات زبان انگلیسی می باشد. با توجه به این که دومینیکا تنها یک دانشگاه دارد، در جدول ذیل متوسط شهریه رشته گوارش در تعدادی از دانشگاه های معروف سایر جزایر دریای کارائیب هم مشخص شده است:

دانشگاه های پزشکی در جزایر دریای کارائیبجزیره ای که دانشگاه در آن واقع شدهحدود شهریه برای هر ترم (دلار آمریکا)
All American Institute of Medical SciencesJamaica$6000
All Saints UniversityDominica$4995
American International Medical UniversitySt. Lucia$4650
St. James School of MedicineAnguilla$7150

ارزان ترین دانشگاه های جزایر دریای کارائیب برای تحصیل رشته پزشکی و تخصص های آن عبارت هستند از: Georgetown American University، International American Medical University، All Saints University School of Medicine، All American Institute of Medical Sciences، Windsor University School of Medicine و American University of St. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته گوارش در دومینیکا توضیحاتی ارائه شد.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته گوارش در دومینیکا

با توجه به سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص رشته گوارش در دومینیکا، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • شرایط ثبت نام دانشگاه ها برای تحصیل رشته گوارش در دومینیکا چگونه است؟ شرایط ثبت نام دانشگاه برای تحصیل رشته گوارش در این کشور بسیار ساده است و تمامی متقاضیان با ارائه مدارک تحصیلی معتبر می توانند به راحتی ثبت نام کنند.
  • آیا برای تحصیل رشته گوارش در دومینیکا به شرکت در امتحانات ورودی نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی بریا ورود به رشته گوارش در دومنیکا، باید در امتحانات ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *