ویزای تحصیلی

رشته گوارش در هلند

رشته گوارش در هلند

دانشگاه آمستردام بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته گوارش در هلند است. این دانشگاه، دومین دانشگاه برتر هلند محسوب می شود. دانشگاه آمستردام هر ساله در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی رتبه های بالایی را کسب می کند و یکی از بهترین دانشگاه های جهان نیز به شمار می آید. UvA که در سال 1632 توسط مقامات شهرداری تاسیس شد و بعدا به خاطر شهر آمستردام به دانشگاه آمستردام تغییر نام داد، سومین دانشگاه قدیمی در هلند است. UvA همچنین یکی از بزرگ ترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپا به شمار می آید. شش برنده جایزه نوبل به این دانشگاه مرتبط هستند. همچنین این دانشگاه پنج تن از نخست وزیران هلند را تربیت کرده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته گوارش در هلند تهیه گردیده است به سوالات شما پاسخ می دهند.

بخش گوارش در هلند

بخش گوارش و کبد مسئولیت مراقبت بالینی بیماران مبتلا به بیماری های گوارشی و کبدی از جمله بیماران مبتلا به بیماری های پانکراس و مجاری صفراوی را بر عهده دارد. مناطق مورد علاقه خاص عبارتند از بیماری های کبدی کلستاتیک، بیماری های التهابی روده و ضایعات پیش بدخیم دستگاه گوارش. این بخش به شدت در برنامه پیوند کبد و برنامه پیوند روده کوچک بیمارستان دانشگاه مشارکت دارد. تحقیقات بالینی و بیمار محور و همچنین تحقیقات پایه، با تمرکز قوی بر جنبه های بیولوژیکی سلولی و مولکولی مکانیسم های بیماری انجام می شود.

این دپارتمان در زمینه آموزش و پرورش دانشجویان پزشکی، زیست شناسی و داروسازی فعالیت دارد. این دپارتمان همچنین در دوره های تحصیلات تکمیلی شرکت می کند و مسئولیت آموزش متخصصین گوارش را بر عهده دارد. تحقیقات در این گروه بر استفاده از ارائه آنتی ژن برای ایمونوتراپی برای درمان بیماری های گوارشی و کبدی متمرکز است. تغییرات میکروبی تا چه حد در بیماری‌ های مختلف روده وجود دارد، چگونه این تغییرات سیگنال‌ های درون سلولی را در سلول ‌های اپیتلیال روده تعدیل می‌ کنند و چگونه تعدیل میکروب ‌ها می‌ تواند بر فعالیت بیماری تأثیر بگذارد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در هلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای گوارش و هپاتولوژی در هلند را براساس گزارش وب سایت معتبر usnews معرفی می کنیم.

دانشگاهشهرامتیاز موضوعی (از 100)امتیاز جهانی (از 100)
دانشگاه آمستردامآمستردام83.077.5
دانشگاه اراسموس روتردامروتردام72.774.6
دانشگاه گرونینگنگرونینگن45.772.3

اخذ ویزا برای رشته گوارش در هلند

هلند یک مقصد تحصیلی بین المللی در حال رشد با دانشگاه های بسیار با رتبه بالا و فرآیند ویزای دانشجویی ساده و واضح است. همانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، فرآیند ویزای تحصیلی هلند بسته به این که کشور متقاضی بخشی از اتحادیه اروپا هست یا نه متفاوت است. اگر دانشجو اهل کشورهای غیر اتحادیه اروپا و غیر منطقه اقتصادی اروپا باشد، فرآیند ویزای تحصیلی یا دانشجویی هلند به شرح زیر است:

  • نیاز به یک مجوز اقامت استانی، که به طور رسمی به عنوان MVV شناخته می شود. این مجوز همچنین به عنوان مجوز ورود به هلند شناخته می شود. MVV از طرف دانشجو توسط دانشگاه میزبان درخواست می شود.
  • MVV اجازه ورود به کشور هلند را برای یک دوره 6 ماهه می دهد. اکثر دوره ها در دانشگاه ها 1 تا 4 سال طول می کشد، بنابراین MVV صرف کافی نیست و از این رو VVR نیاز است.
  • پس از ورود به هلند، متقاضی باید برای VVR یا مجوز اقامت اقدام کنید. VVR نیز توسط دانشگاه میزبان درخواست می شود.
  • VVR فقط برای اهداف تحصیلی مجاز است و برای مدت برنامه ای که دانشجو در آن ثبت نام کرده است معتبر می باشد.

از آن جایی که هلند بخشی از اتحادیه اروپا است، دانشجویان بین المللی از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا از امتیازات ویژه ای برخوردار می شوند و شرایط متفاوتی دارند. آن ها برای تحصیل در هلند به MVV و VVR نیاز ندارند. این دانشجویان باید به سادگی از موسسات میزبان خود درخواست کنند تا آن ها را در اداره مهاجرت ثبت نام نمایند. همچنین، برای دانشجویان اهل آمریکا، کانادا، واتیکان، موناکو، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزلند، فقط VVR مورد نیاز است.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته گوارش در هلند

وضعیت حقوق متخصصان رشته گوارش در هلند

فردی که به عنوان متخصص گوارش (Physician – Gastroenterology) در هلند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 13200€ (یورو) حقوق می گیرد. حقوق متخصصان گوارش در این کشور عضو اتحادیه اروپا بین 6580€ (کم ترین) تا 20400€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان گوارش در هلند را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان گوارش در هلند

کاملا مشخص است که همه متخصصان گوارش به یک میزان حقوق نمی گیرند و عواملی از جمله تجربه کاری و جنسیت بر میزان حقوق این متخصصان موثر هستند. در این میان، تجربه مهم ترین عامل است. نمودار زیر تاثیر تجربه بر میزان حقوق متخصصان گوارش در هلند را نشان می دهد:

تاثیر تجربه بر میزان حقوق متخصصان گوارش در هلند

نمودار فوق به وضوح نشان می دهد که تجربه تاثیر بسیاری بر روی میزان حقوق متخصصان گوارش دارد. به عنوان مثال، یک متخصص گوارش با دو تا پنج سال تجربه در هلند تقریبا 125000€ (یورو) در سال حقوق می گیرد، در حالی که یک متخصص با پنج تا ده سال تجربه حقوقی معادل 168000€ (یورو) در سال حقوق دریافت می کند، یعنی 34% بیش تر از متخصصی با دو تا پنج سال تجربه. جنسیت یکی از دیگر از عوامل موثر بر میزان حقوق متخصصان گوارش است.

نمودار زیر تاثیر جنسیت بر میزان حقوق این متخصصان در هلند را نشان می دهد:

حقوق متخصصان گوارش زن و مرد در هلند

نمودار فوق نشان می دهد که متخصصان گوارش مرد در هلند به طور متوسط 4% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته گوارش در هلند هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص اعزام دانشجو به هلند از کارشناسان باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته گوارش در هلند

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • وضعیت حقوق متخصصان رشته گوارش در هلند چگونه است؟ فردی که به عنوان متخصص گوارش (Physician – Gastroenterology) در هلند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 13200€ (یورو) حقوق می گیرد. حقوق متخصصان گوارش در این کشور عضو اتحادیه اروپا بین 6580€ (کم ترین) تا 20400€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است.
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در هلند کدام اند؟ دانشگاه آمستردام، دانشگاه اراسموس روتردام و دانشگاه گرونینگن
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *