ویزای تحصیلی

رشته گوارش در عمان

رشته گوارش در عمان

رشته گوارش در عمان مستلزم تسلط به هر دو زبان انگلیسی و عربی است و این کشور برای علاقه مندان به کار و زندگی اصلا مهاجرپذیر نمی باشد. یعنی اگرچه به کسانی که استخدام کند ویزای کاری می دهد اما امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت عمان برای خارجی ها وجود ندارد. تحصیل در عمان تا پایان دوره متوسطه به صورت رایگان ارائه می شود، اگرچه حضور در هیچ مقطعی اجباری نیست؛ در سال 1970 تنها سه مدرسه رسمی با 900 دانش آموز در کل کشور وجود داشت. برنامه آموزشی ملی عمان در طول دهه 1970 و 1980 به سرعت گسترش یافت؛ البته در دانشگاه دولتی فقط عمانی ها اجازه تحصیل دارند، مهاجران معمولاً به دانشگاه های خصوصی می روند.

دانش آموزان عمانی که در مدارس دولتی یا خصوصی ثبت نام کرده اند و کمتر از 15 سال سن ندارند، اکنون مجاز به انجام کار پاره وقت بر اساس مشاغل فهرست شده توسط وزارت کار هستند. برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی در عمان، متقاضیان باید از دریافت کنندگان گرنت پل و دارای استعداد و انگیزه علمی فوق العاده باشند؛ بورسیه های تحصیلی ممکن است به 5000$ (دلار آمریکا) برسد.

عمان کشوری پردرآمد است که 84% درآمد خود را از کاهش منابع نفتی به دست می آورد؛ این کشور که از کاهش قیمت جهانی نفت به شدت آسیب دیده است، در تلاش است تا اقتصاد خود را از طریق گردشگری و صنایع مبتنی بر گاز تنوع بخشد.لازم به ذکر استعمان کشوری بسیار امن برای بازدیدکنندگان زن محسوب می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • درآمد رشته گوارش در عمان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های عمان برای تحصیل رشته گوارش کدام اند؟

درآمد رشته گوارش در عمان

کار در عمان با سطح درآمد بسیار بالایی همراه است؛ چرا که ریال عمان قدرت خرید بالایی برای افراد به دنبال می آورد. از جمله مشاغلی که در عمان فرصت های شغلی زیادی دارند می توان به مهندسی نفت و گاز، مهندسی برق، مهندسی نرم افزار، مهندسی صنایع، پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، دامپزشکی و غیره اشاره نمود. تخصص های مختلف رشته پزشکی مثل گوارش نیز جایگاه شغلی خوبی در عمان دارند. منتهی توجه شود کار در عمان مستلزم تسلط به هر دو زبان انگلیسی و عمانی است، خصوصا برای رشته هایی مثل پزشکی. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، سطح درآمد رشته گوارش در عمان به عنوان یکی از مشاغلی که درآمد خیلی بالایی دارد نشان داده شده است:

سطح درآمد رشته گوارش در عمان

هزینه تحصیل رشته گوارش در عمان

تحصیل در عمان رایگان نیست و برای خارجی ها با هزینه های بالا نیز همراه است. البته هزینه های تحصیل در عمان در قیاس با کشور امارات بسیار مقرون به صرفه تر می باشد چه به لحاظ هزینه زندگی چه شهریه دانشگاه. میزان دقیق شهریه دانشگاه در عمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می توان به نوع رشته، نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی اشاره نمود. مثلا شهریه رشته هایی مثل گوارش، قلب و عروق و غیره، در عمان به مراتب بالاتر از سایر رشته ها می باشد. مثلا شهریه رشته پزشکی عمومی در دانشگاه ملی عمان 9460$ (دلار آمریکا) در سال است. در حالی که شهریه سالانه رشته داروسازی در همین دانشگاه در عمان سالی 5840$ (دلار آمریکا) می باشد.

رشته گوارش در دانشگاه های عمان شهریه سالانه ای بین 7000$ تا 15000$ (دلار آمریکا) در سال به دنبال دارد. در ضمن به این ارقام باید هزینه زندگی در عمان را نیز افزود که توانایی پرداخت آن موقع درخواست ویزای تحصیلی با ارائه تمکن مالی بانکی، اثبات می شود. هزینه زندگی در عمان برای دانشجویان با توجه به سبک زندگی آن ها ماهی 700$ تا 1000$ (دلار آمریکا) می باشد که از امارات کم تر است. نکته جالب برای عمان این است که سن کار از 15 سال به بالا است و دانش آموزان در این سن می توانند کار پاره وقت داشته باشند؛ با این حال، آنها باید اجازه کار خود را به کارفرما ارائه دهند.

هزینه تحصیل رشته گوارش در عمان

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در عمان

تحصیل در عمان منجر به تقویت رزومه افراد نمی شود چرا که این کشور اگرچه ثروتمند است و موقعیت های کاری زیادی دارد، دانشگاه هایش رتبه های بین المللی خوبی ندارند. البته دانشجویان در عمان از آزادی مذهب و تجارت بیشتری نسبت به سایر کشورهای عربی برخوردار هستند که این امر بر جذابیت تحصیل در این کشور می افزاید. همچنین، اکثر برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و حضور بسیاری از دانش‌آموزان بین‌المللی در مدرسه و درک آنچه تدریس می‌شود را آسان‌تر می‌کنند. بهترین دانشگاه های عمان در سال جاری برای تحصیل رشته گوارش عبارت هستند از:

  • Sultan Qaboos University
  • The University of Nizwa
  • Middle East College

برای تحصیل در عمان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه نوبت به ویزای تحصیلی می رسد که به مدارک متعددی نیازمند است. از جمله مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی عمان در سال 2022 عبارت هستند از: پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در عمان. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته گوارش در عمان توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *