ویزای تحصیلی

رشته گوارش در یونان

رشته گوارش در یونان

آتن بهترین شهر برای تحصیل در رشته گوارش در یونان است. آتن، پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور زیبا و باستانی است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که به طور گسترده به عنوان مهد تمدن غرب و زادگاه دموکراسی از آن یاد می شود. در حال حاضر، آتن یک کلان شهر بزرگ جهانی و مرکزی برای زندگی اقتصادی، مالی، صنعتی، دریایی، سیاسی و فرهنگی در یونان به شمار می آید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته گوارش در یونان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در یونان کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته گوارش در یونان کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته گوارش در یونان چه رقمی است؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته گوارش در یونان چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در یونان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای گوارش و هپاتولوژی در یونان را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر مبنای عملکرد تحقیقاتی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهشهررتبه در یونانرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه ملی و کاپادیستری آتنآتن12075
دانشگاه ارسطو تسالونیکیتسالونیکی252188
دانشگاه یوانینایوانینا3108333
دانشگاه کرترتیمنو4154449
دانشگاه تسالیولس5171500
دانشگاه دموکریتوس تراسکموتینی6175510
دانشگاه پاتراسپاتراس7185538
دانشگاه هاروکوپیوآتن8254824

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در یونان

چرا تحصیل در رشته گوارش در یونان؟

یونان یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور به شمار می آید. یونان نه تنها مهد تمدن و سرزمین خدایان بلکه زادگاه دموکراسی، المپیک و دانشگاه نیز می باشد. مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور اروپایی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شوند و دانشجویان از این نظر مشکلی نخواهند داشت. یونان نه تنها عضو اتحادیه اروپا (EU) بلکه عضو حوزه شنگن و منطقه واحد پولی یورو نیز می باشد که این امر مزایای استثنایی برای دانشجویان به ارمغان می آورد. این کشور مدیترانه ای دارای دانشگاه هایی است که پرآوازه هستند و هر سال در رتبه بندی های بین المللی دانشگاهی رتبه کسب می کنند. در جدول زیر رتبه دانشگاه های برتر یونان برای تحصیل در رشته گوارش را در رتبه بندی های معتبر بین المللی ارائه می دهیم:

دانشگاه های برتر یونان برای تحصیل در رشته گوارشرتبه دانشگاه در رتبه بندی THE (2022)رتبه دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021)رتبه دانشگاه در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2022)رتبه دانشگاه در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه ملی و کاپادیستری آتن401301651257
دانشگاه کرت401601651547
دانشگاه ارسطو تسالونیکی601501551335
دانشگاه یوانینا801559
دانشگاه پاتراس801801840
دانشگاه تسالی8018011003

امنیت یکی دیگر از دلایل انتخاب یونان به عنوان مقصد تحصیل است. نمودار زیر نشان می دهد که یونان کشوری امن برای دانشجویان می باشد:

وضعیت امنیت در یونان

هزینه های پایین زندگی و تحصیل، مردمان مهمان نواز، آب و هوای گرم در تمام سال، دانشگاه های دارای استانداردهای مدرن آموزشی، تاریخ و فرهنگ غنی، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان یونانی، کار ضمن تحصیل، مکان های باستانی و سواحل زیبا از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در یونان هستند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته گوارش در یونان

بررسی هزینه زندگی در یونان نشان می دهد هزینه های ماهانه تخمین زده شده یک فرد در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره 716.07$ (دلار آمریکا) معادل 627.29€ (یورو) می باشد. اگر هزینه زندگی در یونان را با ایران مقایسه کنیم متوجه می شویم که هزینه زندگی در این کشور اروپایی مدیترانه ای به طور متوسط 50.87% بیش تر از ایران می باشد. بررسی اجاره بها در یونان نیز نشان می دهد که اگر دانشجویی قصد داشته باشد در این کشور آپارتمانی را اجاره کند، اجاره ماهانه پرداختی وی به صورت زیر خواهد بود:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 396.45$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 333.23$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 668.36$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 561.70$ (دلار آمریکا)

مقایسه یونان و ایران از این منظر حاکی از آن است که اجاره بها در یونان به طور متوسط 24.51% کم تر از ایران می باشد. جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در یونان را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
13.4%3.5%6.8%31.2%12.3%16.6%16.2%

به طور کلی، هزینه زندگی در یونان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی پایین است.

وضعیت حقوق متخصصان رشته گوارش در یونان

شخصی که به عنوان متخصص گوارش (Physician – Gastroenterology) در کشور یونان کار می کند معمولاً ماهانه حدود 6160€ (یورو) حقوق می گیرد. حقوق متخصصان گوارش در این کشور عضو اتحادیه اروپا بین 3210€ (کم ترین) تا 9430€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان گوارش در یونان را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان گوارش در یونان

کاملا طبیعی است که متخصصان گوارش به یک میزان حقوق دریافت نمی کنند و فاکتورهایی مانند تجربه و زن یا مرد بودن بر میزان حقوق دریافتی این متخصصان تاثیرگذار می باشند. مشخص است که تجربه مهم ترین فاکتور تعیین کننده حقوق است، به همین دلیل، در نمودار زیر حقوق متخصصان گوارش در یونان را با توجه به تجربه کاری آن ها نشان می دهیم:

حقوق متخصصان گوارش در یونان را با توجه به تجربه کاری

نمودار بالا، به عنوان مثال، نشان می دهد که یک متخصص گوارش با کم تر از دو سال تجربه تقریبا 43700€ (یورو) در سال حقوق می گیرد در صورتی که انتظار می رود یک متخصص گوارش با دو تا پنج سال تجربه 58600€ (یورو) در سال حقوق دریافت کند، یعنی 34% بیش تر از اولی.

در نمودار زیر نیز اثرگذاری فاکتور جنسیت بر میزان حقوق دریافتی متخصصان گوارش در یونان را نشان می دهیم:

حقوق متخصصان گوارش زن و مرد در یونان

مطابق نمودار فوق، متخصصان گوارش مرد در یونان به طور متوسط 7% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته گوارش در یونان هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در یونان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *