ویزای تحصیلی

رشته گوارش در سوئد

رشته گوارش در سوئد

تحصیل رشته گوارش در سوئد یکی از شایسته ترین انتخاب هایی است که هر فارغ التحصیل رشته پزشکی می تواند برای ادامه تحصیل خود در نظر داشته باشد. سوئد یکی از کشورهای جهان است که به شدت با کمبود نیروی کار متخصص در رشته های پزشکی روبرو شده است و نتوانسته کمبودهای خود را در این زمینه برطرف سازد. در چنین شرایطی، جذب نیروی کار خارجی و همچنین جذب دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند، می تواند یکی از اولویت های سوئد باشد و این خود امتیازی ارزشمند است برای افرادی که سوئد را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب کرده اند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های سوئد در رشته گوارش بسیار خوب است و جایگاه علمی که دانشگاه های این کشور به دست آورده اند، به خوبی این ادعا را اثبات می کند. یکی از معدود مواردی که می توان به آن اشاره کرد که بسیاری را ممکن است از تحصیل در این کشور باز دارد، هزینه های بالایی است که دانشجویان باید هر ساله به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند. ضمن این که سوئد یکی از بهترین کشورهای جهان برای علاقمندان به تحصیل است که قصد دارند همراه با خانواده خود به کشور دیگری مهاجرت کنند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در رشته گوارش در سوئد را مورد ارزیابی خود قرار دهند.

  • فرایند تحصیل رشته گوارش در سوئد چیست؟
  • بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته گوارش در سوئد چقدر است؟
  • آیا شرایط کار در سوئد برای دانشجویان خارجی فراهم است؟

معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در رشته گوارش

افرادی که قصد تحصیل در رشته گوارش در سوئد را دارند، می توانند در یکی از 9 دانشگاه مطرح این کشور در رشته گوارش به ادامه تحصیل مشغول شوند و کیفیت رزومه تحصیلی خود را تا حد زیادی افزایش بدهند. البته باید در نظر داشت که تحصیل در رشته تخصص پزشکی در سوئد، مستلزم آن است که فرد مدرک پزشکی را در اختیار داشته باشد. برای رسیدن به این هدف فرد باید یا تحصیل پزشکی در سوئد را تجربه کرده باشد یا این که به معادلسازی مدرک پزشکی خود در این کشور روی آورد.

دانشگاه کارولینسکا را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته گوارش معرفی کرد که توانسته است رتبه 18 جهان و همچنین پنجم اروپا را به خود اختصاص دهد. دانشگاه لوند نیز به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان، رتبه 48 جهان و همچنین 12 اروپا را به دست آورده است. فاصله میان این دو دانشگاه با سایر دانشگاه های سوئد زیاد است چراکه دانشگاه گوتبرگ به عنوان سومین دانشگاه برتر سوئد، رتبه 148 جهان را در اختیار دارد و البته همچنان یکی از بهترین های جهان به حساب می آید.

سایر دانشگاه های رشته گوارش در سوئد عبارتند از:

  • اومئا در رتبه 224
  • دانشگاه آپسالا در رتبه 226
  • دانشگاه لینکوپینگ در رتبه 284
  • مالمو در رتبه 498
  • دانشگاه اوربرو در رتبه 535

معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در رشته گوارش

هزینه تحصیل رشته گوارش در سوئد

برای افرادی که در رشته گوارش تحصیل می کنند، نکته ای که از اهمیت بسیار زیاد برخوردار است، متوسط هزینه هایی است که هر فرد باید به دانشگاه پرداخت کند. شرایط تحصیل رشته گوارش برای دانشجویان خارجی از نظر مالی به گونه ای است که باید سالیانه بودجه ای در حدود 13800€ تا 17500€ (یورو) را در اختیار داشته باشند. در حالی که دریافت بورسیه تحصیلی در برخی از کشورهای جهان سخت تر است، دانشجویان برای این که بتوانند در سوئد بورسیه دریافت کنند، شانس بیشتری خواهند داشت.

از سوی دیگر سوئد یکی از کشورهای پرهزینه برای زندگی نیز به حساب می آید و دانشجویان برای اینکه بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند، باید مبلغی در حدود 1200€ تا 1800€ (یورو) را بسته به شهر محل زندگی خود در اختیار داشته باشند و این در حالی است که دانشجویان در این کشور بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، می توانند به صورت تمام وقت در حین تحصیل خود کار کنند و درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی را داشته باشند. امکان استفاده از ویزای همراه برای خانواده نیز یکی دیگر از مزیت هایی است که تحصیل در کشور سوئد می تواند به همراه داشته باشد.

شرایط کار متخصصین پزشکی در سوئد

سوئد یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است و سوئد در بسیاری از رشته های پزشکی با کمبود نیروی کار روبرو شده است. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که با تحصیل پزشکی در این کشور، مسیر رسیدن به کار در سوئد برای ایرانیان نیز هموارتر خواهد شد و پزشکان می توانند با آسودگی خاطر به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند.

پزشکان به سرعت می توانند در همان سال نخست کار خود اقامت سوئد را به دست آورند و این یک امتیاز بزرگ در رزومه آن ها به حساب می آید. در حقیقت می توان گفت که زندگی در سوئد می تواند امتیازات بسیار بزرگی را به فرد ببخشد و مسیر مهاجرت به کشورهای دیگر را نیز هموار کند. در چنین شرایطی که یک متخصص گوارش در کشور سوئد می تواند 130000SEK (کرون سوئد) درآمد کسب کند، می توان گفت که کمتر کسی تمایل پیدا می کند که این کشور را به سایر کشورهای جهان ترک کند. در صورتی که در صدد مهاجرت به سوئد از طرق مختلف هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *