ویزای تحصیلی

رشته گوارش در نیوزلند

رشته گوارش در نیوزلند

دانشگاه اوکلند، دانشگاه اوتاگو و دانشگاه مسی به ترتیب بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در نیوزلند هستند که مخاطبین بسیاری دارند. این دانشگاه ها جزو بهترین دانشگاه های نیوزلند و جهان می باشند و هر ساله در رتبه بندی های معتبر دانشگاهی بین المللی رتبه های بالایی را کسب می کنند. به عنوان مثال، در حال حاضر، در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2023)، دانشگاه اوکلند دارای رتبه 137، دانشگاه اوتاگو دارای رتبه 201 و دانشگاه مسی دارای رتبه 601 هستند. همچنین این دانشگاه ها در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2023) نیز به ترتیب دارای رتبه 85، 194 و 284 می باشند.

یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل در نیوزلند این است که دانشجویان تمام وقت در صورتی که دوره تحصیل آن ها حداقل دو سال است با داشتن ویزای دانشجویی این کشور معمولا مجاز هستند تا حداکثر بیست ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و تا چهل ساعت در هفته در تعطیلات تابستانی در این کشور اقیانوسیه ای کار کنند. جالب این که این امر برای دانش آموزان دبیرستانی نیز صدق می کند و جالب تر این که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری پژوهشی می توانند چهل ساعت در هفته در تمام طول سال کار کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته گوارش در نیوزلند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در نیوزلند کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته گوارش در نیوزلند چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته گوارش در نیوزلند چه رقمی است؟
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته گوارش در نیوزلند چگونه است؟

چالش های اساسی تحصیل رشته گوارش در نیوزلند

همانند تمامی کشورهای پیشرفته جهان، تحصیل رشته گوارش در نیوزلند در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز می باشد. برخی از مهمترین چالش های تحصیل رشته گوارش در نیوزلند به شرح زیر می باشد:

چالش های اساسی تحصیل رشته گوارش در نیوزلندتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل رشته گوارش در نیوزلند به نسبت کشور همسایه خود، استرالیا بسیار بالاتر می باشد.
چشم اندازهای شغلیدولت نیوزلند و دانشگاه های این کشور، چشم انداز شغلی مناسبی را برای فارغ التحصیلان رشته گوارش در این کشور تعریف نکرده اند.
کلاس های کوچککلاس های کوچک دانشجویان در رشته گوارش در دانشگاه های پزشکی نیوزلند، یکی از اصلی ترین چالش های این رشته تحصیلی می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشجویان در رشته گوارش در نیوزلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشجویان در رشته گوارش در نیوزلند

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در نیوزلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها در نیوزلند برای گوارش و هپاتولوژی را معرفی می نماییم. دانشگاه هایی که معرفی می کنیم بر اساس عملکرد پژوهشی خود در گوارش و هپاتولوژی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهشهررتبه در قاره اقیانوسیهرتبه در نیوزلندرتبه در جهان
دانشگاه اوکلنداوکلند71273
دانشگاه اوتاگوداندین102327
دانشگاه مسیپالمرستون نورث153822

وضعیت حقوق متخصصان رشته گوارش در نیوزلند

کسی که به عنوان متخصص گوارش در نیوزلند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 21300NZD (دلار نیوزلند) حقوق می گیرد. حقوق متخصصان گوارش در این کشور اقیانوسیه ای بین 10000NZD (کم ترین) تا 33600NZD (بیش ترین) (دلار نیوزلند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان گوارش در نیوزلند را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان گوارش در نیوزلند

نمودار زیر اثرگذاری فاکتور تجربه بر روی میزان حقوق متخصصان گوارش در نیوزلند به عنوان مهم ترین فاکتور تعیین حقوق را نشان می دهد:

تاثیر تجربه بر میزان حقوق رشته گوارش در نیوزلند

مطابق نمودار فوق، تجربه تاثیر زیادی بر روی میزان حقوق متخصصان گوارش دارد. به عنوان مثال، یک متخصص گوارش با کم تر از دو سال تجربه در نیوزلند تقریبا 138000NZD (دلار نیوزلند) در سال درآمد دارد، در حالی که متخصصی با دو تا پنج سال تجربه تقریبا 191000NZD (دلار نیوزلند) در سال حقوق می گیرد، یعنی 38% بیش تر.

جنسیت یکی از دیگر از فاکتورهای تعیین کننده حقوق متخصصان گوارش است. نمودار زیر نیز تاثیر فاکتور جنسیت بر میزان حقوق این متخصصان در نیوزلند را نشان می دهد:

حقوق متخصصان گوارش زن و مرد در نیوزلند

از نمودار فوق چنین نتیجه می شود که متخصصان گوارش مرد در نیوزلند به طور متوسط 5% بیش تر از متخصصان زن حقوق می گیرند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته گوارش در نیوزلند

بررسی هزینه زندگی در نیوزلند نشان می دهد:

  • هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر 929.57$ (دلار آمریکا) معادل 1353.60NZD (دلار نیوزلند) بدون اجاره است.
  • هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره 3350.16$ (دلار آمریکا) معادل 4878.38NZD (دلار نیوزلند) بدون اجاره است.

مقایسه هزینه زندگی در نیوزلند و ایران نشان می دهد هزینه زندگی در این کشور همسایه استرالیا به طور متوسط 102.14% بیش تر از ایران است. اگر دانشجویی بخواهد در نیوزلند آپارتمانی را اجاره کند، اجاره بها در این کشور به شرح زیر است:

عنواناجاره ماهانه بر حسب دلار آمریکااجاره ماهانه بر حسب دلار نیوزلند
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1112.20$1619.55NZD
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر882.10$1284.47NZD
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1900.48$2767.40NZD
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر1492.48$2173.30NZD

مقایسه نیوزلند و ایران از نظر اجاره بها نشان می دهد اجاره در نیوزلند به طور متوسط 104.16% بیش تر از ایران است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته گوارش در نیوزلند

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته گوارش در نیوزلند

در بیش تر موارد، اگر کسی می خواهد بیش از سه ماه در نیوزلند تحصیل کند به ویزای تحصیلی نیوزلند نیاز خواهد داشت. برای اقامت های کوتاه تر، فرد ممکن است بتواند صرفا با ویزای توریستی اقامت کند. همانند هر کشور دیگری، روند صدور ویزای تحصیلی یا دانشجویی و سایر مدارک نیوزلند چندین مرحله را طی می کند. بنابراین، به متقاضیان توصیه می شود هر چه زودتر اقدام کنند. برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی، متقاضی باید نامه تاییدی مبنی بر پذیرش در یک دوره معتبر NZQA و پرداخت هزینه های لازم داشته باشد. این مدرک باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام دوره و حداقل زمان لازم برای گذراندن آن
  • مدرکی که نشان دهد دوره و ارائه دهنده دوره الزامات نیوزلند را برای دانشجویان بین المللی برآورده می کند.
  • مدرکی مبنی بر این که دانشجو هزینه دوره را به طور کامل پرداخت کرده است، یا اگر دوره بیش از یک سال است، اولین هزینه سالانه را پرداخت کرده است.
  • این که آیا دانشجو باید هزینه دوره را بپردازد و آیا نرخ هزینه ها با نرخ داخلی پایین تر است یا با نرخ بین المللی بالاتر
  • این که آیا دانشجو به صورت تمام وقت تحصیل خواهد کرد یا به صورت پاره وقت.

فرآیند ارائه درخواست به موسسه ممکن است چندین ماه طول بکشد. علاوه بر ریزنمرات، متقاضی باید پاسپورت و همچنین مدرکی مبنی بر تمکن مالی برای حمایت از خود و پرداخت شهریه های آینده در طول تحصیل نیز ارائه دهد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در نیوزلند در رشته گوارش هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در نیوزلند از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

پرتکرار ترین سوالات در خصوص رشته گوارش در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص رشته گوارش در نیوزلند پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • آیا تحصیل رشته گوارش در نیوزلند با موانع زبانی همراه است؟ تحصیل رشته گوارش در تمامی دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی صورت می گیرد. بنابراین هیچ گونه موانع زبانی برای دانشجویان بین المللی در نیوزلند وجود ندارد.
  • روند پذیرش برای تحصیل رشته گوارش در نیوزلند چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای توسعه یافته جهان، روند پذیرش در دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل رشته گوارش در این کشور بسیار ساده است و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *