ویزای تحصیلی

رشته گوارش در پرتغال

رشته گوارش در پرتغال

تحصیل رشته گوارش در پرتغال یک انتخاب هوشمندانه برای افرادی است که رزومه تحصیلی قوی در اختیار ندارند اما می خواهند در اروپا زندگی کنند. دانشگاه های بسیار مطرحی در سراسر اروپا وجود دارد که امکان تحصیل در رشته های مختلف را به دانشجویان می دهند و پرتغال نیز در تنوع این دانشگاه ها سهیم است. در برخی از رشته های خاص تحصیلی، پرتغال پیشرفت چشمگیری را در زمینه آموزش داشته است اما در رشته گوارش، دانشگاه های این کشور رتبه های سطح متوسط را به دست آورده اند و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

مسئله ای که برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، انتخاب شایسته دانشگاهی است که با از نظر علمی با رزومه تحصیلی آن ها در تناسب است. افرادی که پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که این کشور مناسب برای افرادی است که رزومه های متوسط در اختیار دارند چراکه سطح علمی دانشگاه های این کشور در حد استانداردهای جهانی است اما قابل مقایسه با دانشگاه های کشوری همچون انگلستان نیست. در همین راستا و به منظور آشنایی هرچه بیشتر متقاضیان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در رشته گوارش در کشور پرتغال را مورد بررسی قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • شرایط ورود به دانشگاه های پرتغال در رشته گوارش چیست؟
  • آیا پرتغال مقصدی پرهزینه برای مهاجرت تحصیلی در دوره تخصص پزشکی است؟
  • شرایط کار در پرتغال پس از تحصیل به عنوان پزشک متخصص چیست؟

شرایط تحصیل رشته گوارش در پرتغال

برای این که فردی بتواند پرتغال را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کند، باید دلایل روشنی را در اختیار داشته باشد چراکه نمی توان این کشور را از نظر کیفیت آموزش و زندگی در دسته کشورهای تراز اول جهانی قرار داد. با این وجود 5 دانشگاه در پرتغال وجود دارد که امکان ادامه تحصیل در رشته گوارش را به دانشجویان خارجی می دهند.

دانشجویان در این رشته به زبان پرتغالی به ادامه تحصیل می پردازند و این یکی از مهم ترین چالش های تحصیل در پرتغال در رشته های تخصص پزشکی است. دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را خارج از پرتغال پشت سرگذاشته باشند، ابتدا باید مدرک تحصیلی خود را معادلسازی کرده و پس از آن برای تحصیل در رشته گوارش آماده شوند.

برای اینکه دانشجویان بتوانند بهترین انتخاب را برای تحصیل در کشور پرتغال داشته باشند، باید جایگاه علمی دانشگاه های این کشور را به خوبی مد نظر قرار دهند. در تصویر زیر، اطلاعات دقیق تری در رابطه با دانشگاه های برتر پرتغال در رشته گوارش ارائه شده است.

دانشگاه های برتر پرتغال در رشته گوارش

سایر دانشگاه های پرتغال در این رشته در میان 1000 دانشگاه برتر جهانی جایگاهی را در اختیار نگرفته اند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که تحصیل در این دانشگاه ها بتواند اعتبار کافی را به رزومه فرد اضافه کند.

هزینه تحصیل رشته گوارش در پرتغال

پرتغال یکی از ارزان قیمت ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در رشته های مختلف از جمله تخصص پزشکی است و افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، کمتر با چالش های مالی روبرو می شوند. به طور متوسط می توان گفت که در دانشگاه های دولتی این کشور، دانشجویان باید هزینه ای در حدود 3600€ تا 6500€ (یورو) در سال را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند اما با توجه به هزینه های کم تحصیل در این کشور و همچنین شرایط اقتصادی پرتغال، دریافت بورسیه تحصیل در این کشور کار ساده ای نیست.

دانشجویان علاوه بر این باید هزینه های زندگی خود را نیز در این کشور به خوبی محاسبه کنند. در شهرهای بزرگ پرتغال نظیر لیسبون و پورتو، برای گذراندن یک زندگی با سبک دانشجویی، حدود 800€ (یورو) در ماه کافی است اما برای زندگی در سایر شهرهای این کشور، دانشجویان باید بودجه ای در حدود 500€ (یورو) در ماه را در اختیار داشته باشند. با توجه به امکان کار دانشجویی در کشور پرتغال، معمولا دانشجویان رشته گوارش و سایر رشته های تخصص پزشکی، مشکلی از بابت پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور نخواهند داشت.

هزینه تحصیل رشته گوارش در پرتغال

شرایط کار پس از تحصیل متخصصان پزشکی در کشور پرتغال

یک متخصص گوارش برای اینکه بتواند در کشور پرتغال به کار مشغول شود، کافی است که مدرک تحصیل خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کرده باشد یا اینکه مدرک تحصیلی خود را در پرتغال معادلسازی کند. با دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه های پرتغال می توان شانس رسیدن به کار در این کشور را به حداکثر رساند و شرایط بهتری برای کار داشت. با توجه به این که زبان تحصیل در دوره تخصص پزشکی در این کشور پرتغالی است دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر بیشتری برای ادامه کار در این کشور اقدام کنند.

به طور متوسط می توان دستمزد یک متخصص گوارش در این کشور را در حدود 7330€ (یورو) در ماه تخمین زد که البته نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است اما در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی، این مبلغی بسیار اندک به شمار می رود. پرتغال یکی از کشورهای تراز اول اروپایی برای زندگی نیست ولی اگر به دنبال کشوری با شاخص های عالی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *